Tipo A
|
Código |
Competencias Específicas | | A5 |
Valorar l'eficàcia de les polítiques públiques dirigides al foment de la creació d'empreses i la innovació.
|
Tipo B
|
Código |
Competencias Transversales | | CT2 |
Formular valoracions a partir de la gestió i ús eficient de la informació. |
| CT3 |
Resoldre problemes complexes de manera crítica, creativa i innovadora en contextos multidisciplinars. |
| CT7 |
Aplicar els principis ètics i de responsabilitat social com a ciutadà o ciutadana i com a professional |
Tipo C
|
Código |
Competencias Nucleares |
Tipo A
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| A5 |
Determinar les característiques de les polítiques de suport a la innovació i els instruments que s'utilitzen
Analitzar el paper dels governs en el foment de la innovació.
|
Tipo B
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| CT2 |
Formular valoracions a partir de la gestió i ús eficient de la informació.
| | CT3 |
Resoldre problemes complexes de manera crítica, creativa i innovadora en contextos multidisciplinars.
| | CT7 |
Aplicar els principis ètics i de responsabilitat social com a ciutadà i com a professional.
|
Tipo C
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
tema |
Subtema |
TEMA 1.- INTRODUCCIÓ |
1.1 La ciència i el coneixement científic
1.2 La recerca i la generació de coneixement.
1.3 La transferència de coneixement i tecnologia
1.4 La innovació
|
TEMA 2.- ECONOMIA DE LA RECERCA I LA INNOVACIÓ |
2.1 La formació universitària i l'atracció de talent
2.2 El coneixement com a bé públic o bé preferencial
2.3 Les externalitats positives de la recerca i la innovació
2.4 La intervenció de les institucions públiques
|
TEMA 3.- POLÍTIQUES PÚBLIQUES DE RECERCA I INNOVACIÓ |
3.1 La política de recerca i innovació
3.2 L'evolució de les polítiques científiques, tecnològiques i d’innovació
3.3 Els instruments per fomentar la I+D+i
3.4 L’avaluació de les polítiques de R+D+i
|
TEMA 4.- SISTEMES DE RECERCA I INNOVACIÓ |
4.1 El sistema de recerca i innovació
4.2 Els agents del sistema
4.3 Les dimensions sectorials i territorials dels sistemes de recerca i innovació
4.4 La relació universitat - empresa
|
TEMA 5.- ANÀLISI DE POLÍTIQUES DE RECERCA I INNOVACIÓ |
5.1. Les polítiques de R+D+i a la Unió Europea
5.2. Les polítiques de R+D+i a Catalunya i a Espanya
5.3. Les polítiques de R+D+i als Estats Units d'Amèrica
5.4. Les polítiques de R+D+i al Japó i a Corea del Sud
|
Metodologías :: Pruebas |
|
Competencias |
(*) Horas en clase
|
Horas fuera de clase
|
(**) Horas totales |
Activitats Introductòries |
|
3 |
0 |
3 |
Sessió Magistral |
|
18 |
37 |
55 |
Presentacions / exposicions |
|
5 |
5 |
10 |
Atenció personalitzada |
|
2 |
3 |
5 |
|
Proves de desenvolupament |
|
2 |
0 |
2 |
|
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor. (**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos |
Metodologías
|
descripción |
Activitats Introductòries |
Presentació de l’assignatura. |
Sessió Magistral |
Exposició dels continguts de l'assignatura. |
Presentacions / exposicions |
Exposició oral del treball (prèvia presentació escrita). |
Atenció personalitzada |
Temps reservat per atendre i resoldre dubtes. |
descripción |
Temps reservat per atendre i resoldre dubtes. |
Metodologías |
Competencias
|
descripción |
Peso |
|
|
|
|
Presentacions / exposicions |
|
Es valorarà la capacitat de l'alumne/a per sintetitzar els temes i destacar els aspectes més rellevants |
40% |
Proves de desenvolupament |
|
Consisteix en una prova escrita on l'alumne/a aborda quatre qüestions rellevants de la matèria |
60% |
Otros |
|
|
|
|
Otros comentarios y segunda convocatoria |
Altres comentaris La nota final del curs estarà determinada per la participació activa de l'alumne a classe (assistència, participació en els debats, lectura de referències bibliogràfiques, etc.), la realització d'un treball individual o en grup sobre algun cas de política de R+D+i, en base als continguts i a la bibliografia de l'assignatura, i una prova escrita. Segona convocatòria La prova d'avaluació de la 2ª convocatòria consistirà en un examen final pel 100% de la nota, en la data oficial del calendari acadèmic del Màster. |
Bàsica |
Cañibano, C.; Encinar, M.I. i Muñoz, F.F. (Coord.), Economía del conocimiento y la innovación, Ediciones Pirámide, 2008
Dogson, M.; Gann, D.M. i Phillips, N. (eds), The Oxford Handbook of Innovationa Management, Oxford University Press, 2014
Fagerberg, J.; Mowery, D.C. i Nelson, R.R. (eds), The Oxford handbook of Innovation, Oxford University Press, 2005
Hall, B.H. (ed.), Economics of Research and Development, Edward Elgar Publishing, 2016
Larédo, P. i Mustar, P., Research and innovation policies in the new global economy, Edward Elgar Publishing, 2001
OECD, How is research policy across the OECD organised?, OECD publishing, 2018
Tidd, J. i Bessant, J., Managing Innovation. Integrating Thecnological, Market and Organizational Change (6th Ed.), Jhon Wiley & Sons, 2018
Vence, X. (ed.), Crecimiento y políticas de innovación, Ediciones Pirámide, 2007
|
|
Complementària |
|
|
(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente. |
|