DATOS IDENTIFICATIVOS 2021_22
Asignatura (*) MÀRQUETING DE SERVEIS FINANCERS Código 16904207
Titulación
Doble titulació de grau en ADE i Finances i Comptabilitat (2014)
Ciclo 1r
Descriptores Cr.totales Tipo Curso Periodo Horarios y datos del examen
6 Optativa 2Q
Modalidad y lengua de impartición
Departamento Gestió d'Empreses
Coordinador/a
CALERO DE DIEGO, ADRIÀ
Correo-e adria.calero@urv.cat
Profesores/as
CALERO DE DIEGO, ADRIÀ
Web
Descripción general e información relevante

Competències
Tipo A Código Competencias Específicas
 A5 Ser capaç de cercar, analitzar i interpretar informació quantitativa i qualitativa de caràcter econòmic, social i legal, rellevant per a la presa de decisions en el context financer.
Tipo B Código Competencias Transversales
 B3 Aplicar el pensament crític, lògic i creatiu, demostrant capacitat d’innovació.
Tipo C Código Competencias Nucleares
 C3 Gestionar la informació i el coneixement.
 C4 Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV.

Resultats d'aprenentage
Tipo A Código Resultados de aprendizaje
 A5 Comprèn les funcions i les tasques que realitza el Director de Màrqueting en empreses de serveis financers.
Coneix i utilitza els criteris d’anàlisi necessaris per a la presa de decisions de Màrqueting en empreses de serveis financers.
Sap resoldre problemes relacionats amb les estratègies de Màrqueting propis d’empreses de serveis financers.
Tipo B Código Resultados de aprendizaje
 B3 Reconeix les limitacions i punts dèbils en els seus processos i mètodes de treball
Analitza una situació donada i identifica aspectes que cal millorar
Tipo C Código Resultados de aprendizaje
 C3 Avalua críticament la informació i les seves fonts i la incorpora a la pròpia base de coneixements i al seu sistema de valors
 C4 Produeix un text oral adequat a la situació comunicativa

Continguts
tema Subtema
TEMA 1. L'ENTITAT FINANCERA I EL SEU ENTORN

1.1. Característiques del sector financer
1.2. L'entorn competitiu
1.3. L'impacte tecnològic
1.4. La innovació: Raons de la seva importància
1.5. El marc normatiu
TEMA 2. EL MÀRQUETING FINANCER. PLANTEJAMENT GENERAL

2.1. El Màrqueting de les entitats financeres
2.2. Peculiaritats de les empreses de serveis financers
2.3. Enfocament de Màrqueting en les empreses de serveis
2.4. Organització del Màrqueting a les entitats financeres
TEMA 3. LA INFORMACIÓ AL MÀRQUETING FINANCER

3.1. El valor de la informació
3.2. El màrqueting de base de dades en el màrqueting financer
TEMA 4. EL CLIENT DE L'EMPRESA FINANCERA I EL SEU COMPORTAMENT

4.1. Els clients: Objectiu en el mercat financer
4.2. Determinants del comportament del consumidor
4.3. Necessitats i motivacions del consumidor financer
4.4. Cicle de vida del client bancari
4.5. La fidelització del client

TEMA 5. LA SEGMENTACIÓ I EL MICROMÀRQUETING

5.1. La Segmentació: concepte, procés i avantatges
5.2. Determinació dels segments-objectius i estratègies de segmentació
5.3. Enfocaments de segmentació en el mercat de particulars
5.4. Micromàrqueting bancari


TEMA 6. LA QUALITAT DE SERVEI EN EL SECTOR FINANCER 6.1. Qualitat en les entitats financeres
6.2. Qualitat com a estratègia d'empresa
6.3. Factors bàsics en la satisfacció del consumidor
6.4. El servei, primordial en la banca de relacions

TEMA 7. PRODUCTES I SERVEIS FINANCERS
7.1. Anàlisi dels productes i serveis financers
7.2. Tipologia de productes i serveis financers
7.3. Desenvolupament de nous serveis financers

TEMA 8. ELS PREUS
8.1. Concepte i importància del preu
8.2. Objectius, metodologies i estratègies en la fixació de preus
8.3. Factors que afecten la determinació final del preu
8.4. El preu en el Mk-Mix bancari

TEMA 9. LA DISTRIBUCIÓ EN EL SECTOR FINANCER
9.1. La distribució en el sector financer
9.2. Xarxa de distribució convencional
9.3. Canals alternatius
9.4. La estratègia multicanal en les entitats financeres
9.5. Bancassegurances a Espanya

TEMA 10. LA COMUNICACIÓ
10.1. Definició i característiques de la comunicació
10.2. Elements de la comunicació.
10.3. La venda personal
10.4. La publicitat
10.5. Les relacions públiques
10.6. La promoció de vendes
10.7. El màrqueting directe
10.8. Patrocini i esponsorització

TEMA 11. EL PLA DE MÀRQUETING FINANCER
11.1. El Pla de Màrqueting: concepte i característiques
11.2. Formulació del pla i contingut
11.3. Rol de l'oficina en l'estratègia de Màrqueting
11.4. Pla comercial de l'oficina

TEMA 12. NOVES TENDÈNCIES EN EL MÀRQUETING FINANCER

12.1. Nous enfocaments en la gestió de clients
12.2. Noves orientacions per a les oficines

Planificació
Metodologías  ::  Pruebas
  Competencias (*) Horas en clase
Horas fuera de clase
(**) Horas totales
Activitats Introductòries
5 15 20
Sessió Magistral
A5
37 60 97
Debats
B3
C3
C4
10 10 20
Atenció personalitzada
5 5 10
 
Proves objectives de tipus test
A5
B3
3 0 3
 
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor.
(**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos

Metodologies
Metodologías
  descripción
Activitats Introductòries Per fer entendre el concepte objecte d'estudi
Sessió Magistral Per explicar la teoria que figura al programa
Debats Sobre publicacions actuals que apareixeran al moodle.
Atenció personalitzada En el moment que sigui requerit per l'alumne.

Atenció personalitzada
descripción
Tant a l'aula com al despatx, per resoldre dubtes sobre el programa a explicar.

Avaluació
Metodologías Competencias descripción Peso        
Debats
B3
C3
C4
Assistència a classes i posada en comú de les activitats proposades al campus virtual 10%
Proves objectives de tipus test
A5
B3
Primera prova: temes de l' 1 al 6 (2 punts)
Segona prova: temes del 7 al 12 (2 punts)
Examen final: Tot el temari (5 punts)
90%
Otros  
 
Otros comentarios y segunda convocatoria

Segona convocatòria

Examen sobre tot el temari: 10 punts


Fonts d'informació

Bàsica BARRUTIA LEGARRETA, J.M, Marketing bancario en la era de la información, Pirámide, 2002
JOSÉ RAMÓN SÁNCHEZ GUZMÁN, Marketing Financiero. Principios y estrategias, Cívitas, 1997

Complementària PEDRO EMBID HERRANZ , Marketing Financiero, McGraw-Hill, 1998

Recomanacions


 
Otros comentarios
Es recomana...
(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente.