Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | IS1 |
Capacitat per desenvolupar, mantenir i avaluar serveis i sistemes de programari que satisfacin tots els requisits de l'usuari i es comportin de forma fiable i eficient, siguin assequibles de desenvolupar i mantenir, i compleixin normes de qualitat, aplicant les teories, principis, mètodes i pràctiques de l'enginyeria de programari.
|
| IS3 |
Capacitat de donar solució a problemes d'integració en funció de les estratègies, estàndards i tecnologies disponibles.
|
| IS4 |
Capacitat d'identificar i analitzar problemes i dissenyar, desenvolupar, implementar, verificar i documentar solucions de programari sobre la base d'un coneixement adequat de les teories, models i tècniques actuals.
|
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | CT5 |
Comunicar informació de manera clara i precisa a audiències diverses. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| IS1 |
Entén les tècniques específiques de programació d’aplicacions mòbils i encastades
Dissenya i implementa aplicacions a mida, combinant sistemes encastats i mòbils
Coneix les principals arquitectures, components i àmbits d’aplicació dels microcontroladors, dispositius mòbils i de seguretat.
| | IS3 |
Dissenya i implementa aplicacions a mida, combinant sistemes encastats i mòbils
| | IS4 |
Entén les tècniques específiques de programació d’aplicacions mòbils i encastades
Dissenya i implementa aplicacions a mida, combinant sistemes encastats i mòbils
Sap presentar, justificar i defensar els desenvolupaments que ha realitzat
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| CT5 |
Produeix un text de qualitat, sense errors gramaticals i ortogràfics, amb una presentació formal acurada i un ús adequat i coherent de les convencions formals i bibliogràfiques
Construeix un text estructurat, clar, cohesionat, ric i d’extensió adequada
Elabora un text adequat a la situació comunicativa, consistent i persuasiu
Utilitza els mecanismes de comunicació no verbal i els recursos expressius de la veu necessaris per fer una bona intervenció oral
Construeix un discurs estructurat, clar, cohesionat, ric i d’extensió adequada
Produeix un discurs adequat a la situació comunicativa, consistent i persuasiu, i interactua de manera efectiva amb l’auditori
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
Arquitectures de microcontroladors |
|
Programació de microcontroladors |
|
Arquitectures mòbils |
|
Programació de dispositius mòbils |
|
Dispositius de seguretat |
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Sessió Magistral |
|
14 |
28 |
42 |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
|
27 |
57 |
84 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
4 |
5 |
|
Proves objectives de tipus test |
|
1 |
5 |
6 |
Proves pràctiques |
|
1 |
11 |
12 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació de l'assignatura |
Sessió Magistral |
Classes de teoria per presentar els diferents elements i conceptes que formen l'assignatura. |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
Pràctiques en laboratori, de programació de sistemes encastats i dispositius mòbils |
Atenció personalitzada |
Consultes als professors per resoldre problemes i dificultats d'aprenentatge |
Descripció |
Temps que cada professor té reservat per atendre i resoldre dubtes als alumnes. Els professors atendran l'alumne/a per resoldre els problemes i dificultats d'aprenentatge de les matèries i competències de l'assignatura. A causa de l’emergència sanitària, l’atenció a l’estudiant es podrà realitzar mitjançant reunions online, en horaris concertats prèviament per correu electrònic, o mitjançant altres eines virtuals. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
|
Desenvolupament de la pràctica de l'assignatura |
50% |
Proves objectives de tipus test |
|
Qüestionari Moodle sobre conceptes de teoria |
40% |
Proves pràctiques |
|
Presentació/defensa/entrevista de la pràctica desenvolupada |
10% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
A la segona convocatòria la teoria s'avalua amb un qüestionari Moodle i la pràctica oferint un segon termini de lliurament de la mateixa pràctica. Els exàmens es realitzaran de forma presencial. A causa de l'emergència sanitària, en cas de confinament o de restriccions en la mobilitat, les activitats avaluatives, inclosos els exàmens, es farien online en les dates previstes. A l'espai Moodle de cada assignatura hi podreu consultar la informació actualitzada. Les activitats avaluatives estaran previstes per poder realitzar-se en modalitat mixta o online en cas de confinament. |
Bàsica |
Elecia White, Making Embedded Systems: Design Patterns for Great Software, O'Reilly, Oct. 2011
Grant Allen, Android for Absolute Beginners: Getting Started with Mobile Apps Development Using the Android Java SDK, Apress, May 2021
|
|
Complementària |
Daniele Lacamera, Embedded Systems Architecture, Packt, May 2018
John T. Taylor, Wayne T. Taylor, Patterns in the Machine: A Software Engineering Guide to Embedded Development, Apress, January 2021
Jeff McWherter, Scott Gowell, Professional Mobile Application Development, Wrox, Sep. 2012
|
|
Assignatures que es recomana cursar simultàniament |
PROGRAMACIÓ AVANÇADA DE DISPOSITIUS MÒBILS/17234268 |
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
APLICACIONS I SERVEIS MÒBILS/17234267 |
|
|
Altres comentaris |
Aquesta assignatura s'imparteix integrament en anglès. |
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|