Type A
|
Code |
Competences Specific | | A1 |
Entendre els principis bàsics de funcionament de l'economia a nivell microeconòmic i macroeconòmic per a la gestió d'empreses. |
Type B
|
Code |
Competences Transversal | | B2 |
Resoldre problemes complexos de forma efectiva. |
Type C
|
Code |
Competences Nuclear | | C1 |
Dominar en un nivell intermedi una llengua estrangera, preferentment l’anglès. |
| C4 |
Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV. |
Type A
|
Code |
Learning outcomes |
| A1 |
Sap analitzar la conducta dels productors en diferents estructures de mercat.
Sap analitzar la decisió individual en situacions d'incertesa.
Sap analitzar les situacions on hi ha interacció estratègica.
Sap analitzar les situacions on hi ha informació asimètrica.
|
Type B
|
Code |
Learning outcomes |
| B2 |
Elabora una estratègia per a resoldre el problema
Troba la solució adequada
|
Type C
|
Code |
Learning outcomes |
| C1 |
Comprèn instruccions sobre classes o tasques assignades pels professors
Comprèn informació i articles de caràcter rutinari
Extreu el sentit general dels textos que contenen informació no rutinària dins d'un àmbit conegut
Recull en apunts part de la informació que s'imparteix en una classe
| | C4 |
Produeix un text escrit ben estructurat, clar i ric
|
Topic |
Sub-topic |
Part I: TEORIA DE JOCS |
|
Tema 1. Jocs estàtics
|
1.1 Representació en forma normal d’un joc
1.2 Racionalitat i informació
1.3 Solucions als jocs estàtics amb estratègies pures
1.4 Solucions als jocs estàtics amb estratègies mixtes
|
Tema 2. Jocs dinàmics |
2.1 Representació en forma extensiva d’un joc
2.2 Solucions als jocs dinàmics
2.3 Jocs repetits |
Part II: MERCATS I ESTRUCTURES DE MERCAT |
|
Tema 3. Monopoli |
3.1 Concepte i causes d’un monopoli
3.2 La maximització de beneficis d’un monopolista
3.3 Comparació monopoli amb competència perfecta: el cost social del monopoli
3.4 Discriminació de preus
3.5 Monopoli natural
|
Tema 4. Oligopoli |
4.1 Model de duopoli de Cournot
4.2 Col•lusió
4.3 Estabilitat dels càrtels
4.4 Model de duopoli de Stackelberg
4.5 Barreres a l’entrada
4.6 Model de duopoli de Bertrand
|
Part III: TEORIA DE LA DECISIÓ EN CONDICIONS D’INCERTESA I INFORMACIÓ ASIMÈTRICA |
|
Tema 5. Elecció en condicions d'incertesa |
5.1 Teoria de la utilitat esperada
5.2 L’aversió al risc
5.3 Aplicacions |
Tema 6. Informació asimètrica |
6.1 Risc moral
6.2 Selecció adversa
6.3 Senyalització
6.4 Problema del principal-agent |
Methodologies :: Tests |
|
Competences |
(*) Class hours
|
Hours outside the classroom
|
(**) Total hours |
Activitats Introductòries |
|
1 |
1 |
2 |
Sessió Magistral |
|
39 |
66 |
105 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
11 |
20 |
31 |
Atenció personalitzada |
|
0.5 |
0 |
0.5 |
|
Proves pràctiques |
|
6 |
1 |
7 |
Proves mixtes |
|
2 |
0 |
2 |
Proves orals |
|
0.5 |
2 |
2.5 |
|
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher. (**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies
|
Description |
Activitats Introductòries |
Presentació de l'assignatura. S'explica els objectius, continguts, metodologies i criteris d'avaluació. |
Sessió Magistral |
Exposició dels continguts de l'assignatura. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Formulació, anàlisi, resolució i debat d'un problema o exercici, relacionat amb la temàtica de l'assignatura. |
Atenció personalitzada |
Utilització de les hores d'atenció a l'alumne per resoldre qüestions i dubtes concrets.
|
Description |
Les tutories es realitzaran al despatx del professor. L'horari d'atenció es comunicarà el primer dia de classe. |
Methodologies |
Competences
|
Description |
Weight |
|
|
|
|
Proves pràctiques |
|
Avaluació continuada. L'alumne haurà de realitzar un conjunt d'exercicis, qüestions teòriques i/o qüestions test relacionades amb els temes distribuïts en dos proves durant el curs (15% cadascuna). |
30% |
Proves mixtes |
|
L'estudiant haurà de realitzar un examen final del contingut global de l'assignatura. Cal aprovar l’examen final per fer la mitjana amb l’avaluació continuada (és a dir, només es podrà aprovar l’assignatura si, com a mínim, s’obté un 5 a l’examen final). |
60% |
Proves orals |
|
Presentació de 10 minuts a classe per grups de casos reals relacionats amb un dels 6 temes de l'assignatura. Els grups es formaran el primer dia de classe, així com l'assignació del tema a exposar a classe. La nota del grup dependrà de l'exposició que podrà ser feta per qualsevol integrant del grup, el qual serà escollit el mateix dia de la presentació pel/ per la professor/a. Així mateix, el/la professor/a farà preguntes del tema analitzat a la resta d'integrants del grup. Com a resultat, la nota obtinguda pot ser diferent entre els integrants del mateix. |
10% |
Others |
|
|
|
|
Other comments and second exam session |
No es permet l'ús o tinença de dispositius de comunicació (incloses les calculadores) i transmissió de dades durant la realització de les proves. En la segona convocatòria l'alumne haurà de realitzar un examen final del contingut global de l'assignatura. La seva qualificació representarà el 100% de la nota. |
Bàsica |
José Manuel Giménez Gómez , Maria Llop Llop , Carolina Manzano Tovar, Problemas resueltos de microeconomía intermedia, Primera, Ediciones Pirámide
Nicholson, W. , Teoría Microeconomica: Principios básicos y aplicaciones, 7ª edició, McGraw-Hill
Pindyck, R. S. i D. L. Rubinfeld , Microeconomía, 7ª edició, Prentice Hall
Varian, Hal R. , Microeconomía intermedia: un enfoque actual, 7ª edició, Antoni Bosch
Mochrie, R., Intermediate Microeconomics, , Palgrave
|
|
Complementària |
Gravelle, H. i R. Ress, Microeconomía, 3ª edició, Pearson Prentice Hall
|
|
Subjects that it is recommended to have taken before |
INTRODUCCIÓ A LA MICROECONOMIA/16214004 | MATEMÀTIQUES II/16214009 |
|
(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation. |
|