Type A
|
Code |
Competences Specific | | A1 |
Capacitat per a la redacció, signatura i desenvolupament de projectes en l'àmbit de l'enginyeria industrial, especialitat en electricitat, que tinguin per objecte la construcció, reforma, reparació, conservació, demolició, fabricació, instal·lació, muntatge o explotació de: estructures, equips mecànics, instal·lacions energètiques, instal·lacions elèctriques i electròniques, instal.lacions i plantes industrials i processos de fabricació i automatització. |
| A3 |
Coneixement, comprensió i capacitat per aplicar la legislació necessària en l'exercici de la professió d'Enginyer Tècnic Industrial, especialitat en Electricitat. |
| RI6 |
Coneixements sobre els fonaments d'automatismes i mètodes de control.
|
Type B
|
Code |
Competences Transversal | | B3 |
Capacitat de resoldre problemes amb iniciativa, presa de decisions, creativitat, raonament crític i de comunicar i transmetre coneixements, habilitats i destreses en el camp de l'Enginyeria Industrial, especialitat en Electricitat. |
Type C
|
Code |
Competences Nuclear |
Type A
|
Code |
Learning outcomes |
| A1 |
Detecta i identifica fallades de funcionament en l’automatització d’un procés.
Aplica els coneixements d’anàlisi i disseny per a la resolució d’errors en l’automatització d’un procés.
Coneix les diferents alternatives d’autòmats disponibles en el mercat.
Escull l’autòmat adequat per a una aplicació.
Coneix sensors i actuadors per a l’automatització de plantes industrials.
Coneix el funcionament d’elements electro-pneumàtics.
Dissenya l’automatització d’una planta.
| | A3 |
Sap interpretar les normatives vigents.
| | RI6 |
Analitza diagrames de blocs i de flux de control.
Coneix l’estructura i funcionament d’un autòmat programable.
Programa un autòmat.
Coneix les bases de la descripció GRAFCET.
Descriu una automatització mitjançant GRAFCET.
Aplica la guia GEMMA.
|
Type B
|
Code |
Learning outcomes |
| B3 |
És capaç de resoldre problemes de forma enginyosa, amb iniciativa i creativitat, tenint en compte els conceptes de l'assignatura.
|
Type C
|
Code |
Learning outcomes |
Topic |
Sub-topic |
L'estudiant ha d'engegar o practicar amb elements o perifèrics que es trobarà en l'àmbit de l'automatització industrial: variadors de freqüència, pantalles HMI, mesuradors d'energia, Smartlink, comunicació entre dispositius, xarxes de comunicacions industrials (Ethernet, Modbus), xarxes LAN, muntatge i connexió de motors elèctrics, etc. |
El primer dia de classe se li oferirà una proposta de projecte, que l'estudiant podrà modificar. Aquest se li haurà de lliurar al professor, demostrant que el mateix funciona. |
Methodologies :: Tests |
|
Competences |
(*) Class hours
|
Hours outside the classroom
|
(**) Total hours |
Activitats Introductòries |
|
2 |
4 |
6 |
Projectes |
|
19.5 |
38.5 |
58 |
Estudis previs |
|
0 |
10 |
10 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
|
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher. (**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies
|
Description |
Activitats Introductòries |
El primer dia de classe se li oferirà una proposta de projecte, que l'estudiant podrà modificar. Aquest se li haurà de lliurar al professor, demostrant que el mateix funciona. |
Projectes |
L'estudiant ha d'engegar o practicar amb elements o perifèrics que es trobarà en l'àmbit de l'automatització, cilindres pneumàtics, vàlvules distribuïdores, reguladors de cabal, electrovàlvules, silenciadors, reguladors de velocitat, variadors de freqüència, comunicació entre dispositius, xarxes industrials, muntatge i connexió de motors elèctrics, etc. |
Estudis previs |
Es plantejaran qüestions d’introducció a les sessions de classe i pràctiques que l’estudiant haurà d’entregar de forma individualitzada, complint amb els plaços establerts en el Campus Virtual. |
Atenció personalitzada |
Atenció individual o en petits grups al despatx dels professors i/o al fòrum del Campus Virtual. |
Description |
Atenció individual o en petits grups al despatx dels professors i/o al fòrum del Campus Virutal. |
Methodologies |
Competences
|
Description |
Weight |
|
|
|
|
Projectes |
|
Sessions d'assistència obligatòria al laboratori (equips de dos persones) on es valoren tant la feina d'equip com la participació activa individual. L’estudiant demostrarà al laboratori que el projecte presentat funciona d’acord als criteris establerts (60%)
S'elabora una memòria amb els resultats obtinguts. S'avalua la capacitat d'aplicar els mètodes i procediments per a la realització de les mesures, la capacitat d'interpretar els resultats d'acord amb els coneixements i fonaments teòrics, i l'expressió escrita. (30%)
|
60% + 30% |
Estudis previs |
|
Estudi Previ obligatori abans de cada sessió de laboratori que s'ha de lliurar al moodle i s'avalua. |
10% |
Others |
|
|
|
|
Other comments and second exam session |
|
Bàsica |
José Ramón López López , Apuntes de Automatización Industrial , ,
Pimentel, J.R. , Communications Networks for Manufacturing, Prentice Hall , 1990 ,
Boix, sudrà i Bergas , Automatització industrial amb GRAFCET, Editorial UPC, 1993 ,
Jean-Claude Bossy, Paul Brand, GRAFCET Práctica y aplicaciones, EDICIONS UPC, 1997,
Enrique Mandado Pérez,Jorge Marcos Acebedo, Autómatas programables entorno y aplicacion, THOMSON, 2007,
|
|
Complementària |
|
|
Subjects that it is recommended to have taken before |
|
(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation. |
|