Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A14 |
Conèixer i aplicar els principis que sustenten les cures integrals d'infermeria. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | CT2 |
Gestionar la informació i el coneixement mitjançant l'ús eficient de les TIC. |
| CT3 |
Resoldre problemes de forma crítica, creativa i innovadora en el seu àmbit d'estudi. |
| CT4 |
Treballar de forma autónoma i en equip amb responsabilitat i iniciativa. |
| CT5 |
Comunicar informació de forma clara i precisa a audiències diverses. |
| CT6 |
Identificar el procés d'aprenentatge i la orientació acadèmica i professional. |
| CT7 |
Aplicar els principis ètics i de responsabilitat social com a ciutadà o ciutadana i com a professional |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A14 |
Utilitzar els principis de les cures integrals d'infermeria a la realització de treballs i projectes
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| CT2 |
RA1. Dominar les eines per gestionar la pròpia identitat i les activitats en un entorn digital.
RA2. Cercar i obtenir informació de manera autònoma amb criteris de fiabilitat i pertinença.
RA3. Organitzar la informació amb les eines adients (en línia i presencials) que li permetin desenvolupar les seves activitats acadèmiques.
RA4. Elaborar informació amb les eines i formats adients a la situació comunicativa, i fer-ho de manera honesta.
RA5. Utilitzar les TIC per compartir i intercanviar informació.
| | CT3 |
RA1. Identificar la situació plantejada com un problema en l’àmbit de la disciplina i tenir la motivació per afrontar-lo.
RA2. Seguir un mètode sistemàtic per dividir el problema en parts, identificar les causes i aplicar els coneixements propis de la disciplina.
RA3. Dissenyar una solució nova utilitzant els recursos necessaris per afrontar el problema.
RA4. Incloure els aspectes concrets de la solució proposada en un model realista
RA5. Reflexionar sobre el model proposat i ser capaç de trobar-hi limitacions i proposar millores.
| | CT4 |
RA1. Identificar el propi rol dins del grup i conèixer els objectius i tasques del grup.
RA2. Comunicar i actuar dins del grup per facilitar la cohesió i el rendiment.
RA3. Comprometre’s amb les tasques i l’agenda del grup.
RA4. Col·laborar dins del grup en un bon clima de treball i en la resolució de problemes.
| | CT5 |
RA1. Produir un text de qualitat, sense errors gramaticals i ortogràfics, amb una presentació formal acurada i un ús adequat i coherent de les convencions formals i bibliogràfiques.
RA2. Construir un text estructurat, clar, cohesionat, ric i d’extensió adequada.
RA3. Elaborar un text adequat a la situació comunicativa, consistent i persuasiu.
RA1. Usar els mecanismes de comunicació no verbal i els recursos expressius de la veu necessaris per fer una bona intervenció oral.
RA2. Construir un discurs estructurat, clar, cohesionat, ric i d’extensió adequada.
RA3. Produir un discurs adequat a la situació comunicativa, consistent i persuasiu, i interactuar de manera efectiva amb l’auditori.
| | CT6 |
RA1. Aprofundir en l’autoconeixement acadèmic, laboral o professional.
RA2. Identificar el propi procés d’aprenentatge.
RA3. Analitzar l’entorn laboral o professional de l’àmbit d’estudi.
RA4. Dissenyar itineraris acadèmics i d’inserció laboral o professional.
| | CT7 |
RA2. Identificar els principals problemes ambientals.
RA3. Reconèixer i reflexionar sobre les necessitats i problemàtiques socials, i implicar-se en la millora de la comunitat.
RA4. Reconèixer els conceptes ètics i deontològics de l’àrea de coneixement, mostrar capacitat crítica i de diàleg, i fer un ús responsable de les normes que l’afecten com a membre de la comunitat universitària.
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Procediments de selecció i assignació |
Procediments |
La normativa del TFG i el procediment d'assignació de l'àrea temàtica ho trobareu disponible a la pàgina web de la Facultat d'Infermeria: http://www.fi.urv.cat/ |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
5 |
9 |
14 |
Mecanismes de coordinació i seguiment del treball de fi de grau/màster |
|
8 |
8 |
16 |
Elaboració del treball de fi de grau/màster |
|
0 |
175 |
175 |
Selecció/assignació del treball de fi de grau |
|
2 |
2 |
4 |
Presentació i defensa del treball de fi de grau/máster |
|
1 |
15 |
16 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Es realitzaran sessions informatives de com realitzar el TFG, revisions bibliogràfiques, recerca en bases de dades i instruments d'organització de documents i bibliografia.
|
Mecanismes de coordinació i seguiment del treball de fi de grau/màster |
Mitjançant les tutories presencials i / o virtuals, la professora-tutora:
- Orienta a l’estudiant en la selecció del tema a estudi.
- Aprova el tema seleccionat.
- Acompanya l'estudiant en el desenvolupament del treball.
- Fa el seguiment i avaluació del pla de treball.
- Realitzarà un mínim de quatre tutories obligatòries, que es portaran a terme de manera presencial y/o virtual seguint les orientacions del Pla de Treball.
- Valora, juntament amb l’estudiant, quan el TFG està a punt per ser defensat davant del tribunal, donant el vistiplau amb la signatura del document de sol•licitud de defensa que ha de presentar l’estudiant.
- En cas de valoració desfavorable, orientarà a l’alumne a efectes d’assolir els objectius de cara a altres convocatòries. |
Elaboració del treball de fi de grau/màster |
El treball consisteix en l’estudi d’un tema vinculat amb els sabers assolits en les matèries específiques d’infermeria.
L'elaboració es durà a terme en les fases descrites en el pla de treball del moodle de l'assignatura.
El TFG es podrà realitzar de forma individual o en grups d’un màxim de dos estudiants.
|
Selecció/assignació del treball de fi de grau |
- El procediment d’assignació de l’àrea temàtica es farà a través d’una aplicació informàtica a la que l’alumnat tindrà accés des de la pàgina web de la URV.
- Les àrees temàtiques s’especifiquen en el procediment d'assignació del TFG
- Dins de l'àrea temàtica, la concreció i aprovació del tema a estudi es realitzarà mitjançant l’acord tutor/a-estudiant. |
Presentació i defensa del treball de fi de grau/máster |
- La defensa del TFG serà realitzada pels estudiants de forma pública i presencial. En cas de confinament està previst el poder realitzar la defensa en modalitat online.
- L’estudiant disposarà de 10 minuts per exposar davant del tribunal el contingut i l’orientació del seu treball. Podrà utilitzar qualsevol material de suport informàtic.
- En el cas de treballs presentats per dos estudiants, aquest temps serà de 15 minuts. |
Mecanismes coordinació/seguiment |
|
Descripció
|
Les coordinadores: - Organitzen el pla de treball en el Moodle, on s’indicarà la programació de totes les activitats: seminaris d’assessorament, tutories, lliurament d’activitats, avaluació, etc. - Se n’ocupen de l’adjudicació dels estudiants en les diferents línies temàtiques seguint els criteris establerts. - Vetllen pel bon seguiment del procés de l’assignatura. - Comuniquen a l’estudiant els membres del tribunal assignats, data i hora de defensa del TFG. Professores/tutores - Orienten a l’estudiant en la selecció del tema a estudi. - Aproven el tema seleccionat. - Fan el seguiment i avaluació del pla de treball. |
Criteris i procediments d’avaluació |
|
Metodologies |
Competències |
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Mecanismes de coordinació i seguiment del treball de fi de grau/màster |
|
Seguiment del pla de treball i tutoria
Aquest apartat ha d'estar aprovat per defensar el treball.
Avaluació realitzada per el/la tutor/a |
20% |
|
Elaboració del treball de fi de grau/màster |
|
El TFG ha de seguir la guia de treball facilitada a l'espai moodle.
Aquest apartat ha d'estar aprovat per defensar el treball.
Avaluació realitzada per el/la tutor/a |
40% |
|
Presentació i defensa del treball de fi de grau/máster |
|
Comunicació oral mitjançant la presentació i defensa pública dels resultats de la recerca
L'avaluació d'aquesta categoria estarà a càrrec del tribunal. |
40% |
|
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
- La tutora valora, juntament amb l'estudiant, quan el TFG està a punt per ser defensat davant del tribunal, donant el vistiplau amb la signatura del document de sol•licitud de defensa que ha de presentar l'estudiant. En cas de valoració desfavorable, orientarà a l'alumne a efectes d'assolir els objectius de cara a altres convocatòries. -Per sumar el percentatges, i obtenir la qualificació final han d'estar aprovades totes les categories d'avaluació. - Les activitats avaluatives estan previstes per poder realitzar-se en modalitat mixta o online en cas de confinament. - D'acord a l'article 4 de la normativa acadèmica, durant les activitats avaluatives estarà limitat l'ús o tinença de dispositius de comunicació i transmissió de dades durant la realització de les proves i serà d'obligat compliment per part de l'estudiant". Els telèfons mòbils, tabletes i altres aparells que no siguin expressament autoritzats per la prova, han d'estar apagats i fora de la vista. - La realització demostrativament fraudulenta d'alguna activitat avaluativa d'alguna assignatura tant en suport material com virtual i electrònic comporta a l'estudiant la nota de suspens d'aquesta activitat avaluativa. Amb independència d'això, davant la gravetat dels fets, el centre pot proposar la iniciació d'un expedient disciplinari, que serà incoat mitjançant resolució del rector o rectora. - En cas de detectar-se situacions de plagi o suplantació de personalitat s'obrirà el corresponent expedient disciplinari. |
Bàsica |
|
Grove, S. K., Gray, J. R., & Burns, N. (2015). Investigación en enfermería. Elsevier Health Sciences Spain - T. http://public.ebookcentral.proquest.com/choice/publicfullrecord.aspx?p=4536446.
Lleixà Fortuño,M. Montesó curto, P. , Investigació en infermeria. Teoria i pràctica, Última disponible, Publicacions URV.
Pino Casado, R. martínez Riera, JR, Manual para la elaboración y defensa del trabajo de fin de grado en ciencias de la salud, Última disponible, Elsevier
Fernández-Lasquetty Blanc, Introducción a la investigación en enfermería, Última disponible, Ediciones DAE
Salamanca Castro, AB. , El aeiou de la investigación en enfermería, Última disponible, FUDEN
|
| Lleixà Fortuño, M. Montesó Curto, P. (2015). Investigació en infermeria. Teoria pràctica. Publicacions URV. Disponible a: http://digital.publicacionsurv.cat/index.php/purv/catalog/book/151
|
|
|
Complementària |
|
Txetxu Ausín, Ética de la investigación , Última disponible, Consejo Superior de Investigaciones Científicas Borda Pérez Mariela, Métodos cuantitativos. Herramientas para la investigación en ciencias de la salud, Última disponible, Uninorte Ruiz Olabuénaga José Ignacio, Metodología de la investigación cualitativa. 5ª ed. , Última disponible, Deusto Loraine Blaxter, Christina Hughes, Malcolm Tight , Cómo Se Investiga, Última disponible, Graó Llopis Llop Ramon, Grupos de discusión, Última disponible, ESIC EDITORIAL Polit D; Hungler B, Investigación Científica en Ciencias de la Salud. , Última disponible, Mcgraw-Hill García Sanz Mari Paz; Martínez Clares Pilar, Guía práctica para la realización de trabajos de fin de grado y trabajos de fin de máster, Última disponible, Editum Icart Isern MT, Pulpón Segura AM , Cómo elaborar y presentación un proyecto de investigación, una tesina y una tesis, Última disponible, Universitat de Barcelona Gerrish, K. Lacey A, Investigación en enfermería, Última disponible, Wiley-Blackwell Polgar, S. Thomas, AS. , Introducción a la investigación en ciencias de la salud, Última disponible, Elsevier Burns, N. Grove, SK., Investigación en enfermería., Última disponible, Elsevier Richard Martínez, M. Cabrero García, J. Tosal Herrero, B. Romá Ferri, MT. Vizcaia Moreno, MF, Búsqueda bibliográfica en enfermería y otras ciencias de la salud. Bases de datos en internet, Última disponible, Publicaciones de la Universidad de Alicante Santos Heredo, FX. Rodríguez Árias, CA. Rodríguez Ballesteros, R., Metodología básica de investigación en enfermería, Última disponible, Ediciones Díaz de Santos |
|
Altres comentaris |
Per poder matricular el TFG és requisit indispensable haver superat el 70% dels crèdits totals del grau (168 ects)
Per superar el TFG, s'han d'haver aprovat les matèries bàsiques i obligatòries de l'itinerari curricular
L'estudiant que vulgui realitzar un TFG que inclogui informació confidencial haurà acollir-se a la normativa de la URV per a realització de TFG amb informació confidencial.
L'alumne podrà realitzar el treball dins del Programa Aprenentatge-Servei de la URV.
Els drets de propietat intel·lectual i industrial dels TFG es regulen en els termes i condicions previstos en la legislació vigent. |
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|