DADES IDENTIFICATIVES 2021_22
Assignatura (*) LABORATORI DE SISTEMES ENCASTATS I COMUNICACIONS Codi 17695112
Ensenyament
Tecnologies del Vehicle Elèctric (2018)
Cicle 2n
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període Horaris i dates d'examen
3 Obligatòria Primer 2Q
Modalitat i llengua d'impartició
Departament Eng. Electrònica, Elèctrica i Automàtica
Coordinador/a
GIL DOLCET, ERNEST
Adreça electrònica enrique.canto@urv.cat
ernest.gil@urv.cat
josemaria.galia@urv.cat
Professors/es
CANTÓ NAVARRO, ENRIQUE FERNANDO
GIL DOLCET, ERNEST
GALIA TEJERINA, JOSÉ MARIA
Web
Descripció general i informació rellevant

La informació publicada en aquesta guia és la que correspon a classes presencials i pot servir de guia orientativa. A causa de l’emergència sanitària provocada per la COVID-19 poden haver-hi canvis en la docència, avaluació i calendaris del curs. Aquests canvis s’informaran a l’espai Moodle de cada assignatura.

DESCRIPCIÓ GENERAL DE L'ASSIGNATURA: L'objectiu de l'assignatura es proporcionar a l'alumne el coneixements necessaris per aplicar els coneixements introduïts prèviament a casos lo més reals possibles. Això inclou el coneixement de dispositius, tècniques i eines en la majoria de disciplines tractades.

 


Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
 CE4 Dissenyar i implementar programari i maquinari per a sistemes electrònics digitals en l'automòbil, mitjançant dispositius de lògica programable i / o microcontroladors.
 CE5 Dissenyar i implementar sistemes de comunicacions seguint els estàndards de l'automòbil.
 CE6 Conèixer i aplicar tècniques de disseny de circuits per minimitzar els efectes de les interferències electromagnètiques en les comunicacions de l'automòbil.
 CE9 Utilitzar instruments de laboratori d'electrònica, com oscil·loscopis, analitzadors de xarxes, etc.
Tipus B Codi Competències Transversals
 CT3 Resoldre problemes complexos de forma crítica, creativa i innovadora en contextos multidisciplinars.
Tipus C Codi Competències Nuclears

Resultats d'aprenentage
Tipus A Codi Resultats d'aprenentatge
 CE4 Coneix un entorn de configuració del protocol CAN
Estableix una comunicació entre sistemes encastats mitjançant aquest protocol
 CE5 Analitza integritat de senyal en sistemes digitals
Coneix un entorn de configuració del protocol CAN
Estableix una comunicació entre sistemes encastats mitjançant aquest protocol
Sap caracteritzar i ajustar la impedància d'antenes impreses bàsiques mitjançant simuladors electromagnètics
 CE6 Analitza integritat de senyal en sistemes digitals
Sap caracteritzar i ajustar la impedància d'antenes impreses bàsiques mitjançant simuladors electromagnètics
Sap utilitzar la instrumentació de laboratori de radiofreqüència (analitzador d'espectre, analitzador de xarxes i generadors) per caracteritzar dispositius típics de comunicacions
 CE9 És capaç de verificar el correcte funcionament d'un sistema encastat
Tipus B Codi Resultats d'aprenentatge
 CT3 Reconeix la situació plantejada com un problema en un entorn multidisciplinari, investigador o professional, i afrontar-lo de manera activa
Segueix un mètode sistemàtic amb un enfocament global per dividir un problema complex en parts i per identificar les causes aplicant el coneixement científic i professional
Dissenya una solució nova utilitzant els recursos necessaris i disponibles per tal d’afrontar el problema
Elabora un model realista que concreti tots els aspectes de la solució proposada
Avalua el model proposat contrastant-lo amb el context real d’aplicació i ser capaç de trobar limitacions i proposar millores
Tipus C Codi Resultats d'aprenentatge

Continguts
Tema Subtema
Part1: Busos de comunicació - Dispositius comunicació: controladors i transceptors.
- Configuració de paràmetres del protocol per a la comunicació.
- Programació del sistema per establir la comunicació especificada.
- Verificació del funcionament de la comunicació
Part2: Radiofreqüència - Instrumentació d’RF
- Integritat de senyal. Simulació amb eines CAD i mesures amb instrumentació (analitzadors d'espectres i oscil·loscops)
- Simulació i Disseny d’antenes. Caracterització amb un analitzador de xarxes.
- Comunicacions. mesures de senyals de comunicacions bàsiques
Part3: Sistemes encastats: disseny d'un controlador digital amb FPGAs -Format fixed-point per a nombres reals i les operacions aritmètiques.
-Disseny i simulació del controlador digital amb System-Generator-Simulink.
Síntesis e integració del controlador amb la resta del sistema.

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe
Hores fora de classe
(**) Hores totals
Activitats Introductòries
1 1 2
Pràctiques a laboratoris
CE4
CE5
CE6
CE9
CT3
28 28 56
Estudis previs
CE4
CE5
CE6
CE9
CT3
0 16 16
Atenció personalitzada
1 0 1
 
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Presentació de les pràctiques al llarg del curs, les metodologies de treball i l'avaluació.
Pràctiques a laboratoris Realització de les pràctiques i els informes associats si s'escau.
Estudis previs Estudis, redaccions, càlculs i simulacions a realitzar abans d'iniciar la pràctica al laboratori
Atenció personalitzada Consultes de dubtes

Atenció personalitzada
Descripció
Consultes de dubtes varis.

Avaluació
Metodologies Competències Descripció Pes        
Pràctiques a laboratoris
CE4
CE5
CE6
CE9
CT3
73,7%
Estudis previs
CE4
CE5
CE6
CE9
CT3
18,9%
Altres  

memòria de la pràctica

7,4%
 
Altres comentaris i segona convocatòria

-La part 1 te un pes de un 26% de la nota, i les parts 2 i 3 tenen un pes de 37% cadascuna.

-Les parts 1 i 2 internament la ponderació es: 30% estudi previ i 70% les habilitats demostrades en la realització de la pràctica.-La part 3 internament la ponderació es: 80% les habilitats demostrades en la realització de la pràctica i 20% redacció de la memòria.

- A la 2a convocatòria l'alumne hi pot accedir si ha aprovat 2 dels 3 blocs en la 1a convocatòria i no supera 2 no-assistències al laboratori. La 2a convocatòria permet examinar-se de l'únic bloc suspès a la 1a convocatòria. L'avaluació en la 2a convocatòria segueix les mateixes regles d'avaluació que la primera.

Per defecte, llevat que el professor estableixi el contrari, no es permeten telèfons mòbils ni altres dispositius electrònics, ni estar en presència de documentació durant les proves avaluatives.


Fonts d'informació

Bàsica

Previament al començament de cada pràctica, al moodle es disposarà de tots els documents necessaris per a la realització de la pràctica (manuals, notes sobre software, etc)

Complementària

Recomanacions


Assignatures que es recomana haver cursat prèviament
DISSENY DE SISTEMES DIGITALS AMB FPGA/17695103
ELECTRÒNICA D'ALTA FREQÜÈNCIA I COMUNICACIONS/17695104
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent