Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A8.1 |
Identificar les respostes psicosocials de les persones davant les diferents situacions de salut (en particular, la malaltia i el sofriment), seleccionant les accions adequades per proporcionar ajuda en les mateixes. |
| A8.2 |
Establir una relació empàtica i respectuosa amb el pacient i família, d'acord amb la situació de la persona, problema de salut i etapa de desenvolupament. |
| A8.3 |
Utilitzar estratègies i habilitats que permetin una comunicació efectiva amb pacients, famílies i grups socials, així com l'expressió de les seves preocupacions i interessos. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | CT4 |
Treballar de forma autònoma i en equip amb responsabilitat i iniciativa |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A8.1 |
Identificar i analitzar els processos psicosocials bàsics
Explicar els diferents processos i condicionants evolutius
Conèixer les diferents teories del desenvolupament i evolució humana
| | A8.2 |
Conèixer les diferents teories del desenvolupament i evolució humana
Conèixer les pròpies reaccions emocionals
Prendre consciència de la importància de la gestió de les emocions
| | A8.3 |
Prendre consciència de la importància de la gestió de les emocions
Participa de forma activa i comparteix informació, coneixement i experiències
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| CT4 |
RA1. Identificar el propi rol dins del grup i conèixer els objectius i tasques del grup.
RA2. Comunicar i actuar dins del grup per facilitar la cohesió i el rendiment.
RA3. Comprometre’s amb les tasques i l’agenda del grup.
RA4. Col·laborar dins del grup en un bon clima de treball i en la resolució de problemes.
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
Unitat temàtica 1: Introducció i conceptes generals de la psicologia |
1.1. Definició i delimitació de la psicología científica
1.2. La psicologia com a estudi de la conducta humana
1.4. Breu recorregut per la història de la psicologia
|
Unitat temàtica 2: Processos i condicionants del comportament humà |
2.1. Dimensió psicobiològica: nuerona i sistema nerviós
2.2. Aspectes bàsics del desenvolupament: filogènesi i ontogènesi
2.3. Condicionants evolutius: maduració, empremta i afecció.
|
Unitat temàtica 3: Processos psicosocials bàsics |
3.1. Dimensió intel·lectual
3.2. Dimensió emocional
3.3. Dimensió social
|
Unitat temàtica 4: Conceptes i intervencions de la psicologia aplicada. |
4.1. Identificació i entrenament en situacions difícils
4.2. Teoria i intervencions dels processos de canvi
4.3. Introducció a la dinàmica de grups: estructura grupal, gestió de conflictes, lideratge
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Sessió Magistral |
|
28 |
45 |
73 |
Seminaris |
|
12 |
20 |
32 |
Pràctiques a laboratoris |
|
20 |
22 |
42 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels alumnes i presentació de l’assignatura. |
Sessió Magistral |
Exposició dels continguts de l’assignatura de forma interactiva i participativa introduint elements d’anàlisi reflexió. |
Seminaris |
Plantejament,anàlisi i discussió d'un tema monogràfic directament relacionat amb els continguts de la sessió magistral. Es desenvoluparà amb suport audiovisual i supòsits pràctics. |
Pràctiques a laboratoris |
Pràctiques en grups reduïts, on es formulen i analitzen problemes, i també es plantegen debats, lectura d'articles, visionat de materials audiovisuals, i exercicis i casos pràctics, tots ells relacionats amb la temàtica de l'assignatura. |
Atenció personalitzada |
S'ofereix atenció personalitzada a tot l'alumnat (prèvia cita), també mitjançant els fòrums i correu electrònic. |
Descripció |
L'alumne rebrà atenció personalitzada sempre que ho necessiti.A causa de l’emergència sanitària, l’atenció a l’estudiant es podrà realitzar mitjançant correu electrònic o bé durant l'horari de les classes.
|
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Sessió Magistral |
|
S'avalua el treball realitzat a les sessions magistrals participatives mitjançant dues proves teòriques tipus test, una sobre els continguts teòrics i seminaris, i l’altra sobre les pràctiques/problemes de totes les unitats temàtiques a finals de curs.
|
60% |
Seminaris |
|
S’avaluarà l’assistència i participació activa en les dinàmiques que es realitzin. El contingut dels seminaris s’avalua a les dues proves tipus test esmentades anteriorment. |
20% |
Pràctiques a laboratoris |
|
S’avaluarà l’assistència, participació activa en les dinàmiques que es realitzin. El contingut de les pràctiques s’avalua a les dues proves tipus test esmentades anteriorment. |
20% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Els exàmens es realitzaran de forma presencial. A causa de l'emergència sanitària, en cas de confinament o de restriccions en la mobilitat, les activitats avaluatives, inclosos els exàmens, es farien online en les dates previstes. En l'espai Moodle de cada assignatura hi podreu consultar la informació actualitzada. D'acord a l'article 4 de la normativa acadèmica, durant les activitats avaluatives estarà limitat l'ús o tinença dedispositius de comunicació i transmissió de dades durant la realització de les proves i serà d'obligat compliment per part de l'estudiant". Els telèfons mòbils, tabletes i altres aparells que no siguin expressament autoritzats perla prova, han d'estar apagats i fora de la vista. La realització demostrativament fraudulenta d'alguna activitat avaluativa d'alguna assignatura tant en suport material com virtual i electrònic comporta a l'estudiant la nota de suspens d'aquesta activitat avaluativa. Amb independència d'això, davant la gravetat dels fets,el centre pot proposar la iniciació d'un expedient disciplinari, que serà incoat mitjançant resolució del rector o rectora. En cas de detectar-se situacions de plagi osuplantació de personalitat s'obrirà el corresponent expedient disciplinari. L'avaluació d'aquesta assignatura tindrà el següent format. La part teòrica tindrà un pes d'un 60% respecte el total de l'assignatura, mentre que la part pràctica/problemes tindrà un pes del 40%. L'avaluació constarà de dues proves tipus test sobre els continguts teòrics i una prova tipus test sobre continguts treballats a les pràctiques i laboratoris. Una de les proves teòriques es farà en finalitzar el contingut de les unitats temàtiques I i II, i l'altra en finalitzar les unitats temàtiques III i IV. La prova dels continguts pràctics es farà al final de l'assignatura. Les notes de les proves teòriques faran mitja amb un mateix pes (50%) cadascuna d'elles. Amb el resultat es farà una mitja ponderada amb la nota de l'examen de pràctiques tenint en compte que la part pràctiques contribueix el 40% i la teòrica el 60%. Si el resultat final de la nota és superior o igual a 5 l'assignatura quedarà aprovada, Els alumnes que no superin els exàmens de primera convocatòria hauran de presentar-se a la segona convocatoria. Durant les proves d'avaluació, els telèfons mòbils, tablets i altres aparells que no siguin expressament autoritzats per la prova, han d'estar apagats i fora de la vista. |
Bàsica |
Morris, C.G. i Maisto, A.A., Introducción a la psicología, 2013, Madrid: Pearson
Delgado, M.L., Fundamentos de psicología para ciencias sociales y de la salud, 2015, Madrid: Editorial Médica Panamericana
Portillo, M.H.; Portillo, R.M. i Rodrigo, F., Promoció de la salut i suport psicològic al pacient, 2009, Valencia: Macmillan Iberia, S.A.
Altamirano, P.; Rigotti, H. i Manoiloff, L., Historia de la psicología: orígenes, teorías y corrientes, 2015, Editorial Brujas
|
|
Complementària |
Miller, G.A., Introducción a la psicología, 2016, Madrid: Alianza Editorial
Nieto J.; Abad, M.A.; Esteban, M.; i Tejerina, M., Psicología para Ciencias de la Salud: estudio del comportamiento humano ante la enfermedad, 2015, Madrid, McGraw-Hill
Gutierrez, T.; Raich, R.M.; Sanchez, D. i Deus, J., Instrumentos de evaluación en psicología de la salud, 2014, Madrid: Alianza Editorial
Amigo, I., Manual de psicología de la salud, 2017, Madrid: Pirámide
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|