Type A
|
Code |
Competences Specific | | A2 |
Conèixer i aplicar de forma adequada les bases de la química general i química orgànica a les biociències moleculars |
Type B
|
Code |
Competences Transversal |
Type C
|
Code |
Competences Nuclear |
Type A
|
Code |
Learning outcomes |
| A2 |
Conèixer l'estereoquímica dels compostos orgànics i la estereoselectivitat de les reaccions
Conèixer l'estructura i la reactivitat dels grups funcionals més comuns
Ser capaç de relacionar els efectes esteroelectrònics amb l'estructura i la reactivitat de les molècules orgàniques
Conèixer l'estructura , funció i reactivitat dels productes naturals orgànics
|
Type B
|
Code |
Learning outcomes |
Type C
|
Code |
Learning outcomes |
Topic |
Sub-topic |
1. Compostos Orgànics. Grups Funcionals.
|
|
2. L'enllaç en els compostos orgànics. Enllaç deslocalitzat i Aromaticitat.
|
|
3. Estereoquímica
|
|
4. Acidesa i basicitat
|
|
5. Determinació estructural dels compostos orgànics: Espectroscòpia IR i RMN.
|
|
6. Mecanismes de reacció. Tipus de reaccions.
|
|
7. Reactivitat dels compostos orgànics |
|
8. Carbohidrats. Monosacàrids, disacàrids i polisacàrids |
|
9. Aminoàcids i proteïnes |
|
Methodologies :: Tests |
|
Competences |
(*) Class hours
|
Hours outside the classroom
|
(**) Total hours |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Sessió Magistral |
|
39 |
50.7 |
89.7 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
20 |
30 |
50 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves mixtes |
|
4 |
5 |
9 |
|
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher. (**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies
|
Description |
Activitats Introductòries |
Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels alumnes i presentació del programa de l'assignatura. |
Sessió Magistral |
Exposició dels continguts de l'assignatura. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Anàlisi i resolució de problemes i exercicis relacionats amb la temàtica de l'assignatura de forma presencial a l'aula. |
Atenció personalitzada |
Temps reservat per atendre i resoldre dubtes als alumnes. |
Description |
Temps que cada professor té reservat per atendre i resoldre dubtes als alumnes.
Per qualsevol consulta, contacteu amb:
Yolanda Díaz: directament al despatx 321 de l'àrea de Química Orgànica (3a planta) o per correu electrònic, yolanda.diaz@urv.cat
A causa de
l’emergència sanitària, l’atenció a l’estudiant es podrà realitzar mitjançant
reunions on line, en horaris concertats prèviament per correu electrònic,
o mitjançant altres eines virtuals.
|
Methodologies |
Competences
|
Description |
Weight |
|
|
|
|
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
Discusió oral per part de l'alumne de problemes proposats a l'aula |
20% |
Proves mixtes |
|
Es realitzaran dues proves al llarg del curs sobre els diferents blocs de l'assignatura. Es requerirà una nota mínima de 4 per a cada prova per ser comptabilitzada a l'avaluació |
80% |
Others |
|
|
|
|
Other comments and second exam session |
Els exàmens es realitzaran de forma presencial. A causa de l'emergència sanitària, en cas de confinament o de restriccions en la mobilitat, les activitats avaluatives, inclosos els exàmens, es farien online en les dates previstes. En l'espai Moodle de cada assignatura hi podreu consultar la informació actualitzada. Les activitats avaluatives han d'estar previstes per poder realitzar-se en modalitat mixta o online en cas de confinament.
2a convocatòria De manera general, només es podran recuperar la Prova 1 i/o la prova 2 amb un valor cadascuna d'elles del 50%. Si l'alumne ho demana previ a la realització dels examenes, es podrà tenir en compte la nota de classe (20%), de manera que cadascuna de les proves 1 i 2 valguin un 40% de la nota final. Durant les proves d'avaluació, els telèfons mòbils, tablets i altres aparells que no siguin expressament autoritzats per la prova, han d'estar apagats i fora de la vista. La realització demostrativament fraudulenta d'alguna activitat avaluativa d'alguna assignatura tant en suport material com virtual i electrònic comporta a l'estudiant la nota de suspens d'aquesta activitat avaluativa. Amb independència d'això, davant la gravetat dels fets, el centre pot proposar la iniciació d'un expedient disciplinari, que serà incoat mitjançant resolució del rector o rectora. ${1}i |
Bàsica |
Paula Y. Bruice, Química Orgánica, 5ª Ed (2008), Pearson
Paula Y. Bruice, Fundamentos de Química Orgànica, 1ª Ed (2007), Pearson
John McMurry, Química Orgánica, 6ª Ed (2004), Thomson International
Paul M. Dewick, Essentials of Organic Chemistry. For Students of Pharmacy, Medicinal Chemistry and Biological Chemistry, 1ª Ed (2006), John Wiley & Sons
I. David Reingold, Organic Chemistry. An Introduction Emphasizing Biological Connections, Preliminary Ed. (2002), Houghton Mifflin Company
Eduardo Primo Yúfera, Química Organica Básica y Aplicada. De la Molécula a la Industria, 1ª Ed (1996), Editorial Reverté
Paloma Ballesteros García, Rosa M. Claramunt Vallespí, Dionisia Sanz del Castillo, Enrique Teso Vila, Química Orgánica Avanzada, 1ª Ed (2001), UNED
Thomas L. Lemke, Review of Organic Functional Groups. Introduction to Medicinal Organic Chemistry, 4ª Ed (2003), Lippincott Williams & Wilkins
Benjamin G Davis, Antony J. Fairbanks, Carbohydrate Chemistry, 1ª Ed (2002), Oxford University Press
Shawn Doonan, Peptides and Proteins (Tutorial Chemistry Texts), 1ª Ed (2002), The Royal Society of Chemistry
J. Alberto Marco, Química de los Productos Naturales, 1ª Ed (2006), Síntesis
|
|
Complementària |
|
|
(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation. |
|