DATOS IDENTIFICATIVOS 2021_22
Asignatura (*) ESTRATÈGIES DE MÀRQUETING Código 16665103
Titulación
Direcció d'Empreses (2016)
Ciclo 2n
Descriptores Cr.totales Tipo Curso Periodo Horarios y datos del examen
4.5 Obligatòria Primer 1Q
Modalidad y lengua de impartición
Prerrequisitos
Departamento Gestió d'Empreses
Coordinador/a
PAPAOIKONOMOU , ELENI
Correo-e eleni.papaoikonomou@urv.cat
Profesores/as
PAPAOIKONOMOU , ELENI
Web http://www.jaumegene.com
Descripción general e información relevante

Fonaments teòrics necessaris sobre les diferents línies estratègiques per a aquells estudiants interessats tant en treballar com a directius de màrqueting com aquells que volen investigar aquesta àrea de coneixement. Un dels objectius és implicar l'estudiant en la presa de decisions de màrqueting des d'una perspectiva propera a la realitat de l'empresa. L'assignatura mostra l'aplicació transversal dels coneixements de màrqueting que l'alumne haurà adquirit al llarg de la seva formació acadèmica, en les decisions sobre aspectes del desenvolupament estratègic de l'empresa. Combina l'exposició conceptual, l'anàlisi teòrica i l'estudi de casos reals.


Competències
Tipo A Código Competencias Específicas
 A1 Desenvolupar estratègies per dirigir empreses i les seves àrees funcionals de forma competitiva i eficient.
 A2 Aplicar mètodes avançats d'anàlisi per a la presa de decisions empresarials.
 A4 Gestionar la innovació i introduir-la amb èxit en l'empresa i / o crear nous projectes empresarials que responguin a les necessitats detectades a través d'una anàlisi rigorosa.
 A5 Avaluar i integrar informació economico-financera rellevant a través d'informes directius de qualsevol àrea funcional de l'empresa per optimitzar els seus resultats.
Tipo B Código Competencias Transversales
 CT1 Desenvolupar l’autonomia suficient per a treballar en projectes d’investigació i col·laboracions científiques o tecnològiques dins el seu àmbit temàtic
 CT2 Formular valoracions a partir de la gestió i ús eficient de la informació.
 CT3 Resoldre problemes complexes de manera crítica, creativa i innovadora en contextos multidisciplinars.
 CT4 Treballar en equips multidisciplinars i en contextos complexes.
 CT7 Aplicar els principis ètics i de responsabilitat social com a ciutadà o ciutadana i com a professional
Tipo C Código Competencias Nucleares

Resultats d'aprenentage
Tipo A Código Resultados de aprendizaje
 A1 Reconèixer i analitzar la importància de l'estratègia de màrqueting per a l'assoliment dels objectius empresarials i conèixer els fonaments teòrics en què es basen aquestes estratègies.
Analitzar les decisions estratègiques en l'àmbit de màrqueting preses per diferents empreses a través del mètode del cas.
 A2 Analitzar les decisions estratègiques en l'àmbit de màrqueting preses per diferents empreses a través del mètode del cas.
Exercitar la presa de decisions estratègiques en màrqueting a nivell individual i en equip, imaginant la realitat a través d'un simulador .
 A4 Reconèixer i analitzar la importància de l'estratègia de màrqueting per a l'assoliment dels objectius empresarials i conèixer els fonaments teòrics en què es basen aquestes estratègies.
 A5 Exercitar la presa de decisions estratègiques en màrqueting a nivell individual i en equip, imaginant la realitat a través d'un simulador .
Tipo B Código Resultados de aprendizaje
 CT1 Desenvolupar l’autonomia suficient per a treballar en projectes d’investigació i col·laboracions científiques o tecnològiques dins el seu àmbit temàtic
 CT2 Formular valoracions a partir de la gestió i ús eficient de la informació.
 CT3 Resoldre problemes complexes de manera crítica, creativa i innovadora en contextos multidisciplinars.
 CT4 Treballar en equips multidisciplinars i en contextos complexes.
 CT7 Aplicar els principis ètics i de responsabilitat social com a ciutadà i com a professional.
Tipo C Código Resultados de aprendizaje

Continguts
tema Subtema
Tema 1. Introducció 1.1. Conceptes bàsics
1.2. Pla de Màrqueting
Tema 2. Noves tendències en màrqueting 2.1 Economia Col·laborativa
2.2 Innovació en Màrqueting
Tema 3. Estudiant el consumidor 3.1. Cultures i subcultures
3.2. Consumer Culture Theory
Tema 4. Màrqueting i Social Media 4.1 Model Kare-Silver
4.2 Comunitats en línia
4.3 Apoderament del Client Connectat
4.4 Social Media Platforms i Social Media Tools
4.5 Social Media Marketing Pla
Tema 5. Màrqueting i la Societat 5.1 Màrqueting Social
5.2 Segmentació
5.3 Campanyes de Màrqueting Social
5.4 Triple Bottom Line i SDG framework

Planificació
Metodologías  ::  Pruebas
  Competencias (*) Horas en clase
Horas fuera de clase
(**) Horas totales
Activitats Introductòries
2 4 6
Sessió Magistral
A1
A2
A4
A5
CT2
CT3
32 36.5 68.5
Debats
A1
A5
CT2
CT4
5 5 10
Atenció personalitzada
2 4 6
Treballs
A1
A2
CT1
2 18 20
 
Proves mixtes
A5
CT2
CT3
2 0 2
 
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor.
(**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos

Metodologies
Metodologías
  descripción
Activitats Introductòries Es realitzen unes primeres sessions de presentació de l'assignatura per explicar com es vinculen les diferents temàtiques que s'explicaran al llarg del quadrimestre. A més s'explicaran conceptes bàsics per a facilitar la millor contextualització de l'estudiant.
Sessió Magistral Exposició dels conceptes teòrics, principals antecedents bibliogràfics, relació entre els conceptes i la seva aplicació per al desenvolupament de cada estratègia de màrqueting.
Debats Hi haurà dos tipus de debats o participacions actives de l'alumne. D'una banda es desenvoluparan diverses didàctiques en què després de la seva participació l'alumne reflexionarà sobre la seva implicació amb el contingut del tema a tractar. D'altra banda, s'analitzaran diversos casos pràctics a l'empresa, en què l'alumne desenvoluparà tasca d'anàlisi i posteriorment debat en grup.
Atenció personalitzada Amb tutories al llarg del curs.
Treballs Presentació escrita i oral del treball sobre alguns dels continguts de l'assignatura.

Atenció personalitzada
descripción
Es realitzarà al despatx del professor prèvia cita o bé per email.

Avaluació
Metodologías Competencias descripción Peso        
Debats
A1
A5
CT2
CT4
Casos d'estudi i debats sobre temes actuals de màrqueting 15%
Treballs
A1
A2
CT1
Elaborat en grup pels estudiants (treball escrit i presentació oral) 30%
Proves mixtes
A5
CT2
CT3
Examen que incluirà preguntes tipus test i preguntes de desenvolupament 55%
Otros  
 
Otros comentarios y segunda convocatoria

En l'avaluació de la segona convocatòria es realitzarà un examen. Les qualificacions de l'avaluació continuada es poden tenir en compte per millorar la nota de la segona convocatòria.


Fonts d'informació

Bàsica

Kotler i Keller (2012) Dirección de Marketing. Editorial Prentice Hall.

Osterwalder, Alexander i Pigneur (2011). Generación de modelos de negocio. Deusto.

Complementària

Recomanacions


(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente.