Type A
|
Code |
Competences Specific | | TI4 |
Capacitat per a l'anàlisi i disseny de processos químics. |
Type B
|
Code |
Competences Transversal | | CT5 |
Comunicar idees complexes de manera efectiva a tot tipus d’audiències |
Type C
|
Code |
Competences Nuclear |
Type A
|
Code |
Learning outcomes |
| TI4 |
Coneix les principals variables de procés que s'utilitzen en Enginyeria Química, així com l'ús de diversos sistemes d'unitats.
Coneix les relacions entre les propietats de diferents fases en equilibri i les equacions que les relacionen.
Planteja, estudia i resol les aplicacions dels balanços de matèria i energia.
Sap aplicar els balanços de matèria i energia a un sistema amb reacció química.
|
Type B
|
Code |
Learning outcomes |
| CT5 |
Produeix un text de qualitat, sense errors gramaticals i ortogràfics, amb una presentació formal acurada i un ús adequat i coherent de les convencions formals i bibliogràfiques.
Construeix un text estructurat, clar, cohesionat, ric i d’extensió adequada, amb capacitat per transmetre idees complexes.
Produeix un text adequat a la situació comunicativa, consistent i persuasiu, amb capacitat per transmetre idees complexes.
|
Type C
|
Code |
Learning outcomes |
Topic |
Sub-topic |
TEMA 1. INTRODUCCIO |
Enginyeria química i processos de producció. Conceptes generals. Tipus de processos.
Variables de procés emprades en Enginyeria Química: Dimensions i unitats. Sistemes d’unitats. Xifres significatives. Consistència termodinàmica, dimensional i d’unitats de les equacions.
|
TEMA 2. BALANÇOS DE MATERIA |
La llei de la conservació de la matèria. Plantejament d'un balanç de matèria. Graus de llibertat. Solució de problemes de balanç de matèria en estat estacionari.
Sistemes amb múltiples subsistemes. Recirculació, bypass i purgues.
Reaccions químiques. Balanços de matèria amb reacció química.
|
TEMA 3. EQUILIBRI DE FASES |
Els estats de la matèria. Diagrames de fases.
Relacions d'estat per a gasos. Pressió de vapor de líquids.
Equilibri líquid-vapor. Saturació. Saturació parcial i humitat.
Equilibri líquid-líquid. Solubilitat. Líquids immiscibles o parcialment miscibles.
Balanços de matèria involucrant processos amb diferents fases en equilibri.
|
TEMA 4. BALANÇOS D’ENERGIA |
Formes d'energia. Conservació de l'energia. Primer principi de la termodinàmica.
Canvis d'entalpia amb o sense canvis de fase. Balanços d’energia en sistemes amb reacció química.
|
Methodologies :: Tests |
|
Competences |
(*) Class hours
|
Hours outside the classroom
|
(**) Total hours |
Activitats Introductòries |
|
0.5 |
0.5 |
1 |
Sessió Magistral |
|
12 |
15 |
27 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
14 |
24.5 |
38.5 |
Atenció personalitzada |
|
0.5 |
0.5 |
1 |
|
Proves objectives de preguntes curtes |
|
3 |
4.5 |
7.5 |
|
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher. (**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies
|
Description |
Activitats Introductòries |
Presentació de l'assignatura i programa. Mètode d'avaluació. Bibliografia |
Sessió Magistral |
Presentar els conceptes fonamentals inclosos en el temari i fomentar que els alumnes cerquin informació addicional i complementaria que ajudi a integrar els coneixements adquirits |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Resolució de casos pràctics relacionats amb els conceptes exposats en la classes magistrals |
Atenció personalitzada |
Resolució de consultes i dubtes individualment per cada alumne en el despatx del professor |
Description |
Atendre als alumnes de forma individual per tal d'orientar-los en l'adquisició de coneixents tecnics i competències socials.
Les consultes normalment es fan en visites concertades en horari d'atenció en el despatx del professor o en sessions de Microsoflt Teams, SKYPE o altres eines de videoconferencia. L'horari i el lloc d’atenció es comunicarà oportunament a traves de MOODLE
Malgrat no es necessari avisar amb antelació, és recomanable concertar cita per correu electrònic.
|
Methodologies |
Competences
|
Description |
Weight |
|
|
|
|
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
Proves pràctiques a l'aula
Proves que inclouen activitats, problemes o casos a resoldre.
Es proposarà una activitat quincenal a classe de problemes que es lliurarà per la seva correcció i avaluació |
25% |
Proves objectives de preguntes curtes |
|
Es realitzaran DUES proves presencials d'avaluació que inclouen preguntes directes sobre un aspecte concret. Cadascuna de les proves té un pes del 37.5% sobre la nota final de l’assignatura
L'alumne ha de respondre de manera directa i raonada mitjançant els coneixements que té sobre la matèria.
|
75% |
Others |
|
|
|
|
Other comments and second exam session |
La segona convocatòria contempla la realització d'una única prova d'avaluació total i exhaustiva dels diferents conceptes inclosos en el contingut de l'assignatura. A la segona convocatòria es mantindrà inalterada la nota assolida en les activitats de “proves pràctiques a l'aula". En cap prova d'avaluació es permetrà l'ús o tinença de dispositius de comunicació i transmissió de dades i/o veu. La avaluació serà preferiblement en sessions presencials, llevat que el Centre estableixi altres modalitats d'avaluació en sessions en remot en casos excepcionals.La presentació de resultats numèrics que no vagin acompanyats del desenvolupament lògic que permet trobar-los no tenen cap valor. |
Bàsica |
FELDER R.M. i R.W. ROUSSEAU, Principios Elementales de los Procesos Químicos,, 3a edicio, Addison-Wesley IberoAmericana
COSTA, J., S. CERVERA, F. CUNILL, S. ESPLUGAS, C. MANS i J. MATA, Curso de química técnica, 1a, Reverté
Izquierdo J.F., Costa, J., Marinez E., Rodrigues j., Izquierdo jJ., Introducción a la Ingenieria Química: Problemas resueltos de balances de materia i energia, 1a, Reverté
HIMMELBLAU, D.M, Basic Principles and calculations in Chemical Engineering, , Prenntice hall
Ullmann, Encyclopedia of Industrial Chemistry, ,
Kirk-Othmer , Encyclopedia of Chemical Technology, ,
|
|
Complementària |
|
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
CINÈTICA I REACTORS/17655206 | OPERACIONS UNITÀRIES BÀSIQUES/17655207 | LABORATORI D'OPERACIONS UNITÀRIES/17655208 |
|
(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation. |
|