Tipo A
|
Código |
Competencias Específicas | | A1 |
Aplicar coneixements bàsics de matemàtiques i física a les biociències moleculars |
| A2 |
Conèixer i aplicar de forma adequada les bases de la química general i química orgànica a les biociències moleculars |
| A4 |
Conèixer i comprendre de forma integrada els organismes a nivell molecular, cel•lular i metabòlic |
| A6 |
Saber dissenyar i aplicar protocols experimentals de laboratori dels àmbits de Biotecnologia, especialment químics, bioquímics, microbiològics i de biologia molecular, valorant els seus riscos i elements de seguretat |
| A7 |
Saber buscar, obtenir, analitzar i interpretar la informació de les principals bases de dades biològiques: genòmiques, transcriptòmiques, proteòmiques, metabolòmiques, taxonòmiques i altres, així com de dades bibliogràfiques, i usar les eines bioinformàtiques bàsiques |
| A9 |
Conèixer en profunditat els microorganismes, tant procariotes com eucariotes, i els virus, així com la diversitat de metabolismes present en els procariotes, i les seves possibilitats d'aprofitament biotecnològic |
| A10 |
Saber aplicar els coneixements bàsics d'estructura i funció dels organismes pluricel•lulars en l'obtenció de productes biotecnològics |
| A13 |
Identificar les possibilitats de transferència de biotecnologia a partir de l'experimentació bàsica, i l'escalat de processos tenint en compte els paràmetres econòmics, racionalitzant l'ús de matèria i energia, i minimitzant els impactes ambientals |
| A15 |
Conèixer la diversitat de processos i productes biotecnològics existents, així com els recents avenços biotecnològics, i saber explicar-los i comunicar-los a auditoris diversos |
Tipo B
|
Código |
Competencias Transversales | | CT1 |
Utilitzar informació en llengua estrangera d’una manera eficaç. |
| CT2 |
Gestionar la informació i el coneixement mitjançant l’ús eficient de les TIC |
| CT3 |
Resoldre problemes de manera crítica, creativa i innovadora en el seu àmbit d’estudi |
| CT4 |
Treballar de forma autònoma i en equip amb responsabilitat i iniciativa |
| CT5 |
Comunicació escrita. Comunicar informació de manera clara i precisa a audiències diverses |
| CT5 |
Comunicació oral. Comunicar informació de manera clara i precisa a audiències diverses |
Tipo C
|
Código |
Competencias Nucleares |
Tipo A
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| A1 |
Aplicar les tècniques apreses en contextos concrets.
| | A2 |
Aplicar les tècniques apreses en contextos concrets.
| | A4 |
Integrar adequadament les competències específiques, transversals i nuclears en relació a algun dels àmbits on s'aplica la Biotecnologia.
Realitzar una activitat tutelada en empreses i institucions en relació als objectius professionals de la titulació en col · laboració amb els objectius de la institució / empresa que l'acull.
Aplicar les tècniques apreses en contextos concrets.
| | A6 |
Aplicar les tècniques apreses en contextos concrets.
| | A7 |
Aplicar les tècniques apreses en contextos concrets.
| | A9 |
Integrar adequadament les competències específiques, transversals i nuclears en relació a algun dels àmbits on s'aplica la Biotecnologia.
| | A10 |
Integrar els coneixements teòrics amb les realitats a les quals es poden aplicar.
| | A13 |
Plantejar una hipòtesi i objectius
| | A15 |
Elaborar un discurs concís, coherent i que comuniqui els resultats del treball.
Defensar en públic els resultats obtinguts
|
Tipo B
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| CT1 |
Utilitzar informació en llengua estrangera d’una manera eficaç.
| | CT2 |
Dominar les eines per gestionar la pròpia identitat i les activitats en un entorn digital. (Ser digital)
Cercar i obtenir informació de manera autònoma amb criteris de fiabilitat i pertinença. (Cercar)
Organitzar la informació amb les eines adients (en línia i presencials) que li permetin desenvolupar les seves activitats acadèmiques. (Organitzar)
Elaborar informació amb les eines i formats adients a la situació comunicativa, i fer-ho de manera honesta. (Crear)
Utilitzar les TIC per compartir i intercanviar informació. (Compartir)
| | CT3 |
Identificar la situació plantejada com un problema en l’àmbit de la disciplina i tenir la motivació per afrontar-lo. (Comprensió)
Seguir un mètode sistemàtic per dividir el problema en parts, identificar les causes i aplicar els coneixements propis de la disciplina. (Anàlisi)
Dissenyar una solució nova utilitzant els recursos necessaris per afrontar el problema. (Creativitat)
Incloure els aspectes concrets de la solució proposada en un model realista. (Innovació)
Reflexionar sobre el model proposat i ser capaç de trobar-hi limitacions i proposar millores. (Avaluació)
| | CT4 |
Comunicar i actuar dins del grup per facilitar la cohesió i el rendiment. (Comunicació)
Identificar el propi rol dins del grup i conèixer els objectius i tasques del grup. (Context)
Comprometre’s amb les tasques i l’agenda del grup. (Compromís)
Col·laborar dins del grup en un bon clima de treball i en la resolució de problemes. (Col·laboració)
| | CT5 |
Produir un text de qualitat, sense errors gramaticals i ortogràfics, amb una presentació formal acurada i un ús adequat i coherent de les convencions formals i bibliogràfiques. (Qualitat)
Construir un text estructurat, clar, cohesionat, ric i d’extensió adequada. (Construcció del discurs)
Elaborar un text adequat a la situació comunicativa, consistent i persuasiu. (Eficàcia)
| | CT5 |
Usar els mecanismes de comunicació no verbal i els recursos expressius de la veu necessaris per fer una bona intervenció oral. (Comunicació no verbal i ús de la veu)
Construir un discurs estructurat, clar, cohesionat, ric i d’extensió adequada. (Construcció del discurs)
Produir un discurs adequat a la situació comunicativa, consistent i persuasiu, i interactuar de manera efectiva amb l’auditori. (Eficàcia)
|
Tipo C
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
Procediments de selecció i assignació |
Procedimientos |
El coordinador orientara als alumnes sobre l'estructura del TFG en una sessió informativa a l'inici del curs. Els alumnes poden concertar dies de visita per consultar els diferents aspectes que vulguin aclarir. |
Metodologías :: Pruebas |
|
Competencias |
(*) Horas en clase
|
Horas fuera de clase
|
(**) Horas totales |
Activitats Introductòries |
|
2 |
0 |
2 |
Elaboració del treball de fi de grau/màster |
|
0 |
215 |
215 |
Selecció/assignació del treball de fi de grau |
|
1 |
3 |
4 |
Mecanismes de coordinació i seguiment del treball de fi de grau/màster |
|
3 |
0 |
3 |
Presentació i defensa del treball de fi de grau/máster |
|
1 |
0 |
1 |
|
|
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor. (**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos |
|
descripción |
Activitats Introductòries |
Sessió presencial amb el coordinador del TFG on s'informarà sobre el desenvolupament del treball. |
Elaboració del treball de fi de grau/màster |
Es tracta d'un projecte en l'ambit de la Biotecnologia. Ha de ser un exercici original fet individualment on es sintetitzin totes les competències adquirides durant el tres anya de formació del Grau.
El TFG pot estar relacionat amb les pràctiques externes o pot ser un tema independent.
Consta de dues parts, una memòria escrita i la presentació oral devant un tribunal |
Selecció/assignació del treball de fi de grau |
El tema del TFG serà proposat per l'alumne segons les seves preferències sense perjudici de que es puguin posar en contacte de manera personal amb els professors que considerin adients. |
Mecanismes de coordinació i seguiment del treball de fi de grau/màster |
El coordinador orientara als alumnes sobre l'estructura del TFG en una sessió informativa a l'inici del curs. Els alumnes poden concertar dies de visita per consultar els diferents aspectes que vulguin aclarir. |
Presentació i defensa del treball de fi de grau/máster |
L'alumne haurà de lliurar tres exemplars de la memòria enquadernats a la Secretaria del Centre i un exemplar via Moodle dins dels terminis que indica la Guia Docent.
S'avaluara la memòria escrita en base al model d'avaluació que es troba a la Normativa TFG, (annex 2). Si el treball s'avalua positivament es passa a la defensa oral.El coordinador lliurara als alumnes la nota final i en el cas que no s'hagi aprovat informara de les correccions necessàries i si s'escau de l'inici d'un nou procés.
La presentació oral sera la data marcada a la guia docent. La durada de l'exposició es de 15 minuts i 5 minuts de preguntes del tribunal |
Mecanismes coordinació/seguiment |
|
descripción
|
El coordinador orientara als alumnes sobre l'estructura del TFG en una sessió informativa a l'inici del curs. Els alumnes poden concertar dies de visita per consultar els diferents aspectes que vulguin aclarir. |
Criteris i procediments d’avaluació |
Es durà a terme una avaluació interna (per part de la universitat) |
Metodologías |
Competencias |
descripción |
Peso |
|
|
|
|
Elaboració del treball de fi de grau/màster |
|
S'avaluara la memòria escrita en base al model d'avaluació que es troba a la Normativa TFG. Si el treball s'avalua positivament es passa a la defensa oral. El coordinador lliurara als alumnes la nota final i en el cas que no s'hagi aprovat informara de les correccions necessàries i si s'escau de l'inici d'un nou procés. |
60% |
|
Presentació i defensa del treball de fi de grau/máster |
|
Per l'avaluació es tindrà en compte la valoració descrita a la Normativa TFG. |
40% |
|
Otros |
|
|
|
|
Otros comentarios y segunda convocatoria |
Tot canvi de mobilitat per causes de pandèmia modificarà el format de les classes i el mètode de evalaución. |
Bàsica |
|
Cómo escribir un trabajo de fin de grado (2014) León Mejía, Peñalba Sotorrío, A, González García, M, Libros de síntesis Trabajo fin de grado en ciencia de la salud (2012) Serrallo Gallardo, P. Búsqueda y recuperación de información en bases de datos de bibliografía científica, Marta Somoza, Ed. TREA
|
Complementària |
|
|
(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente. |
|