Tipo A
|
Código |
Competencias Específicas | | A1 |
Saber explicar el funcionament de l'economia tant a nivell macroeconòmic com microeconòmic. |
| A6 |
Analitzar els diversos contexts professionals en els que treballa un economista: la cojuntura econòmica, el sector, el mercat, l'empresa i el departament en qüestió. |
| A9 |
Redactar projectes de gestió econòmica a nivell internacional, nacional, regional, local o de l'empresa. |
Tipo B
|
Código |
Competencias Transversales | | B4 |
Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa. |
Tipo C
|
Código |
Competencias Nucleares | | C1 |
Dominar en un nivell intermedi una llengua estrangera, preferentment l’anglès. |
| C4 |
Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV. |
Tipo A
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| A1 |
Sap analitzar el curt termini: sap explicar (i) els efectes de polítiques monetàries i fiscals en una economia tancada i en una economia oberta i (ii) l’ajust d’una economia amb un desequilibri extern.
Sap analitzar el curt i mitjà termini: sap explicar els efectes de polítiques monetàries, fiscals i d’oferta en una economia oberta, així com els ajustos de l’economia davant desequilibris.
Sap analitzar el paper de les expectatives en l’anàlisi macroeconòmica.
| | A6 |
Sap analitzar la conjuntura econòmica i preveure'n les implicacions macroeconòmiques.
| | A9 |
Sap analitzar la informació de caràcter econòmic i preveure'n les implicacions macroeconòmiques.
|
Tipo B
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| B4 |
Fa el treball previst d’acord amb els criteris de qualitat donats
Decideix com gestiona i organitza el treball i el temps
Decideix com ha de fer el treball previst perquè tingui la màxima qualitat possible.
Decideix que és allò que caldria que mostrés en relació al treball/projecte realitzat i ho aconsegueix d’ acord amb la seva planificació, en el termini previst
|
Tipo C
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| C1 |
Comprèn informació i articles de caràcter rutinari
Recull en apunts part de la informació que s'imparteix en una classe
| | C4 |
Produeix un text escrit ben estructurat, clar i ric
Produeix un text escrit adequat a la situació comunicativa
|
tema |
Subtema |
1. La política fiscal i monetària a curt termini |
-Modelització del mercat de béns i la corba IS
-Modelització del mercat de diner i la corba LM
-L’equilibri
-La política fiscal i els seus efectes
-La política monetària i els seus efectes
-Apèndix:la regla de Taylor |
2. Polítiques de demanda i tipus de canvi |
-Els intercanvis internacionals i el mercat de divises
-Equilibri en una economia oberta
-Ajustament de la balança de pagaments
-Política monetària, fiscal i canviària en una economia oberta
- Apèndix : Els efectes repercusió |
3. Les expectatives |
-Les expectatives al model IS-LM
-Les expectatives adaptatives
-Les expectatives racionals
-Les expectatives i les decisions |
4. L’economia a mig termini: el model OA-DA |
-La demanda agregada
-El mercat de treball i l’oferta agregada
-Equilibri
-Polítiques fiscal, monetària i d’oferta
-Apèndix : l'ajust dinàmic |
5. El creixement econòmic (mesures de benestar, tendència de creixement, estalvi, progrés tècnic) |
-Els fets del creixement
-Model neoclàsic del creixement
-L’estalvi
-El progrés tecnològic
-Apèndix: El creixement endogen |
Metodologías :: Pruebas |
|
Competencias |
(*) Horas en clase
|
Horas fuera de clase
|
(**) Horas totales |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Sessió Magistral |
|
33 |
47 |
80 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
10 |
10 |
20 |
Supòsits pràctics/ estudi de casos |
|
9 |
27 |
36 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves de desenvolupament |
|
6 |
6 |
12 |
|
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor. (**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos |
Metodologías
|
descripción |
Activitats Introductòries |
Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels alumnes i presentació de l’assignatura. |
Sessió Magistral |
Exposició dels continguts de l'assignatura i plantejament de qüestions i situacions a tractar amb l'anàlisi exposat. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Formulació, anàlisi, resolució i debat d'un problema o exercici, relacionat amb la temàtica de l'assignatura. |
Supòsits pràctics/ estudi de casos |
Plantejament d’una situació (real o simulada) en la que ha de treballar l’estudiant per donar una solució argumentada al tema, resoldre una sèrie de preguntes concretes o realitzar una reflexió global. |
Atenció personalitzada |
Utilització de les hores d'atenció a l'estudiant per resoldre qüestions i dubtes concrets. |
descripción |
L'horari d'atenció es comunicarà el primer dia de classe. |
Metodologías |
Competencias
|
descripción |
Peso |
|
|
|
|
Proves de desenvolupament |
|
Es faran dues proves parcials al llag del curs que suposaran el 40% de l'assignatura (el 20% cadascuna) i una prova final integral en la data oficial de la primera convocatòria que comptarà el 50% |
20%
20%
50% |
Otros |
|
Ejercicis pràctics i comentaris de text |
10% |
|
Otros comentarios y segunda convocatoria |
Si l'alumne no segueix l'avaluació continuada, hauria de contactar al professor responsable de l'assignatura durant la primera setmana del curs. A la segona convocatòria es farà un examen que suposarà el 100% de la qualificació. |
Bàsica |
R. Dornbusch, S. Fischer, R. Startz, Macroeconomía, 10a, McGrawHill
O. Blanchard, Macroeconomía, 6a, Pearson Prentice Hall
Sala-i- Martin, Apuntes de crecimiento econòmico, 2ª, Antoni Bosch
|
|
Complementària |
|
|
(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente. |
|