Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A1 |
Desenvolupar estratègies per dirigir empreses i les seves àrees funcionals de forma competitiva i eficient. |
| A3 |
Desenvolupar habilitats directives per comprendre la complexitat i la globalitat de la realitat empresarial i per implantar processos de qualitat i de millora contínua. |
| A5 |
Avaluar i integrar informació economico-financera rellevant a través d'informes directius de qualsevol àrea funcional de l'empresa per optimitzar els seus resultats. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | CT1 |
Desenvolupar l’autonomia suficient per a treballar en projectes d’investigació i col·laboracions científiques o tecnològiques dins el seu àmbit temàtic |
| CT3 |
Resoldre problemes complexes de manera crítica, creativa i innovadora en contextos multidisciplinars. |
| CT4 |
Treballar en equips multidisciplinars i en contextos complexes. |
| CT5 |
Comunicar idees complexes de manera efectiva a tot tipus d’audiències. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A1 |
Conèixer el sector de la consultoria des de les perspectives de possibles clients i / o professionals, dissenyar un procés de consultoria i identificar i practicar les habilitats necessàries per desenvolupar el rol de consultor.
| | A3 |
Conèixer el sector de la consultoria des de les perspectives de possibles clients i / o professionals, dissenyar un procés de consultoria i identificar i practicar les habilitats necessàries per desenvolupar el rol de consultor.
| | A5 |
Conèixer el sector de la consultoria des de les perspectives de possibles clients i / o professionals, dissenyar un procés de consultoria i identificar i practicar les habilitats necessàries per desenvolupar el rol de consultor.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| CT1 |
Desenvolupar l’autonomia suficient per a treballar en projectes d’investigació i col·laboracions científiques o tecnològiques dins el seu àmbit temàtic
| | CT3 |
Resoldre problemes complexes de manera crítica, creativa i innovadora en contextos multidisciplinars.
| | CT4 |
Treballar en equips multidisciplinars i en contextos complexes.
| | CT5 |
Comunicar idees complexes de manera efectiva a tot tipus d’audiències.
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
Introducció a la consultoria |
Naturalesa i propòsit de la consultoria
Consultoria interna i externa
El sector de la consultoria
La consultoria com a carrera professional |
El procés de consultoria |
Entrada a l’organització
La proposta / contracte
Diagnosi
Propostes d’acció
Implementació
Tancament |
Els rols del consultor |
Habilitats del consultor i el seu desenvolupament
Postures epistemològiques davant la consultoria
Rang d’estils de consultoria
La gestió de la relació consultor-client |
Els clients de la consultoria |
Qui són els clients del consultor?
Com triar a un consultor? |
La consultoria en les diverses funcions empresarials i en les diverses empreses |
Gestió estratègica
Finances
Recursos Humans
Marketing
TIC
Diferents tipus d’empreses |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
0 |
2 |
Sessió Magistral |
|
18 |
14 |
32 |
Treballs |
|
5 |
35 |
40 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació del programa de l'assignatura, els seus continguts, metodologia i criteris d'avaluació. Discussió oberta sobre els coneixements i experiències prèvies dels estudiants en la temàtica de l'assignatura |
Sessió Magistral |
Mitjançant classes magistrals presencials, s’introdueix el contingut teòric de l’assignatura als estudiants. S’expliquen les fonts d’informació principals de cada tema i s’espera que l’estudiant profunditzi el seu coneixement del temari a base d’estudi personal a fora de l’entorn de l’aula |
Treballs |
Realització d'un treball en equip i exposició oral per part dels alumnes sobre un tema assignat. |
Atenció personalitzada |
Durant les sessions dedicades als equips de treball, en forma de tutories, hi haurà la possibilitat de plantejar dubtes de forma individual i en equip; encara que la presentació del treball és en equip
Addicionalment, els estudiants poden quedar amb els professors abans o després de les sessions presencials per resoldre dubtes.
|
Descripció |
Durant les sessions dedicades als equips de treball, en forma de tutories, hi haurà la possibilitat de plantejar dubtes de forma individual i en equip.
Addicionalment, els estudiants poden quedar amb els professors abans o després de les sessions presencials per resoldre dubtes.
Per qüestions concretes, es poden plantejar via email (fernando.campa@urv.cat).
|
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Treballs |
|
Exposició oral per part dels alumnes d'un treball sobre un tema assignat.
Tots els estudiants estaran assignats a un equip de treball i hauran de presentar el seu treball en públic. Obligatori obtenir una qualificació de 3,5. |
50% |
Altres |
|
Examen final individual sobre els temes tractats durant el Curs. Obligatori obtenir una qualificació de 3,5. |
50% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
La nota en segona convocatòria correspondrà, en la seva totalitat, a la nota de l'examen final individual a realitzar |
Bàsica |
Carl stern, The Boston Consulting Group on strategy, , 2012
Alan Weiss, Getting started in consulting, , 2009
Paul Friga, The Mc Kinsey Engagement, , 2008
Tom Lambert, Manual de consultoria, , 2001
|
|
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|