DADES IDENTIFICATIVES 2021_22
Assignatura (*) PRÀCTIQUES EXTERNES Codi 17695401
Ensenyament
Tecnologies del Vehicle Elèctric (2018)
Cicle 2n
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període Horaris i dates d'examen
6 Pràctiques Externes obligatòria Primer 2Q
Modalitat i llengua d'impartició
Departament Eng. Electrònica, Elèctrica i Automàtica
Coordinador/a
BREZMES LLECHA, JESÚS JORGE
Adreça electrònica jesus.brezmes@urv.cat
Professors/es
BREZMES LLECHA, JESÚS JORGE
Web
Descripció general i informació rellevant

La informació publicada en aquesta guia és la que correspon a classes presencials i pot servir de guia orientativa. A causa de l’emergència sanitària provocada per la COVID-19 poden haver-hi canvis en la docència, avaluació i calendaris del curs. Aquests canvis s’informaran a l’espai Moodle de cada assignatura.

DESCRIPCIÓ GENERAL DE L'ASSIGNATURA: Les pràctiques externes enriqueixen la formació dels estudiants, en un entorn que els proporcionarà, tant a ells com als responsables de la formació, un coneixement més profund sobre les competències que necessitaran en el futur. Les pràctiques externes es realitzaran en qualsevol àmbit relacionat amb l'enginyeria industrial, especialment les indústries auxiliars de l'automòbil, i molt especialment aquelles que es dediquin a l'elaboració de sistemes elèctrics, electrònics i informàtics per als vehicles amb motor elèctric,


Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
Tipus B Codi Competències Transversals
 CT1 Desenvolupar l’autonomia suficient per a treballar en projectes d’investigació i col·laboracions científiques o tecnològiques dins el seu àmbit temàtic
 CT2 Formular valoracions a partir de la gestió i ús eficient de la informació
 CT3 Resoldre problemes complexos de forma crítica, creativa i innovadora en contextos multidisciplinars.
 CT4 Treballar en equips multidisciplinars i en contextos
 CT5 Comunicar idees complexes de manera efectiva a tot tipus d’audiències
 CT6 Desenvolupar habilitats per gestionar la carrera professional
 CT7 Aplicar els principis ètics i de responsabilitat social com a ciutadà o ciutadana i com a professional
Tipus C Codi Competències Nuclears

Resultats d'aprenentatge
Tipus A Codi Resultats d'aprenentatge
Tipus B Codi Resultats d'aprenentatge
 CT1 Planifica i desenvolupa de forma autònoma, organitzada i científica el projecte
Genera un document científic en estructura i continguts
Presenta i defensa el treball
 CT2 Domina les eines per gestionar la pròpia identitat i les activitats en un entorn digital i un context científic i acadèmic
Cerca i obté informació de manera autònoma amb criteris de rellevància, fiabilitat i pertinença, que sigui útil per crear coneixement
Organitza la informació amb les eines adients (en línia i presencials), per garantir-ne l’actualització, la recuperació i el tractament, a fi de reutilitzar-les en futurs projectes
Crea informació amb les eines i formats adients a la situació comunicativa, i fer-ho de manera honesta
Utilitza les TIC per compartir i intercanviar resultats de projectes acadèmics i científics en contextos interdisciplinaris que permetin la transferència del coneixement
 CT3 Reconeix la situació plantejada com un problema en un entorn multidisciplinari, investigador o professional, i afrontar-lo de manera activa
Segueix un mètode sistemàtic amb un enfocament global per dividir un problema complex en parts i per identificar les causes aplicant el coneixement científic i professional
Dissenya una solució nova utilitzant els recursos necessaris i disponibles per tal d’afrontar el problema
Elabora un model realista que concreti tots els aspectes de la solució proposada
Avalua el model proposat contrastant-lo amb el context real d’aplicació i ser capaç de trobar limitacions i proposar millores
 CT4 Coneix l’objectiu de l’equip i identifica el seu rol en contextos complexos
Comunica i actua amb altres equips per assolir conjuntament els objectius
Es compromet i afavoreix els canvis i millores necessàries per assolir els objectius de l’equip
Confia en les pròpies capacitats, respecta les diferències i les aprofita en benefici de l’equip
 CT5 Produeix un text de qualitat, sense errors gramaticals i ortogràfics, amb una presentació formal acurada i un ús adequat i coherent de les convencions formals i bibliogràfiques
Construeix un text estructurat, clar, cohesionat, ric i d’extensió adequada, amb capacitat per transmetre idees complexes
Produeix un text adequat a la situació comunicativa, consistent i persuasiu, amb capacitat per transmetre idees complexes
Usa els mecanismes de comunicació no verbal i els recursos expressius de la veu necessaris per fer una bona intervenció oral
Construeix un discurs estructurat, clar, cohesionat, ric i d’extensió adequada, amb capacitat per transmetre idees complexes
Produeix un discurs persuasiu, consistent i precís, amb capacitat per fer entenedores idees complexes i interactuar de manera efectiva amb l’auditori
 CT6 Aprofundeix en l’autoconeixement professional
Desenvolupa l’actitud professional
Analitza l’entorn professional propi de l’especialitat
Dissenya itineraris professionals específics
 CT7 Incorpora la perspectiva de gènere en la seva activitat com a estudiant.
Analitza els principals problemes ambientals des de la perspectiva del seu àmbit de coneixement en la seva activitat com a estudiant o professional
Argumenta basant-se en valors socials i formula propostes compromeses en la millora de la comunitat
Aplica els conceptes ètics i deontològics de l’àrea de coneixement des d’un compromís personal i professional
Tipus C Codi Resultats d'aprenentatge

Procediments de selecció i assignació
Procediments


Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe
Hores fora de classe
(**) Hores totals
Activitats Introductòries
1 1 2
Selecció/assignació del lloc de pràctiques externes
CT1
CT2
CT3
CT4
CT5
CT6
CT7
1 1 2
Mecanismes de coordinació i seguiment de pràctiques externes
CT1
CT2
CT3
CT4
CT5
CT6
CT7
4 4 8
Estada de pràctiques
CT1
CT2
CT3
CT4
CT5
CT6
CT7
0 130 130
Memòria
4 4 8
 
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Pla específic d'actuació
  Descripció
Activitats Introductòries
Mecanismes de coordinació i seguiment de pràctiques externes
Estada de pràctiques
Memòria

Mecanismes coordinació/seguiment
Es durà a terme una coordinació interna (per part de la universitat) i una coordinació externa (per part del centre de pràctiques).
Descripció
Es preveuen 4 hores de tutories acadèmiques personalitzades entre cada alumne i el professor responsable de les pràctiques. No obstant això, aquest temps pot ser superior de ser necessari. D'altra banda, també es preveu que el tutor de l'empresa dediqui un mínim de 10 hores personalitzades a atendre els dubtes o necessitats de l'alumne en pràctiques.

A més, el primer dia de classe serà presencial, on s'assignaran les institucions externes de pràctiques als alumnes i explicarà tant la rúbrica d'avaluació, com les normes i formats de la memòria.

Criteris i procediments d'avaluació
Es durà a terme una avaluació interna (per part de la universitat), una valoració externa (per part del centre de pràctiques) i una autovaloració (per part de l’estudiant).
Metodologies Competències Descripció Pes        
Estada de pràctiques
CT1
CT2
CT3
CT4
CT5
CT6
CT7
El tutor en la empresa elaborarà un breu informe puntuant la qualitat del traball entre 0 y 10. 35%
Memòria
La memoria explicarà amb detall i seguirà una estructura bàsica que se publicarà convenientement en el Moodle, las activitats realitzades durant les 130 horas de práctiques. 35%
Altres

Presentació oral de la memoria

20%
 
Altres comentaris i segona convocatòria

El tutor de pràctiques a l'empresa realitzarà un petit informe amb una nota entre 0 i 10 sobre el treball realitzat, i constituirà el 35% de la nota. De la mateixa manera, el tutor acadèmic revisarà i avaluarà la memòria acadèmica d'aquestes pràctiques amb una ponderació del 35% i nota de zero a 10. L'alumne realitzarà una presentació oral de la memòria que valdrà un 20% de la nota final. El seu autoevaluació valdrà un 10% de la nota.


Fonts d'informació

Bàsica

Complementària

Recomanacions

Assignatures que en continuen el temari
TREBALL DE FI DE MÀSTER/17695301

Assignatures que es recomana cursar simultàniament
LABORATORI D'ELECTRÒNICA DE POTÈNCIA/17695111
LABORATORI DE SISTEMES ENCASTATS I COMUNICACIONS/17695112
TREBALL DE FI DE MÀSTER/17695301

Assignatures que es recomana haver cursat prèviament
ARQUITECTURA ELÈCTRICA DEL VEHICLE/17695101
DESENVOLUPAMENT DE SOFTWARE PER A L'AUTOMÒBIL/17695102
DISSENY DE SISTEMES DIGITALS AMB FPGA/17695103
EMMAGATZEMATGE I CONVERSIÓ D'ENERGIA/17695105
GENERACIÓ D'ENERGIA ELÈCTRICA/17695106
INNOVACIÓ EN TECNOLOGIES INDUSTRIALS/17695110
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent