DADES IDENTIFICATIVES 2021_22
Assignatura (*) ANÀLISI I DISSENY D'APLICACIONS Codi 17264105
Ensenyament
Grau en Tècniques de Desenvolupament d'Aplicacions Web i Mòbils (2018)
Cicle 1r
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
6 Obligatòria Segon 2Q
Llengua d'impartició
Català
Departament Enginyeria Informàtica i Matemàtiques
Coordinador/a
FERRÉ BERGADÀ, MARIA
Adreça electrònica david.sanchez@urv.cat
maria.ferre@urv.cat
mariaremei.plana@urv.cat
ricardo.gonzalez@urv.cat
Professors/es
SÁNCHEZ RUENES, DAVID
FERRÉ BERGADÀ, MARIA
PLANA MONNÉ, MARIA REMEI
GONZALEZ MAS, RICARDO
Web http://moodle.urv.cat/
Descripció general i informació rellevant <p>La informació publicada en aquesta guia és la que correspon a classes presencials i pot servir de guia orientativa. A causa de l’emergència sanitària provocada per la COVID-19 poden haver-hi canvis en la docència, avaluació i calendaris del curs . Aquests canvis s’informaran a l’espai Moodle de cada assignatura.</p><div><br /></div><div>DESCRIPCIÓ GENERAL DE L'ASSIGNATURA:L’assignatura ensenya el procés bàsic complet de desenvolupament de programari orientat a l’objecte. Tot i que se centra en els aspectes tècnics del desenvolupament, també en contempla els aspectes principals de la gestió del projecte i de la qualitat.</div>

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
 INF1 Capacitat per desenvolupar i avaluar aplicacions i sistemes informàtics, aplicant principis, metodologies i paradigmes actuals, i assegurant la seva fiabilitat, seguretat i qualitat d'acord amb la legislació vigent.
 INF9 Capacitat per a desenvolupar interfícies persona computador que permetin l'accessibilitat i usabilitat de les aplicacions informàtiques.
Tipus B Codi Competències Transversals
Tipus C Codi Competències Nuclears

Resultats d'aprenentage
Tipus A Codi Resultats d'aprenentatge
 INF1 Coneix els conceptes generals de la prova de les aplicacions
Coneix els conceptes generals del desenvolupament d'aplicacions i del cicle de vida de les mateixes
Coneix els conceptes generals de la gestió de configuracions.
Sap utilitzar les notacions gràfiques per a la modelització utilitzades en l'anàlisi i el disseny d'aplicacions
Sap fer el disseny d'una aplicació.
Sap dur a terme la recollida i documentació dels requisits d'una aplicació.
Sap com enfocar de manera bàsica una avaluació general dels riscos de el desenvolupament d'una aplicació.
 INF9 Sap dissenyar, desenvolupar i assegurar l'accessibilitat i usabilitat de les aplicacions informàtiques i la informació que gestionen.
Coneix els fonaments de la interacció persona-ordinador
Comprèn com el factor humà afecta la interacció persona-ordinador.
Sap realitzar un prototip d'una interfície d'usuari.
Tipus B Codi Resultats d'aprenentatge
Tipus C Codi Resultats d'aprenentatge

Continguts
Tema Subtema
Introducció a l'enginyeria del programari
UML bàsic
La gestió dels projectes
La recollida i documentació dels requisits
L’anàlisi
El disseny
La construcció
La prova
La gestió de configuracions, l'engegada i el manteniment

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe
Hores fora de classe
(**) Hores totals
Activitats Introductòries
1 1 2
Sessió Magistral
INF1
22 37 59
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques
INF1
30 25 55
Treballs
INF1
3 25 28
Atenció personalitzada
INF1
2 0 2
 
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Establir els objectius de l'assignatura, presentar l'esquema general dels continguts i excplicar les formes d'avaluació.
Sessió Magistral El professor de teoria explica els conceptes de l'assignatura, que després els alumnes han de repassar i aprofundir.
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques Els alumnes aprenen a fer diagrames d'UML i després se'ls presenta un cas resolt parcialment, del qual se'ls demana que en resolguin algunes parts més.
Treballs Els alumnes han de resoldre el cas que se'ls assigna amb el mètode que han après a les pràctiques a través de TIC.
Atenció personalitzada Els alumnes comenten amb el professor els treballs que presenten.

Atenció personalitzada
Descripció
Consultes de l'alumne relacionades amb el continguts de l’assignatura i els treballs pràctics, ateses pels professors de l'assignatura.

Avaluació
Metodologies Competències Descripció Pes        
Treballs
INF1
2 treballs pràctics a realitzar en grups de 2 alumnes. Per aprovar l'assignatura, cal que la mitjana dels 2 treballs sigui igual o superior a 5. 50%
Altres  

2 proves escrites individuals. Per aprovar l'assignatura, cal que la mitjana de les 2 proves sigui igual o superior a 5 i que la nota de la segona sigui igual o superior a 4.

50%
 
Altres comentaris i segona convocatòria

En cas de no aprovar alguna de les dues parts (teoria o pràctiques), en 2a convocatòria es presentarien els mateixos treballs pràctics (nota màxima de 8) i/o es faria un únic examen amb tota la teoria


Fonts d'informació

Bàsica

Diapositives dels diferents temes

Exercicis d'UML.

Exemple de projecte de desenvolupament de programari.

Complementària Van Vliet, H., Software Engineering. Principles and Practice., John Wiley&amp;amp;sons, 2008
Reed, P.R, Developing Applications with Java and UML, Addison-Wesley, 2002
Jacobson, I., Booch, G., i Rumbaugh, J, El proceso unificado de desarrollo de software, Addison-Wesley, 2000
Dennis, A., Wixom, B.H., i Tegarden, D.:, System Analysis and Design with UML Version 2.0. An Object-Oriented Approach, Wiley. 3a edició, 2007
Larman, C.:, Applying UML and Patterns: An Introduction to Object-Oriented Analysis and Design and Iterative Development , Prentice Hall. 3a edició, 2003
Bruegge, B., i Dutoit, A.H., Object-Oriented Software Engineering. Using UML, Patterns and Java, Pearson Education. 2na edició, 2004

La bibliografia indicada en els apunts de cada tema.

Recomanacions


(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent