DATOS IDENTIFICATIVOS 2021_22
Asignatura (*) SIMULACIÓ EMPRESARIAL Código 16665106
Titulación
Direcció d'Empreses (2016)
Ciclo 1r i 2n
Descriptores Cr.totales Tipo Curso Periodo Horarios y datos del examen
4.5 Obligatòria Primer 1Q
Modalidad y lengua de impartición
Departamento Gestió d'Empreses
Coordinador/a
HERNANDEZ LARA, ANA BEATRIZ
Correo-e anabeatriz.hernandez@urv.cat
Profesores/as
HERNANDEZ LARA, ANA BEATRIZ
Web
Descripción general e información relevante S'estudien les tècniques disponibles a la direcció estratègica de l'empresa per tal de facilitar el procés de decisió i pràctiques amb eines de simulació, concretament amb un joc de negocis.

Competències
Tipo A Código Competencias Específicas
 A2 Aplicar mètodes avançats d'anàlisi per a la presa de decisions empresarials.
Tipo B Código Competencias Transversales
 CT2 Formular valoracions a partir de la gestió i ús eficient de la informació.
 CT3 Resoldre problemes complexes de manera crítica, creativa i innovadora en contextos multidisciplinars.
 CT4 Treballar en equips multidisciplinars i en contextos complexes.
 CT5 Comunicar idees complexes de manera efectiva a tot tipus d’audiències.
Tipo C Código Competencias Nucleares

Resultats d'aprenentage
Tipo A Código Resultados de aprendizaje
 A2 Dominar les diferents tècniques per a la presa de decisions empresarials i aplicar la més adequada en cada context.
Tipo B Código Resultados de aprendizaje
 CT2 Formular valoracions a partir de la gestió i ús eficient de la informació.
 CT3 Resoldre problemes complexes de manera crítica, creativa i innovadora en contextos multidisciplinars.
 CT4 Treballar en equips multidisciplinars i en contextos complexes.
 CT5 Comunicar idees complexes de manera efectiva a tot tipus d’audiències.
Tipo C Código Resultados de aprendizaje

Continguts
tema Subtema
TEMA 1. TOMA DE DECISIONS A L'EMPRESA 1.1. Estudi de la toma de decisions
1.2. Toma de decisions en la direcció estratègica
1.3. Models de toma de decisions
1.4. Integració d'àrees funcionals i divisions de l'empresa
1.5. Anàlisi de la informació financera
TEMA 2. SIMULACIÓ DEL PROCÉS DE DECISIÓ EMPRESARIAL 2.1. Jocs de negoci
2.2. Cesim Global Challenge com joc de negoci integral

Planificació
Metodologías  ::  Pruebas
  Competencias (*) Horas en clase
Horas fuera de clase
(**) Horas totales
Activitats Introductòries
1 0 1
Sessió Magistral
A2
CT2
5 10 15
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
A2
CT2
CT3
CT4
9 9 18
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques
A2
CT2
CT3
CT4
22 37.5 59.5
Atenció personalitzada
5 5 10
 
Proves pràctiques
A2
CT2
CT3
CT4
2 3 5
Proves orals
A2
CT5
1 3 4
 
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor.
(**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos

Metodologies
Metodologías
  descripción
Activitats Introductòries Sessió d'introducció i presentació de la assignatura
Sessió Magistral Exposició dels continguts de l'assignatura
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària Formulació, anàlisi, resolució i debat de problemes o exercicis relacionats amb la temàtica de l'assignatura
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques Aplicar a nivell pràctic la teoria analitzada en l'assignatura, i posar en pràctica el procés de presa de decisions utilitzant un joc de negocis
Atenció personalitzada Tutories i atenció als estudiants

Atenció personalitzada
descripción
La comunicació entre estudiants i professor es podrà realitzar tant per correu electrònic com a través del fòrum del simulador. El moodle també s'utilitzarà, especialment per posar a l'abast dels estudiants tota la documentació rellevant de l'assignatura. L'horari d'atenció a l'estudiant serà els dilluns i dimarts de 14:00 a 17:00 hores.

Avaluació
Metodologías Competencias descripción Peso        
Proves pràctiques
A2
CT2
CT3
CT4
Resultats en el joc de negocis 20%
Proves orals
A2
CT5
Prova oral en grup al finalitzar el joc 20%
Otros  

Informe inicial. Objectius simulador 20% Informe de seguiment i informe final. Situació competitiva de l'empresa i decisions 40%

60%

 
Otros comentarios y segunda convocatoria

En primera convocatòria es procedirà a aplicar un sistema d'avaluació contínua on les normes d'avaluació a aplicar són les següents:
1º Els estudiants presentaran dos informes escrits denominats informe inicial, i de seguiment i final, amb un pes en la nota de 20% i 40% respectivament. Aquests informes també seran presentats pels equips de forma oral a l'aula, exposicions a les quals també correspondrà un 20% de la nota.
2º La prova pràctica consistirà en l'acompliment de l'estudiant en el joc de negocis, com s'han desembolicat en la presa de decisions i els resultats finalment assolits. Això té un pes d'un 20% a la nota i es determinarà a través de la situació economico-financera de l'empresa en finalitzar el simulador.


En segona convocatòria, per als estudiants que no hagin pogut participar en l'avaluació contínua, o que no hagin aconseguit un resultat satisfactori, es realitzarà un examen de desenvolupament amb preguntes sobre el funcionament del simulador i la interpretació dels seus resultats, amb un pes del 100% a la nota.


Fonts d'informació

Bàsica

Bàsica:

Leon, O.G. (1994). Análisis de Decisiones, McGraw-Hill.
Leal Millán, A., Sánchez Apellániz, M., Roldán Salgueiro, J.L., Vázquez Sánchez, A.E. (1995). Decisiones Empresariales con Criterios Múltiples, Pirámide.
Díez de Castro, J., Redondo López, C. (1996). Administración de Empresas, Pirámide.
Córdoba Bueno, M. (2004). Metodología para la Toma de Decisiones, Delta.

Hammond, J.S., Keeney, R.L., Rafia, H. (2000). Decisiones Inteligentes, Gestión 2000.

Consulta de trabajos publicados en la revista internacional Simulation & Gaming.

Complementària

Complementària:

León, O.G. (2007). Tomar Decisiones Difíciles, McGraw-Hill.

Rajagolapan, N., Rasheed, A.M.A., Datta, D. (1993), “Strategic decision processes: Critical review and future directions”, Journal of Management, Vol. 19: 349-384.

Schwenk, C. (1995), “Strategic decision making”, Journal of Management, Vol. 21: 471-493.

Weill, P., Aral, S. (2007), “Cómo mejorar el rendimiento de las inversiones en TI”, Harvard Deusto Business Review, Vol. 154: 14-28.

Recomanacions


(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente.