Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A2 |
Aplicar mètodes avançats d'anàlisi per a la presa de decisions empresarials. |
| A3 |
Desenvolupar habilitats directives per comprendre la complexitat i la globalitat de la realitat empresarial i per implantar processos de qualitat i de millora contínua. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | CT4 |
Treballar en equips multidisciplinars i en contextos complexes. |
| CT5 |
Comunicar idees complexes de manera efectiva a tot tipus d’audiències. |
| CT6 |
Desenvolupar habilitats per gestionar la carrera professional. (Carreer development) |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A2 |
Diagnosticar i proposar solucions a diferents problemes relacionats amb el factor humà en les organitzacions.
| | A3 |
Desenvolupar les eines necessàries per aconseguir un bon compliment en les funcions directives.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| CT4 |
Treballar en equips multidisciplinars i en contextos complexes.
| | CT5 |
Comunicar idees complexes de manera efectiva a tot tipus d’audiències.
| | CT6 |
Desenvolupar habilitats per gestionar la carrera professional. (Carreer development)
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
1. El valor principal a les empreses: les persones. Lideratge per a la gestió del talent. |
1.1. Evolució de les persones a les empreses.
1.2 Cultura corporativa. Visió, missió i valors.
1.3. Estils de lideratge.
1.4 Habilitats del líder
1.3. Tipus d'estructures organitzatives
|
2. Eines per a la gestió i el desenvolupament del talent. Gestió dels equips. |
2.1. Identificació de les necessitats a l'organització
2.2 Gestió per objectius
2.3 El procés de selecció
2.4 Fórmules de retribució |
3. Gestió emocional a les organitzacions. |
3.1. Què és la inel.ligència emocional.
3.2 Factors que defineixen l'intel.ligència emocional.
3.3 Eines per a reduir l'impacte de les emocions en l'entorn organitzatiu. |
4. Comunicació estratègica i persuasió. |
4.1. La comunicació estratègica dins l'empresa.
4.2. Què és la persuasió i la influència.
4.3. Principals eines per a l'aplicació. |
5. Intraemprenedoria. |
5.1 Nous perfils emprenedors a l'empresa.
5.2. Habilitats de l'intraemprenedor.
5.3. Aplicació pràctica dins l'organització.
5.4 Design Thinking, Lean Stratup i Agile |
6. Negociació, Resolució de Conflictes i Presa de Decisions. |
6.1. Negociació.
6.2. Aplicació estratègica a l'empresa.
6.3 Eines per a la resolució de conflictes
6.4 Eines per a la presa de decisions |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Sessió Magistral |
|
24 |
0 |
24 |
Presentacions / exposicions |
|
4 |
22 |
26 |
Portafolis/ Carpeta d’aprenentatge |
|
6 |
18 |
24 |
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària |
|
6 |
18 |
24 |
Atenció personalitzada |
|
2 |
2 |
4 |
|
Proves de desenvolupament |
|
1 |
4 |
5 |
Proves orals |
|
1 |
4 |
5 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Es dedicarà un primer tema introductori per tal de contextualitzar l'aportació de coneixements de l'assignatura en el marc del programa formatiu del màster i les seves aplicacions en la gestió estratègica de l'empresa. |
Sessió Magistral |
S'enfatitza en el caràcter participatiu de les sessions. Aquest caràcter participatiu es fonamenta en el treball previ dels estudiants a través de lectures i en la dinamització a través de preguntes crítiques o relacionades amb temes d'actualitat per part del docent que fomentin petits debat.
Per garantir la participació basada en el coneixement previ de la materia, se'ls hi demana als estudiants la lectura dels materials penjats amb Moodle amb caràcter previ a la sessió. |
Presentacions / exposicions |
Es presentaran la síntesi i anàlisi crític d'articles científics relacionats amb cadasqun dels temes. Es proporcionaran pautes per tal que la classe aprengui a donar feedback. El material presentat entrarà a examen.
Consisteix en la presentació d'un article científic relacionat amb una de les habilitats directives i un problema/cas a resoldre per la classe relacionat amb aquesta habilitat directiva. S'entrega la presentació i el problema/cas. Es realitza i avalúa en equip. |
Portafolis/ Carpeta d’aprenentatge |
S'entrega de forma individual al finalitzar l'assignatura i resulta un compendi o carpeta d'elements sobre els que l'alumne reflexiona sobre l'aprenentatge de cadasquna de les habilitats directives i el seu autoconeixement, destacant els seus punts forts i els punts a millorar com a directiu i definint en conclusió els seus objectius professionals a partir d'aquesta reflexió. Es realitza individualment. |
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària |
Es realitzen al llarg de les sessions per il·lustrar e interioritzar els continguts impartits i la seva aplicació pràctica en la gestió de persones en les organitzacions. Desenvolupa el pensament analític dels directius. |
Atenció personalitzada |
Temps per atendre i resoldre dubtes als estudiants. |
Descripció |
Es guiarà el treball de l'estudiant fora de l'aula de preparació de la presentació i la resolució d'exercicis a través de l'atenció personalitzada en les hores de tutoria acordades.
Temps per atendre i resoldre dubtes als estudiants.
|
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Presentacions / exposicions |
|
Consisteix en la síntesi, anàlisis crític i interiorització a través de la relació amb experiències laborals, articles de prensa, pel·lícules, etc. d'articles científics sobre un tema en particular. |
25% |
Portafolis/ Carpeta d’aprenentatge |
|
S'entrega de forma individual al finalitzar l'assignatura i resulta un compendi o carpeta d'elements sobre els que l'alumne reflexiona sobre l'aprenentatge de cada una de las habilitats directives i sobre el seu autoconeixement. |
25% |
Proves de desenvolupament |
|
Es realitza al finalitzar l'assignatura i es tracta d'una prova on s'avalua l'aprenentatge i la capacitat de relacionar els continguts de les classes magistrals amb un cas pràctic i/o de reflexió. |
25% |
Proves orals |
|
Es realitza al finalitzar l'assignatura i s'avualuarà tant el contingut de la prova com la capacitat de comunicació i persuasió de l'alumne. |
25% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Es requereix un mínim de 4 en cada un dels elements avaluatius per poder fer mitja amb la resta. L'assistència resulta imprescindible per al seguiment i la realització deles activitats plantejades. La segona convocatòria consisteix en els mateixos elements avaluatius que la primera convocatòria. Per poder realitzar aquesta prova és imprescindible entregar el portfolio i les presentacions sol.licitades durant l'assignatura. |
Bàsica |
Daniel Goleman, Inteligencia Emocional, 2006, Kairós
Daniel Goleman, Inteligencia Emocional en el Trabajo, 2005, Kairós
Daniel Kahneman, Pensar rápido, pensar despacio, 2000, DeBolsillo
James M Kouzes, El desafío del liderazgo, 2018, REM
Stephen Covey, Los 7 hábitos de la gente altamente efectiva, 1990, Paidós
Patrick Lencioni, Equipos Ideales, 2016, Urano
Patrick Lencioni, Las 5 disfunciones de un equipo, 2002, Urano
|
|
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|