Type A
|
Code |
Competences Specific | | A3 |
Coneixement, comprensió i capacitat per aplicar la legislació necessària en l'exercici de la professió d'Enginyer Tècnic Industrial, especialitat en Electricitat. |
| A4 |
Capacitat per al càlcul i disseny d'instal·lacions luminotècnics. |
Type B
|
Code |
Competences Transversal | | B3 |
Capacitat de resoldre problemes amb iniciativa, presa de decisions, creativitat, raonament crític i de comunicar i transmetre coneixements, habilitats i destreses en el camp de l'Enginyeria Industrial, especialitat en Electricitat. |
| B4 |
Capacitat per al maneig d'especificacions, reglaments i normes d'obligat compliment. |
Type C
|
Code |
Competences Nuclear |
Type A
|
Code |
Learning outcomes |
| A3 |
Pren consciència de les implicacions pel medi ambient que comporta la realització de il·luminacions poc eficients energèticament.
| | A4 |
Coneix els diferents tipus de làmpades elèctriques i de lluminàries, les seves característiques tècniques i aplicacions
Calcula enllumenats energèticament eficients i sostenibles tant d'espais interiors com exteriors, utilitzant els diferents programes informàtics dels fabricants de lluminàries.
|
Type B
|
Code |
Learning outcomes |
| B3 |
Calcula enllumenats energèticament eficients i sostenibles tant d'espais interiors com exteriors, utilitzant els diferents programes informàtics dels fabricants de lluminàries.
| | B4 |
Interpreta els manuals i catàlegs dels fabricants de materials de il·luminació.
Pren consciència de les implicacions pel medi ambient que comporta la realització de il·luminacions poc eficients energèticament.
|
Type C
|
Code |
Learning outcomes |
Topic |
Sub-topic |
Tema 1: Magnituds i conceptes bàsics. |
Naturalesa de la llum. Tipus de visió. Magnituds luminotècniques: flux lluminós, luminància, il•luminància, enlluernament. |
Tema 2: Làmpades i equips auxiliars. |
Làmpades de incandescència, halògenes, fluorescents, de descarrega en un gas de baixa i d’alta pressió, làmpades d’inducció, LEDS. Característiques tècniques. |
Tema 3: Llumeneres. |
Funció. Classificació. Tipus segons la distribució del flux lluminós. Característiques i materials. |
Tema 4: Càlculs fotomètrics d’enllumenats interiors i exteriors. |
Principis fonamentals del càlcul i formules bàsiques. Nivell d’il•luminació. Uniformitat. |
Tema 5:Reglamentació aplicable als enllumenats. |
Reglament Electrotècnic de Baixa Tensió, Recomanacions del Comitè Espanyol d’il•luminació, Reglament d'eficiencia energètica en instal·lacions d'enllumenat exterior, Llei 6/2001 d’ordenació ambiental de l’enllumenament per a la protecció del medi nocturn |
Tema 6: L’enllumenat energèticament sostenible. |
L’estudi energètic de l’enllumenat en la fase de projecte. La contaminació lumínica. |
Methodologies :: Tests |
|
Competences |
(*) Class hours
|
Hours outside the classroom
|
(**) Total hours |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Sessió Magistral |
|
12 |
15 |
27 |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
|
14.5 |
30 |
44.5 |
Atenció personalitzada |
|
0.5 |
0 |
0.5 |
|
Proves objectives de tipus test |
|
1 |
0 |
1 |
Proves de desenvolupament |
|
1 |
0 |
1 |
|
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher. (**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies
|
Description |
Activitats Introductòries |
Introducció a l’assignatura, explicant els objectius , el temari, la planificació, el funcionament de les pràctiques i dels grups, així com l’avaluació i la bibliografia. |
Sessió Magistral |
El professor exposa el temari de l’assignatura. L’alumne intervé plantejant qüestions al professor. |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
El professor planteja exercicis pràctics sobre els conceptes teòrics de les sessions magistrals. Les sessions són guiades pel professor de laboratori i els alumnes les realitzen en grup. |
Atenció personalitzada |
Els professors de l’assignatura tenen fixat un horari d’atenció als alumnes. Es recomana demanar cita prèvia mitjançant correu electrònic. |
Description |
Els professors de l’assignatura tenen fixat un horari d’atenció als alumnes per atendre i resoldre dubtes. Es recomana demanar cita prèvia mitjançant correu electrònic.A causa de l’emergència sanitària, l’atenció a l’estudiant es podrà realitzar mitjançant reunions online, en horaris concertats prèviament per correu electrònic, o mitjançant altres eines virtuals.
ESP: Tiempo que cada profesor
tiene reservado para atender y resolver dudas a los alumnos. Debido a la
emergencia sanitaria, la atención al estudiante se podrá realizar mediante
reuniones on line, en horarios concertados previamente por correo electrónico,
o mediante otras herramientas virtuales. |
Methodologies |
Competences
|
Description |
Weight |
|
|
|
|
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
|
Avaluació de les pràctiques de laboratori. |
15 % |
Proves objectives de tipus test |
|
Prova tipus test de les sessions magistrals. |
50 % |
Proves de desenvolupament |
|
Treball d'estudi i millora d'un cas real d'enllumenat. |
35 % |
Others |
|
|
|
|
Other comments and second exam session |
Prova objectiva tipus test i preguntes de desenvolupament - Avaluació dels temes 1 al 6 (50%). Avaluació de les pràctiques de laboratori (15%). Treball de millora d'un enllumenat existent - S'avaluarà la proposta de millora d'il·luminació des del punt de vista d'eficiència energètica, així com la presentació i el contingut del treball (35%). A totes dues convocatòries la qualificació final es determina mitjançant la suma de les notes de cadascuna de les parts; segons la ponderació indicada i amb una nota parcial mínima de 4. Cladrà avaluar-se en segona convocatòria els alumnes amb una nota parcial inferior a 4 o amb NP. Hi ha limitacions pel que fa a l'ús o tinença de dispositius de comunicació i transmissió de dades durant la realització de les proves i seran d'obligat compliment per part de l'estudiantat. Els professors de l'assignatura acceptaran, si és adient, calculadores en les proves de resolució numèrica dels problemes. Els exàmens es realitzaran de forma presencial. A causa de l'emergència sanitària, en cas de confinament o de restriccions en la mobilitat, les activitats avaluatives, inclosos els exàmens, es farien online en les dates previstes. En l'espai Moodle de cada assignatura hi podreu consultar la informació actualitzada. CAT: Els exàmens es realitzaran de forma presencial. A causa de l'emergènciasanitària, en cas de confinament o de restriccions en la mobilitat, lesactivitats avaluatives, inclosos els exàmens, es farien online en les datesprevistes. ?En l'espai Moodle de cada assignatura hi podreu consultar lainformació actualitzada. Les activitats avaluatives han d'estar previstesper poder realitzar-se en modalitat mixta o online en cas de confinament. ESP :Los exámenes se realizarán de forma presencial. Debido a la emergenciasanitaria, en caso de confinamiento o de restricciones en la movilidad, lasactividades evaluativas, incluidos los exámenes, se harían online en las fechasprevistas. En el espacio Moodle de cada asignatura podrá consultar lainformación actualizada. Las actividades evaluativasdeben estar previstas para poder realizarse en modalidad mixta o online en caso de confinamiento. |
Bàsica |
A. Sa, Aplicaciones del led en diseño de iluminación, Marcombo, 2015
A. Gago, J. Fraile, Iluminación con tecnología LED, Paraninfo, 2012
F. Martín Sánchez, Manual práctico de iluminación, AMV Ediciones, 2005
I. Urraca, Instalaciones de alumbrado exterior, AENOR Ediciones, 2005
José Roldan Viloria, Alumbrado eléctrico y sus instalaciones, Creaciones Copyright, 2007
L.C. Fernández, Técnicas y aplicaciones de la iluminación, McGraw-Hill, 1992
|
Presentacions i material complementari de l'assignatura disponible al Moodle. |
Complementària |
|
|
(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation. |
|