Tipo A
|
Código |
Competencias Específicas | | INF1 |
Capacitat per desenvolupar i avaluar aplicacions i sistemes informàtics, aplicant principis, metodologies i paradigmes actuals, i assegurant la seva fiabilitat, seguretat i qualitat d'acord amb la legislació vigent.
|
| INF9 |
Capacitat per a desenvolupar interfícies persona computador que permetin l'accessibilitat i usabilitat de les aplicacions informàtiques.
|
Tipo B
|
Código |
Competencias Transversales |
Tipo C
|
Código |
Competencias Nucleares |
Tipo A
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| INF1 |
Coneix els conceptes generals de la prova de les aplicacions
Coneix els conceptes generals del desenvolupament d'aplicacions i del cicle de vida de les mateixes
Coneix els conceptes generals de la gestió de configuracions.
Sap utilitzar les notacions gràfiques per a la modelització utilitzades en l'anàlisi i el disseny d'aplicacions
Sap fer el disseny d'una aplicació.
Sap dur a terme la recollida i documentació dels requisits d'una aplicació.
Sap com enfocar de manera bàsica una avaluació general dels riscos de el desenvolupament d'una aplicació.
| | INF9 |
Sap dissenyar, desenvolupar i assegurar l'accessibilitat i usabilitat de les aplicacions informàtiques i la informació que gestionen.
Coneix els fonaments de la interacció persona-ordinador
Comprèn com el factor humà afecta la interacció persona-ordinador.
Sap realitzar un prototip d'una interfície d'usuari.
|
Tipo B
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
Tipo C
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
tema |
Subtema |
Introducció a l'enginyeria del programari |
|
UML bàsic |
|
La gestió dels projectes |
|
La recollida i documentació dels requisits |
|
L’anàlisi |
|
El disseny |
|
La construcció |
|
La prova |
|
La gestió de configuracions, l'engegada i el manteniment |
|
Metodologías :: Pruebas |
|
Competencias |
(*) Horas en clase
|
Horas fuera de clase
|
(**) Horas totales |
Activitats Introductòries |
|
1 |
1 |
2 |
Sessió Magistral |
|
22 |
37 |
59 |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
|
30 |
25 |
55 |
Treballs |
|
3 |
25 |
28 |
Atenció personalitzada |
|
2 |
0 |
2 |
|
|
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor. (**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos |
Metodologías
|
descripción |
Activitats Introductòries |
Establir els objectius de l'assignatura, presentar l'esquema general dels continguts i excplicar les formes d'avaluació. |
Sessió Magistral |
El professor de teoria explica els conceptes de l'assignatura, que després els alumnes han de repassar i aprofundir. |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
Els alumnes aprenen a fer diagrames d'UML i després se'ls presenta un cas resolt parcialment, del qual se'ls demana que en resolguin algunes parts més. |
Treballs |
Els alumnes han de resoldre el cas que se'ls assigna amb el mètode que han après a les pràctiques a través de TIC. |
Atenció personalitzada |
Els alumnes comenten amb el professor els treballs que presenten. |
descripción |
Consultes de l'alumne relacionades amb el continguts de l’assignatura i els treballs pràctics, ateses pels professors de l'assignatura. |
Metodologías |
Competencias
|
descripción |
Peso |
|
|
|
|
Treballs |
|
2 treballs pràctics a realitzar en grups de 2 alumnes. Per aprovar l'assignatura, cal que la mitjana dels 2 treballs sigui igual o superior a 5. |
50% |
Otros |
|
2 proves escrites individuals. Per aprovar l'assignatura, cal que la mitjana de les 2 proves sigui igual o superior a 5 i que la nota de la segona sigui igual o superior a 4. |
50% |
|
Otros comentarios y segunda convocatoria |
En cas de no aprovar alguna de les dues parts (teoria o pràctiques), en 2a convocatòria es presentarien els mateixos treballs pràctics (nota màxima de 8) i/o es faria un únic examen amb tota la teoria |
Bàsica |
|
Diapositives dels diferents temes Exercicis d'UML. Exemple de projecte de desenvolupament de programari. |
Complementària |
Van Vliet, H., Software Engineering. Principles and Practice., John Wiley&sons, 2008
Reed, P.R, Developing Applications with Java and UML, Addison-Wesley, 2002
Jacobson, I., Booch, G., i Rumbaugh, J, El proceso unificado de desarrollo de software, Addison-Wesley, 2000
Dennis, A., Wixom, B.H., i Tegarden, D.:, System Analysis and Design with UML Version 2.0. An Object-Oriented Approach, Wiley. 3a edició, 2007
Larman, C.:, Applying UML and Patterns: An Introduction to Object-Oriented Analysis and Design and Iterative Development , Prentice Hall. 3a edició, 2003
Bruegge, B., i Dutoit, A.H., Object-Oriented Software Engineering. Using UML, Patterns and Java, Pearson Education. 2na edició, 2004
|
La bibliografia indicada en els apunts de cada tema. |
(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente. |
|