Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
Mòdul 1. Benestar i hàbits saludables |
Bloc I. Benestar i hàbits saludables
Alimentació saludable: Nutrients i grups d’aliments, equilibri dietètic, etiquetatge d’aliments i aliments ultraprocessats, alimentació i sostenibilitat.
Activitat física saludable (beneficis de l’activitat física, creences i pensaments sobre els seus límits).
Hàbits d'estil de vida saludables
Bloc II. Benestar i salut emocional
Qualitat de vida.
Benestar subjectiu i psicològic.
Signes de benestar emocional.
Gestió d'emocions.
Autocura emocional.
Suport social i familiar davant l'adversitat.
Tècniques de reducció de l’estrès.
L’atenció plena, mindfulness, respiració, meditació, tècniques de relaxació i visualització.
|
Mòdul 2. Salut i benestar Interpersonal |
Bloc III. Relaciones socials
Fortaleses del caràcter, investigació de la prosocialitat i el benestar
Gestió de les relacions personals a la feina i gestió del burnout
Prevenció de la violència i el trauma
Equitat i diversitat. Prevenció dels prejudicis i interacció en la contemporaneïtat
Prevenció d’addiccions
Salut digital
Bloc IV. Relacions familiars i íntimes
Relacions i el seu impacte en el benestar.
Relacions familiars, com enfrontar canvis.
Relacions sexoafectives.
Gestió de relacions problemàtiques
Gestió de situacions de pèrdua o ruptures, resiliència i identificació de la necessitat d'ajuda
|
Mòdul 3. Benestar social i comunitari |
Bloc V. Problemes socials i valors personals
Benestar, drets socials i ètica
Justícia social i drets humans
Sobreviure i prosperar: com viure bé en el món divers i multicultural
Empatia i habilitats de comunicació
Bloc VI. Societat reflexiva, crítica i compromesa
Tècniques per anar cap a una societat reflexiva, crítica i compromesa: Els valors i les habilitats personals, socials i comunitàries com a condicionants del fracàs o l’èxit de les nostres intervencions. El seu impacte directe a nivell comunitari cap a una responsabilitat social compartida
La pràctica reflexiva en l’APS
El voluntariat com a eina de benestar i cohesió social
Ètica del cuidar i compromís social. Educació i promoció per a la salut.
Punt de partida 2.4 i 2.5: model intersectorial de la OMS (“Una Salut”) a partir del qual situem la salut en un marc que depèn dels ecosistemes (relació individu-comunitat-medi ambient). Inequitats en salut i les seves causes. Els determinants socials de la salut. L’ètica del cuidar i compromís social. Respecte als drets humans i els valors democràtics. Promoció i educació per a la salut.
|
Mòdul 4. Iniciació pràctica a la recerca en Salut i Benestar |
Bloc VII.
Aquest mòdul és transversal als tres anteriors. Pretén donar les nocions bàsiques de com aplicar el mètode científic a la recerca ens temes de salut i benestar. Els estudiants treballen en grups de cinc i identifiquen una qüestió de recerca que creuen d’interès. Simulant la dinàmica d’un grup de recerca dissenyen un projecte de recerca incorporant aspectes treballats als tres mòduls anteriors.
Es composa d’una sessió teòrica on s’exposen els conceptes clau seguida de 4 sessions pràctiques de 2 hores on es desenvolupa la proposta. El procés inclou la presentació del projecte a la resta de la classe i la dinàmica es basa en que uns grups ajudin a millorar les propostes dels altres reforçant les idees de la multidisciplinarietat i el treball en equip.
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Lectura de documentació escrita / gràfica elaborada |
|
1 |
35 |
36 |
Resolució de problemes, exercicis |
|
6 |
64 |
70 |
Atenció personalitzada |
|
2 |
0 |
2 |
|
Proves objectives de tipus test |
|
1 |
40 |
41 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
La primera sessió en línia servirà per explicar el funcionament de l’assignatura i fer una primera aproximació als continguts bàsics que hauran de cursar els estudiants. També s'explicaran els criteris d'avaluació i les tasques que hauran de dur a terme els i les alumnes. |
Lectura de documentació escrita / gràfica elaborada |
Donat el forma virtual d'aquesta assignatura es preveu una part de treball autònom per part dels alumnes a partir de lectures i visionat de material audiovisual. |
Resolució de problemes, exercicis |
Resolució grupal dels problemes pràctics i dels exercicis proposats, en relació als continguts de la l'assignatura. |
Atenció personalitzada |
Temps que cada professor o professora reserva per atendre i resoldre els dubtes dels estudiants per tal que es puguin formular de forma individual. |
Descripció |
L'atenció personalitzada es durà a terme a través de consultes que l'alumne pot realitzar, sempre que ho cregui necessari, en les hores de despatx que s'indicaran oportunament. Preferiblement en l'horari d'atenció docent del professorat. S’atendrà a l’alumnat en tutoria individualitzada i/o grupal per tal de resoldre possibles dubtes, consultes i altres qüestions relacionades amb l’assignatura. La tutoria podrà ser presencial i/o virtual. A principis de curs s’informarà l’estudiantat sobre com es portarà a terme aquesta atenció personalitzada. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Resolució de problemes, exercicis |
|
Resolució de problemes i exercicis pràctics de forma individual i/o grupal. |
70% |
Proves objectives de tipus test |
|
Els continguts donats a les classes teòriques seran avaluats mitjançant proves objectives tipus test. |
20% |
Altres |
|
Assistència i participació a les sessions en línea i en l'activitats didàctiques. |
10% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Per aprovar l'assignatura, tant en primera com en la segona convocatòria, l'alumne haurà de treure una puntuació igual o superior a 5 (sobre 10) tant la resolució de problemes i exercicis com a l'examen. És a dir, és necessari aprovar la part pràctica i l'examen per separat per tal que pugui efectuar-se el càlcul de la nota final. Aquesta nota final de l'assignatura s'obtindrà de la suma ponderada de les puntuacions obtingudes en la resolució de problemes i exercicis (70%), la prova tipus test (20%) i l'assistència i participació en les sessions en línia i en les activitats didàctiques (10%). Tenint en compte que l'assignatura es pot cursar de manera modular, se seguiran els mateixos criteris d'avaluació per a cada mòdul. Per exemple, si un estudiant, cursa dos mòduls la nota final de l'assignatura serà la suma ponderada dels dos mòduls. Hi haurà un examen de recuperació pels alumnes que suspenguin les proves objectives tipus test, però no hi haurà una recuperació pels treballs que no s'hagin presentat en les dates estipulades. Només es podran recuperar els treballs presentats i no aprovats a la primera convocatòria, perquè l'assignatura contempla una avaluació contínua.
|
Bàsica |
|
|
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|