DATOS IDENTIFICATIVOS 2021_22
Asignatura (*) MACROECONOMIA Código 16224107
Titulación
Grau en Economia (2009)
Ciclo 1r
Descriptores Cr.totales Tipo Curso Periodo Horarios y datos del examen
6 Obligatòria Segon 2Q
Modalidad y lengua de impartición
Departamento Economia
Coordinador/a
FARRÉ ALBENDEA, FRANCISCO JAVIER
FERRÉ CARRACEDO, MONTSERRAT
FLAMAND , SABINE CHARLOTTE M
LOVCHA , YULIYA
OLIVA FURES, MARTIN
PÉREZ LACASTA, MARIA JOSÉ
Correo-e martin.oliva@urv.cat
montserrat.ferre@urv.cat
mariajose.perez@urv.cat
yuliya.lovcha@urv.cat
sabine.flamand@urv.cat
Profesores/as
OLIVA FURES, MARTIN
FERRÉ CARRACEDO, MONTSERRAT
PÉREZ LACASTA, MARIA JOSÉ
LOVCHA , YULIYA
FLAMAND , SABINE CHARLOTTE M
Web
Descripción general e información relevante <p><b> DESCRIPCIÓ GENERAL DE L’ASSIGNATURA </b></p><p>Desenvolupament i anàlisi de l'evolució de variables macroeconòmiques fonamentals (PIB, tipus d'interès, tipus de canvi, inflació, taxa d'atur, etc.) a curt, a mitjà i a llarg termini. Amb aquesta finalitat s'utilitzaran models que permetin comprendre les relacions entre les variables i els efectes de polítiques macroeconòmiques. </p>

Competències
Tipo A Código Competencias Específicas
 A1 Saber explicar el funcionament de l'economia tant a nivell macroeconòmic com microeconòmic.
 A6 Analitzar els diversos contexts professionals en els que treballa un economista: la cojuntura econòmica, el sector, el mercat, l'empresa i el departament en qüestió.
 A9 Redactar projectes de gestió econòmica a nivell internacional, nacional, regional, local o de l'empresa.
Tipo B Código Competencias Transversales
 B4 Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa.
Tipo C Código Competencias Nucleares
 C1 Dominar en un nivell intermedi una llengua estrangera, preferentment l’anglès.
 C4 Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV.

Resultats d'aprenentage
Tipo A Código Resultados de aprendizaje
 A1 Sap analitzar el curt termini: sap explicar (i) els efectes de polítiques monetàries i fiscals en una economia tancada i en una economia oberta i (ii) l’ajust d’una economia amb un desequilibri extern.
Sap analitzar el curt i mitjà termini: sap explicar els efectes de polítiques monetàries, fiscals i d’oferta en una economia oberta, així com els ajustos de l’economia davant desequilibris.
Sap analitzar el paper de les expectatives en l’anàlisi macroeconòmica.
 A6 Sap analitzar la conjuntura econòmica i preveure'n les implicacions macroeconòmiques.
 A9 Sap analitzar la informació de caràcter econòmic i preveure'n les implicacions macroeconòmiques.
Tipo B Código Resultados de aprendizaje
 B4 Fa el treball previst d’acord amb els criteris de qualitat donats
Decideix com gestiona i organitza el treball i el temps
Decideix com ha de fer el treball previst perquè tingui la màxima qualitat possible.
Decideix que és allò que caldria que mostrés en relació al treball/projecte realitzat i ho aconsegueix d’ acord amb la seva planificació, en el termini previst
Tipo C Código Resultados de aprendizaje
 C1 Comprèn informació i articles de caràcter rutinari
Recull en apunts part de la informació que s'imparteix en una classe
 C4 Produeix un text escrit ben estructurat, clar i ric
Produeix un text escrit adequat a la situació comunicativa

Continguts
tema Subtema
1. La política fiscal i monetària a curt termini -Modelització del mercat de béns i la corba IS
-Modelització del mercat de diner i la corba LM
-L’equilibri
-La política fiscal i els seus efectes
-La política monetària i els seus efectes
-Apèndix:la regla de Taylor
2. Polítiques de demanda i tipus de canvi -Els intercanvis internacionals i el mercat de divises
-Equilibri en una economia oberta
-Ajustament de la balança de pagaments
-Política monetària, fiscal i canviària en una economia oberta
- Apèndix : Els efectes repercusió
3. Les expectatives -Les expectatives al model IS-LM
-Les expectatives adaptatives
-Les expectatives racionals
-Les expectatives i les decisions
4. L’economia a mig termini: el model OA-DA -La demanda agregada
-El mercat de treball i l’oferta agregada
-Equilibri
-Polítiques fiscal, monetària i d’oferta
-Apèndix : l'ajust dinàmic
5. El creixement econòmic (mesures de benestar, tendència de creixement, estalvi, progrés tècnic) -Els fets del creixement
-Model neoclàsic del creixement
-L’estalvi
-El progrés tecnològic
-Apèndix: El creixement endogen

Planificació
Metodologías  ::  Pruebas
  Competencias (*) Horas en clase
Horas fuera de clase
(**) Horas totales
Activitats Introductòries
A1
C1
1 0 1
Sessió Magistral
A1
C1
33 47 80
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
A1
B4
C1
C4
10 10 20
Supòsits pràctics/ estudi de casos
A1
B4
C1
C4
9 27 36
Atenció personalitzada
1 0 1
 
Proves de desenvolupament
A1
B4
C1
C4
6 6 12
 
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor.
(**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos

Metodologies
Metodologías
  descripción
Activitats Introductòries Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels alumnes i presentació de l’assignatura.
Sessió Magistral Exposició dels continguts de l'assignatura i plantejament de qüestions i situacions a tractar amb l'anàlisi exposat.
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària Formulació, anàlisi, resolució i debat d'un problema o exercici, relacionat amb la temàtica de l'assignatura.
Supòsits pràctics/ estudi de casos Plantejament d’una situació (real o simulada) en la que ha de treballar l’estudiant per donar una solució argumentada al tema, resoldre una sèrie de preguntes concretes o realitzar una reflexió global.
Atenció personalitzada Utilització de les hores d'atenció a l'estudiant per resoldre qüestions i dubtes concrets.

Atenció personalitzada
descripción
L'horari d'atenció es comunicarà el primer dia de classe.

Avaluació
Metodologías Competencias descripción Peso        
Proves de desenvolupament
A1
B4
C1
C4
Es faran dues proves parcials al llag del curs que suposaran el 40% de l'assignatura (el 20% cadascuna) i una prova final integral en la data oficial de la primera convocatòria que comptarà el 50% 20%
20%
50%
Otros  

Ejercicis pràctics i comentaris de text

10%
 
Otros comentarios y segunda convocatoria

Si l'alumne no segueix l'avaluació continuada, hauria de contactar al professor responsable de l'assignatura durant la primera setmana del curs.

A la segona convocatòria es farà un examen que suposarà el 100% de la qualificació.


Fonts d'informació

Bàsica R. Dornbusch, S. Fischer, R. Startz, Macroeconomía, 10a, McGrawHill
O. Blanchard, Macroeconomía, 6a, Pearson Prentice Hall
Sala-i- Martin, Apuntes de crecimiento econòmico, 2ª, Antoni Bosch

Complementària

Recomanacions


(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente.