Tipo A
|
Código |
Competencias Específicas | | A1 |
Integrar coneixements avançats per analitzar i planificar les fases de creació d'una nova empresa.
|
Tipo B
|
Código |
Competencias Transversales | | CT1 |
Desenvolupar l’autonomia suficient per a treballar en projectes d’investigació i col·laboracions científiques o tecnològiques dins el seu àmbit temàtic. |
| CT4 |
Treballar en equips multidisciplinars i en contextos complexes. |
| CT5 |
Comunicar idees complexes de manera efectiva a tot tipus d’audiències. |
| CT6 |
Desenvolupar habilitats per gestionar la carrera professional. (Carreer development) |
Tipo C
|
Código |
Competencias Nucleares |
Tipo A
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| A1 |
Prendre consciència de la importància de les habilitats directives com a capacitats i competències a aprendre i desenvolupar al llarg de la vida.
Desenvolupar competències directives, de gestió i competències socials per a noves emprenedories.
Conèixer el catàleg d'habilitats directives i competències que haurien de dominar els directius i emprenedors.
|
Tipo B
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| CT1 |
Desenvolupar l’autonomia suficient per a treballar en projectes d’investigació i col·laboracions científiques o tecnològiques dins el seu àmbit temàtic.
| | CT4 |
Treballar en equips multidisciplinars i en contextos complexes.
| | CT5 |
Comunicar idees complexes de manera efectiva a tot tipus d’audiències.
| | CT6 |
Desenvolupar habilitats per gestionar la carrera professional. (Carreer development)
|
Tipo C
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
tema |
Subtema |
1. EL EMPRENDEDOR DE HOY |
1.1. El entorno emprendedor. Historia y evolución.
1.2. Habilidades del emprendedor actual.
1.3 Mindset para el emprendedor.
1.4 Propósito y valores
|
2. GESTIÓN EMOCIONAL |
2.1. Que es la gestión emocional.
2.2 Factores de la gestión emocional: autoconocimiento, autoregulación, motivación, empatía y relaciones sociales.
|
3. LA COMUNICACIÓN DEL EMPRENDEDOR |
3.1 Lenguaje y pensamiento positivo
3.2 Como funciona la mente. Neuromárqueting.
3.3 Construcción del mensaje de impacto. |
4. DESIGN THINKING |
4.1 Introducción a las metodologías más actuales para la creación e innovación en las startups.
4.2 Habilidades para el Design Thinking
4.3 El proceso del Design Thinking. Casos Reales
|
5. LEAN STARTUP |
5.1 Introducción a las metodologías más actuales para la creación e innovación en las StratUps.
5.2 Habilidades para el Lean StartUp.
5.3 El proceso de Lean StartUp. Casos Reales |
Metodologías :: Pruebas |
|
Competencias |
(*) Horas en clase
|
Horas fuera de clase
|
(**) Horas totales |
Activitats Introductòries |
|
2 |
2 |
4 |
Treballs |
|
4 |
10 |
14 |
Sessió Magistral |
|
18 |
10 |
28 |
Portafolis/ Carpeta d’aprenentatge |
|
4 |
11 |
15 |
Atenció personalitzada |
|
2 |
0 |
2 |
|
Proves mixtes |
|
2 |
10 |
12 |
|
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor. (**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos |
Metodologías
|
descripción |
Activitats Introductòries |
Presentació del programa de l'assignatura, els seus continguts, metodologia i criteris d'avaluació. Discussió sobre els coneixements i experiències prèvies dels estudiants en la temàtica de l'assignatura. Formació de grups de treball. |
Treballs |
Es proposarà una sèrie d’activitats pràctiques relacionades amb el contingut de l’assignatura. Algunes d'aquestes activitats es faran a l’aula durant les hores de classe. Són activitats experiencials, que reprodueixen situacions del context organitzatiu. Per tant, cal la participació activa de cada estudiant. Aquesta participació s’espera també en les sessions magistrals i en la valoració dels treballs d’altres grups. Una part dels treballs requereixen la preparació prèvia fora de classe. |
Sessió Magistral |
Exposició dels continguts de l'assignatura. Les sessions tenen un caràcter dinàmic i experiencial i es compta també amb la participació de l'estudiant. |
Portafolis/ Carpeta d’aprenentatge |
Es realitzarà un pla d'acció on el participant anirà desenvolupant les accions realitzadas amb la finalitat d'aprendre, adquirir i integrar les competències vistes en les classes magistrals. |
Atenció personalitzada |
Utilització de les hores d'atenció a l'estudiant per a resoldre qüestions i dubtes concrets. Es recomana escriure als professors prèviament per a confirmar la visita. |
descripción |
Per atendre i resoldre dubtes als estudiants en relació a aquesta assignatura, contactar per email per convenir dia i hora. |
Metodologías |
Competencias
|
descripción |
Peso |
|
|
|
|
Treballs |
|
Seguiment de les instruccions dels treballs.
Aplicació dels conceptes teòrics claus a la pràctica.
Professionalitat.
Resultats de les activitats portades a terme a l’aula. |
20% |
Sessió Magistral |
|
S'avaluarà la participació activa en les sessions magistrals. |
20% |
Portafolis/ Carpeta d’aprenentatge |
|
Pla d'acció que l'estudiant haurà d'anar complimentant a partir dels continguts de la Sessió Magistral i la pròpia activitat per tal d'adquirir les competències treballades. |
30% |
Proves mixtes |
|
Prova d’integració: Prova final on es requereix integrar els coneixements i habilitats de tots els temes vistos en l'assignatura. Constarà de la part oral i una part escrita de reflexió.
Cal obtenir almenys un 40% (4/10) en la nota d'aquest examen per tal de que faci mitja amb la resta d'elements de l'avaluació. |
30% |
Otros |
|
|
|
|
Otros comentarios y segunda convocatoria |
La segona convocatòria es determinarà a partir de la prova final i els exercicis presentats prèviament a aquesta. Els estudiants que hagin suspès o no s'hagin presentat a la primera convocatòria hauran de parlar amb la professora per a determinar quines parts de l'avaluació caldrà tornar a realitzar. |
Bàsica |
Steve Blank; Bob Dorf, El manual del emprendedor, 2012, California, EEUU
Tom Kelley; Jonathan Littman, Las 10 caras de la innovación, 2010, California, EEUU
Daniel Goleman, Inteligencia Emocional, 2006, NYC, EEUU
Chade-Meng Tan, Busca en tu interior, 2012, California, EEUU
Stephen Covey, Los 7 hábitos de la gente altamente efectiva, 1989, NYC, EEUU
Tony Hsiesh, Delivering Happiness, 2013, California, EEUU
Tim Brown, Diseñar el cambio, 2020, California, EEUU
Eric Ries, El método Lean Startup, 2011, California, EEUU
Jake Knapp, Sprint. Resolver problemas y testar nuevas ideas., 2016, California, EEUU
Rubén Turienzo, Haz que suceda, 2019, Madrid, España
|
The SAGE handbook of leadership Alan Bryman Anglaterra:
SAGE 2011 Entrepreneurial Skills (2nd Ed.) Cecile Nieuwenhuizen Double
Storey Publishers 2009
The E Factor: Entrepreneurial Competencies for
Personal and Business Success David
Gibson Pearson 2006 |
Complementària |
|
•
Casado, José Manuel (2000) El directivo del siglo XXI. Barcelona: Gestión 2000. •
Clegg, Brian (2000) Instant Motivation. London: Kogan Page. •
Commarmond, Gisèle; Exiga, Alain (1999) Cómo fijar objetivos y evaluar
resultados. Bilbao: Deusto. •
Costa, Miguel; López, Ernesto (1997) Los secretos de la dirección: manual
práctico para dirigir organizaciones y equipos. Madrid: Pirámide •
Fernández López, Sergio (2007) Cómo gestionar la comunicación
en organizaciones públicas y no lucrativas. Madrid: Narcea,
2007. •
Fisher, Roger; Ury, William; Patton, B. (2011) Obtenga el sí:
el arte de negociar sin ceder. Barcelona: Gestión 2000. •
Keenan, Kate (1997) Claves de la eficacia directiva. Barcelona:
Bestselia. •
Muchielli, Roger (1977) La dinámica de los grupos. Madrid: Iberico Europea de
Ediciones. •
Nelson, Bob (2005) 1001 formas de motivar. Barcelona: Gestión 2000. •
Nelson, Bob; Spitzer; Dean (2005) 1001 formas de recompensar el trabajo bien
hecho: cómo gratificar y fidelizar empleados. Barcelona: Gestión
2000. • Shani, A.B.; Lau, James B. (2000)
Behavior in Organizations: an experiential approach (7th ed.). Boston:
McGraw-Hill. • Steers, Richard M.; Porter, Lyman
W. (1991) Motivation and work behavior. London: McGraw-Hill. •
Stewart,
Jacqueline; Couper, David (2004) Desarrollo de habilidades
directivas. Madrid: Abetas. •
Ury, William (2000) ¡Supere el no!: cómo negociar con
personas que adoptan posiciones inflexibles. Barcelona: Gestión 2000. •
Valls, Antonio (1998) Las 12 habilidades directivas clave. Barcelona: Gestión
2000. •
Weiss, Tracey (2003). Coaching competencies and corporate
leadership. FL,
USA: St. Lucie Press, cop. |
(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente. |
|