Tipo A
|
Código |
Competencias Específicas | | CM3 |
Capacitat per comprendre la importància de la negociació, els hàbits de treball efectius, el lideratge i les habilitats de comunicació en tots els entorns de desenvolupament de programari.
|
| CM7 |
Coneixement, disseny i utilització de forma eficient dels tipus i les estructures de dades més adequats per resoldre un problema.
|
| CM8 |
Capacitat per analitzar, dissenyar, construir i mantenir aplicacions de forma robusta, segura i eficient, triant el paradigma i els llenguatges de programació més adequats.
|
Tipo B
|
Código |
Competencias Transversales | | B8 |
Capacitat de treballar en grup i en un entorn multilingüe i multidisciplinar., |
| CT5 |
Comunicar informació de manera clara i precisa a audiències diverses. |
Tipo C
|
Código |
Competencias Nucleares |
Tipo A
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| CM3 |
Participa i col·labora activament en les tasques de l'equip, porta a terme la seva aportació individual en el temps previst, té en compte l'aportació dels altres i retroalimenta de forma constructiva.
| | CM7 |
Coneix els conceptes bàsics de programació orientada a objectes.
Implementa estructures de dades lineals en memòria estàtica.
| | CM8 |
És capaç d’implementar una aplicació basada en el paradigma orientat a objectes usant el llenguatge Java.
Dissenya aplicacions orientades a objectes i representa usant el llenguatge UML.
Dissenya una interfície gràfica senzilla, i implementa usant les eines SWING proporcionades pel llenguatge Java.
|
Tipo B
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| B8 |
Participa i col·labora activament en les tasques de l'equip, porta a terme la seva aportació individual en el temps previst, té en compte l'aportació dels altres i retroalimenta de forma constructiva.
| | CT5 |
Produeix un text de qualitat, sense errors gramaticals i ortogràfics, amb una presentació formal acurada i un ús adequat i coherent de les convencions formals i bibliogràfiques
Construeix un text estructurat, clar, cohesionat, ric i d’extensió adequada
Elabora un text adequat a la situació comunicativa, consistent i persuasiu
|
Tipo C
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
tema |
Subtema |
1. Programació orientada a objectes (POO): Encapsulació de la informació. |
1.1 Classes, objectes, mètodes i variables d'instància. Constructors.
1.2 Modificadors de Classe (public, private, static, ...).
1.3 Composició de classes. Enumerats.
1.4 Introducció a les estructures de dades. |
2. Programació orientada a objectes (POO): Herència i Polimorfisme. |
2.1 Herència: superclasses i subclasses. Modificador protected.
2.2 Jerarquia de classes. La classe Object.
2.3 Polimorfisme.
2.4 Classes i mètodes abstractes
2.5 Classes i mètodes final
2.6 Creació i ús d'interfaces. |
3. Introducció al disseny d'aplicacions utilitzant POO. |
3.1 Packages.
3.2 Manegament d'excepcions.
3.3 Fluxos d'informació: arxius.
3.4 Disseny de la interfície gràfica de l'aplicació.
3.5 Introducció a UML. |
Metodologías :: Pruebas |
|
Competencias |
(*) Horas en clase
|
Horas fuera de clase
|
(**) Horas totales |
Activitats Introductòries |
|
2 |
0 |
2 |
Sessió Magistral |
|
16 |
16 |
32 |
Resolució de problemes, exercicis |
|
8 |
16 |
24 |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
|
26 |
26 |
52 |
Pràctiques a través de TIC |
|
2 |
26 |
28 |
Atenció personalitzada |
|
2 |
0 |
2 |
|
Proves objectives de preguntes curtes |
|
4 |
6 |
10 |
|
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor. (**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos |
Metodologías
|
descripción |
Activitats Introductòries |
Presentació dels professors i de l'assignatura (continguts, metodologies, resultats d'aprenentatge, competències, material bibliogràfic i recomanacions generals). |
Sessió Magistral |
Classes teòriques del professor. Es presentaran els conceptes amb exemples.
Les classes del matí es faran en català i les classes de la tarda en anglès.
|
Resolució de problemes, exercicis |
Sessions de classe on els estudiants hauran de resoldre un problema, individualment o en grup.
També inclou sessions de classe on els estudiants hauran de portar la solució feta a uns problemes que s'els haurà plantejat a la sessió anterior. |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
Classes pràctiques als laboratoris, on els estudiants hauran de resoldre de forma individual uns exercicis a l'ordinador usant el llenguatge Java i l'entorn Eclipse.
|
Pràctiques a través de TIC |
Es demanarà la realització de diverses pràctiques (individuals i/o en equip) que el professor explicarà en horari de classe, però s'hauran de fer a casa.
En l’última pràctica, a mes del codi font en Java, es demanarà una documentació escrita.
|
Atenció personalitzada |
Consultes realitzades al despatx del professor en l'horari pre-establert o hores concertades. |
descripción |
Us podeu posar en contacte amb els professors a través del correu electrònic i/o en les hores de consulta que podeu consultar a la web de l'ETSE. Degut a la situació de COVID-19 no es pot garantir assistència a l'horari de consultes que es publica a l'ETSE, sobretot si s'ha de fer online. Per tant, es recomana contactar prèviament per email amb la professora que vulgueu que us atengui en les consultes. |
Metodologías |
Competencias
|
descripción |
Peso |
|
|
|
|
Pràctiques a través de TIC |
|
Es demanaran diverses pràctiques a resoldre individualment o en equip.
Es puntuarà el disseny, implementació i també la documentació escrita requerida. Per a poder superar l'assignatura caldrà haver entregat totes les pràctiques i obtenir una nota mitjana de 5. |
40 |
Proves objectives de preguntes curtes |
|
Es faran dues proves durant el curs, que no alliberen matèria. Per a poder superar l'assignatura caldrà obtenir una nota mitjana de 5 i un mínim de 4 en la segona prova escrita. |
60 |
Otros |
|
|
|
|
Otros comentarios y segunda convocatoria |
En el cas de que l'alumne no superi l'avaluació en 1ª convocatòria disposa de mecanismes per a recuperar la/les parts pendents: - La recuperació de la part de proves escrites se fa mitjançant un examen escrit (60%). Cal una nota mínima de 5 per aprovar.
- La recuperació de pràctiques se fa amb una pràctica global (40%). Cal una nota mínima de 5 per aprovar.
Durant els exàmens no es podrà fer ús de cap dispositiu de comunicació i transmissió de dades. No es permet cap contacte amb altres persones durant un examen, ni la còpia de material disponible online. El no compliment d'aquests punts suposa automàticament la no superació de l'examen. |
Bàsica |
Herbert Schildt, Java 8, última edició disponible,
Paul Deitel, Harvey Deitel, Java. Cómo programar., última edició disponible,
Jesús Sanchez Allende et al., Programación en Java, 3a, https://urv.on.worldcat.org/oclc/904669894
|
|
Complementària |
Rogers CadenHead, Programación Java 7, última edició disponible,
David Camacho, Jose M Valls, Jesus Garcia i altres, Programación, Algoritmos y ejercicios resueltos en JAVA, última edició disponible,
|
|
Asignaturas que continúan el temario |
ESTRUCTURES DE DADES/17234115 |
|
Asignaturas que se recomienda cursar simultáneamente |
METODOLOGIES DE LA PROGRAMACIÓ/17234116 |
|
Asignaturas que se recomienda haber cursado previamente |
FONAMENTS DE PROGRAMACIÓ I/17234001 | FONAMENTS DE PROGRAMACIÓ II/17234131 |
|
(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente. |
|