Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B3 |
Capacitat per resoldre problemes amb iniciativa, presa de decisions, autonomia i creativitat. Capacitat per saber comunicar i transmetre els coneixements, habilitats i destreses de la professió d’enginyer tècnic en informàtica. |
| B5 |
Capacitat per analitzar i valorar l’impacte social i mediambiental de les solucions tècniques, comprenent la responsabilitat ètica i professional de l’activitat de l’Enginyer Tècnic en Informàtica. |
| B8 |
Capacitat de treballar en grup i en un entorn multilingüe i multidisciplinar., |
| CT2 |
Gestionar la informació i el coneixement mitjançant l’ús eficient de les TIC |
| CT4 |
Treballar de forma autònoma i en equip amb responsabilitat i iniciativa |
| CT5 |
Comunicar informació de manera clara i precisa a audiències diverses. |
| CT6 |
Identificar el procés d’aprenentatge i l’orientació acadèmica i laboral o professional |
| CT7 |
Aplicar els principis ètics i de responsabilitat social com a ciutadà o ciutadana i com a professional |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B3 |
Conèixer els serveis que ofereix l'Escola i la Universitat, així com l'organització acadèmica de la docència.
Conèixer les diferents sortides, atribucions professionals relacionades amb l'enginyeria i les funcions dels diferents col·legis i associacions professionals.
Conèixer estratègies per accedir al món laboral.
Conèixer les possibilitats de mobilitat acadèmica i professional a nivell estatal i europeu.
Conèixer com elaborar un currículum vitae i una carta de presentació.
Conèixer com preparar una entrevista de feina
| | B5 |
Conèixer els aspectes de l'Enginyeria relacionats amb l'ètica i la igualtat de gènere.
| | B8 |
Identifica el propi rol dins del grup i coneix els objectius i tasques del grup
Comunica i actua dins del grup per facilitar la cohesió i el rendiment.
Es compromet amb les tasques i l’agenda del grup
Col·labora dins del grup en un bon clima de treball i en la resolució de problemes
| | CT2 |
Domina les eines per gestionar la pròpia identitat i les activitats en un entorn digital
Cerca i obté informació de manera autònoma amb criteris de fiabilitat i pertinença
Organitza la informació amb les eines adients (en línia i presencials) que li permetin desenvolupar les seves activitats acadèmiques
Elabora informació amb les eines i formats adients a la situació comunicativa, i ho fa de manera honesta
Utilitza les TIC per compartir i intercanviar informació
| | CT4 |
Identifica el propi rol dins del grup i coneix els objectius i tasques del grup
Comunica i actua dins del grup per facilitar la cohesió i el rendiment
Es compromet amb les tasques i l’agenda del grup
Col·labora dins del grup en un bon clima de treball i en la resolució de problemes
| | CT5 |
Produeix un text de qualitat, sense errors gramaticals i ortogràfics, amb una presentació formal acurada i un ús adequat i coherent de les convencions formals i bibliogràfiques
Construeix un text estructurat, clar, cohesionat, ric i d’extensió adequada
Elabora un text adequat a la situació comunicativa, consistent i persuasiu
Utilitza els mecanismes de comunicació no verbal i els recursos expressius de la veu necessaris per fer una bona intervenció oral
Construeix un discurs estructurat, clar, cohesionat, ric i d’extensió adequada
Produeix un discurs adequat a la situació comunicativa, consistent i persuasiu, i interactua de manera efectiva amb l’auditori
| | CT6 |
Aprofundeix en l’autoconeixement acadèmic, laboral o professional
Identifica el propi procés d’aprenentatge
Analitza l’entorn laboral o professional de l’àmbit d’estudi
Dissenya itineraris acadèmics i d’inserció laboral o professional
| | CT7 |
Coneix les principals desigualtats i discriminacions que es produeixen entre home i dones i compren les causes
Identifica els principals problemes ambientals.
Reconeix i reflexiona sobre les necessitats i problemàtiques socials, i s'implica en la millora de la comunitat.
Reconeix els conceptes ètics i deontològics de l’àrea de coneixement, mostra capacitat crítica i de diàleg, i fa un ús responsable de les normes que l’afecten com a membre de la comunitat universitària.
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
Tema 1. Serveis de l'escola i la universitat |
- Eines per a l'aprenentatge acadèmic (Pla acció tutorial, Servei lingüític, CRAI,...)
- Serveis d'Orientació (ocupació, mobilitat, pràctiques,..)
- Eines per al desenvolupament personal (URV solidària,...) |
Tema 2. Sortides professionals |
Sortides del professional de l'enginyeria explicades a través de conferències a l'aula |
Tema 3. Competències acadèmiques i professionals |
- Ciutadania digital
- Comunicació escrita
- Êtica (evitar el plagi)
- Comunicació oral |
Tema 4. Gestió de la carrera professional
|
- Entendre el mercat laboral
- El CV basat en competències i l'empleabilitat
- Autoavaluació de competències, interessos i motivacions
- Planificació: Networking, imatge i desenvolupament professional
- Acció: CV, carta de presentació, entrevista i referències
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
1 |
2 |
Sessió Magistral |
|
11 |
19 |
30 |
Seminaris |
|
22 |
71 |
93 |
Presentacions / exposicions |
|
4 |
4 |
8 |
Atenció personalitzada |
|
5 |
0 |
5 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació de l'assignatura: Contingut, pla de treball, funcionament de les classes magistrals i seminaris i sistema d'avaluació.
|
Sessió Magistral |
Conferències que tenen com a objectiu oferir orientació professional i acadèmica als estudiants, dictades per representants dels serveis que ofereix la Universitat, docents especialitzat en temàtiques específiques (igualtat de gènere i ciutadania digital), de representants d'empreses que desenvolupen la seva activitat professional dins del camp laboral de l'enginyeria, i representants dels col·legis professionals. |
Seminaris |
El desenvolupament dels seminaris es divideix en dues parts. En la primera part, de caràcter presencial, es tracten i avaluen temes relacionats amb les competències acadèmiques i professionals. En la segona, de caràcter virtual, s'estudien el temes relacionats amb la gestió de la carrera professional. |
Presentacions / exposicions |
Els estudiants realitzaran l'exposició oral d'un treball en equip, seguint les pautes específiques establertes en quant a estructuració i format de l'informe, i les guies sobre "com fer una presentació efectiva".
|
Atenció personalitzada |
Durant el curs 2020-21, i a causa de l'emergència sanitària, les tutories individualitzades estudiant-professor es farà de manera virtual, seguint l'horari i instruccions que es troben a l’espai Moodle de l'assignatura. |
Descripció |
<p>Temps que cada professor té reservat per atendre i
resoldre dubtes als alumnes. A causa de l’emergència sanitària, l’atenció a
l’estudiant es podrà realitzar mitjançant reunions en línia, en la franja horària indicada pel professorat, o mitjançant altres eines
virtuals.</p> |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Sessió Magistral |
|
L'estudiant haurà de respondre els qüestionaris en línia (entorn Moodle) corresponents a cada sessió dins del termini establert, així com assistir a les sessions obligatòries. |
15% |
Seminaris |
|
Examen en línia (15% sobre total curs)
Redacció informe escrit, seguint les pautes establertes (20% sobre total curs). S'avalua la capacitat de l'estudiant de redactar un informe acadèmic. |
35% |
Presentacions / exposicions |
|
L'estudiant realitzarà una exposició oral (en equip) seguint les pautes establertes.
Durant el curs 2021-22, i a causa de l'emergència sanitària, aquesta exposició oral es podria fer de manera virtual si les circumstàncies així ho requereixen. |
20% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
|
Bàsica |
CAE, Guia d’orientació per a l’ocupació, Publicaciones URV, 2013
Hoschette, J. A, The Engineer's Career Guide, John Wiley and Sons., 2010
Teresa Torres, Orientació Professional i Acadèmica per a estudiants d’enginyeria, Publicacions URV, 2013
|
Descàrrega gratuïta del llibre d'Orientació professional i acadèmica via: http://www.publicacionsurv.cat/llibres-digitals/eina-e/item/370-orientaci%C3%B3-professional-i-acad%C3%A8mica-per-a-estudiants-d%E2%80%99enginyeria Descàrrega gratuïta de la Guia d’orientació per a l’ocupació, Publicaciones URV http://www.urv.cat/media/upload//arxius/CAE/oprofessional/orientacioe.pdf |
Complementària |
Torres-Coronas, T., Vidal-Blasco, M.A., i Monclus. R., Los MOOC en los procesos mixtos de aprendizaje: equilibrando tecnología y clases magistrales, Revista del Congrés Internacional de Docència Universitària i Innovació (CIDUI), 2016
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|