Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A2 |
Ser capaç de dirigir l'àrea financera i/o comptable de qualsevol organització, pública o privada, aportant una visió interrelacionada d'ambdues àrees. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B5 |
Treballar en equip de forma cooperativa i responsabilitat compartida. |
| B6 |
Comunicar informació, idees, problemes i solucions de manera clara i efectiva en públic o en àmbits tècnics concrets. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C4 |
Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A2 |
Disposa dels coneixements bàsics de l’administració d’empreses.
Resol casos que simulen la realitat empresarial.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B5 |
Participa de forma activa i comparteix informació, coneixement i experiències
| | B6 |
Planifica la comunicació: genera idees, busca informacions, selecciona i ordena la informació, fa esquemes, determina el tipus de públic i els objectius de la comunicació,...
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C4 |
Produeix un text escrit ben estructurat, clar i ric
|
Tema |
Subtema |
Tema 1: El subsistema administratiu: introducció |
1.1. Naturalesa, propòsit i contingut de l’administració
1.2. Concepte d'administrador
1.3. L'anàlisi del treball directiu
1.4. L'evolució del pensament administratiu
1.5 Cultura Organitzativa |
Tema 2: La planificació empresarial |
2.1. La planificació: Tipus de plans. El procés de planificació
2.2. Els objectius empresarials: Definició. Característiques. Introducció a la Direcció per objectius
2.3. El procés de planificació estratègica
2.4. Les decisions a l’empresa
2.5. El procés de control |
Tema 3: L’organització |
3.1. La naturalesa de l’organització
3.2. L’estructura organitzativa: concepte. Els organigrames. Tipus d’estructures
3.3 Departamentalització
3.4. Coordinació, autoritat i poder en l’organització.
3.5. El treball en equip: comitès, equips i presa de decisions en grup |
Tema 4: La gestió dels recursos humans |
4.1. El procés de gestió dels recursos humans
4.2. La planificació dels recursos humans. Principals ràtios.
4.3. La selecció de personal
4.4. La formació
4.5. L’avaluació de l'acompliment
4.6. El desenvolupament professional
4.7. La retribució i compensació |
Tema 5: La direcció |
5.1. La motivació: definició del concepte. Teories sobre motivació
5.2. El lideratge: definició del concepte. Teories sobre el lideratge
5.3. La comunicació interna: el procés de comunicació. El pla de comunicació interna. Barreres a la comunicació
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
0 |
2 |
Sessió Magistral |
|
28 |
42 |
70 |
Presentacions / exposicions |
|
10 |
15 |
25 |
Supòsits pràctics/ estudi de casos |
|
13 |
19.5 |
32.5 |
Atenció personalitzada |
|
5 |
7.5 |
12.5 |
|
Proves objectives de tipus test |
|
2 |
6 |
8 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
El primer dia de classe, el professor donarà informació sobre el desenvolupament de l’assignatura: objectius, programa, competències de la titulació que es treballen amb els objectius de l’assignatura, metodologia docent, bibliografia recomanada i sistema d’avaluació. |
Sessió Magistral |
Exposició dels continguts de l'assignatura |
Presentacions / exposicions |
Exposició oral per part d’un equip d’un tema concret, treball o un cas pràctic que simula la realitat empresarial (prèvia presentació escrita). |
Supòsits pràctics/ estudi de casos |
El professor i els alumnes, conjuntament, formularan, analitzaran, resoldran i debatran casos pràctics, problemes o exercicis relacionats amb la temàtica de l’assignatura. |
Atenció personalitzada |
Durant les hores de consulta i amb el moodle el professor atendrà i resoldrà els dubtes de l'alumne tant pel que fa a les classes teòriques com a les classes pràctiques. |
Descripció |
Temps que el professor té reservat per atendre i resoldre dubtes referents a les classes magistrals, a les classes pràctiques, a les presentacions i exposicions orals així com a les qualificacions de l'alumne. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Presentacions / exposicions |
|
|
|
Supòsits pràctics/ estudi de casos |
|
Treball i anàlisi de casos d'empresa, articles, recerca i estudi d'informació relacionada amb el temari. Es duran a terme 4 activitats les quals s'aniran presentant consecutivament durant el quadrimestre. |
50% |
Proves objectives de tipus test |
|
Es realitzarà un examen final tipus test, és dir, una prova que inclou preguntes tancades amb diferents alternatives de resposta.
Cal treure un 4 per a poder ser avaluat/da a l’assignatura. |
50%
|
Altres |
|
Addicionalment, el professor pot recomanar alguna activitat complementària de caràcter voluntari i individual. |
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
En la segona convocatòria l'avaluació consistirà en una prova pràctica, que inclourà la resolució d'un o varis casos i/o exercicis (50%), i una prova objectiva de tipus test, que inclourà preguntes tancades amb diferents alternatives de resposta (50%) . |
Bàsica |
Díez de Castro, José; Redondo López, Carmen, Barreiro Fernández, Begoña y López Barcos, M. Ángeles, Administración de Empresas: Dirigir en la sociedad del conocimiento, 2002,
Castillo Clavero, A.M. (Dir. y Coord.), Introducción a la economía y administración de empresas, 2003,
|
|
Complementària |
Daft, R.L., Administración, 2004. 6ª ed.,
Koontz, H. y Weihrich, H, Administración. Una perspectiva global, 2003,
Gómez-Mejía, L.R. y Balkin, D.B., Adminsitración, 2003,
Robbins, S. y Coulter, M., Administración, 2000,
Mintzberg, Henry, Estructura de las organizaciones, 2012,
Castillo Clavero, A.M., La dirección en la práctica: casos de gestión de empresas, 2000,
|
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
ORGANITZACIÓ D'EMPRESES/16204003 |
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|