Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A1 |
Aprofundir en els processos químics, bioquímics i tecnològics, així com en els últims avenços cientificotècnics, que intervenen en l'elaboració de begudes fermentades, des de la matèria primera al producte final |
| A2 |
Identificar els diferents tipus de begudes fermentades amb la matèria primera i el mètode d'elaboració, i relacionar-lo amb les característiques sensorials del producte final |
| A3 |
Aprofundir en l'estudi dels microorganismes implicats en l'elaboració de begudes fermentades, tant positius com alteradors, analitzant els últims avenços científics, i comprenent la influència que tenen sobre les propietats del producte final. |
| A4 |
Tenir coneixements sobre legislació, qualitat i seguretat alimentària, entendre’ls i aplicar-los en el context d'elaboració de begudes fermentades. |
| A5 |
Interpretar i extreure informació útil a partir de dades obtingudes en el context de l'elaboració de begudes fermentades, utilitzant de manera adequada les eines d'anàlisi estadística, quimiomètric i de tractament gràfic de dades |
| A6 |
Valorar, incorporar i gestionar eficaçment les noves eines de sostenibilitat ambiental i d'anàlisi de cicle de vida a la producció de begudes fermentades |
| A7 |
Planificar, dissenyar i elaborar un projecte relacionat amb l'elaboració de begudes fermentades, ja sigui en un àmbit científic / investigador, com tecnològic |
| A8 |
Participar, aprofundir i intervenir en el conjunt de les activitats i decisions d'una empresa d'elaboració de begudes fermentades, o en un projecte d'investigació enològica, aplicant els coneixements adquirits en un context multidisciplinari |
| A9 |
Gestionar la informació i el coneixement utilitzant bibliografia cientificotècnica en el camp de la ciència i la tecnologia d'aliments |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | CT1 |
Desenvolupar l’autonomia suficient per a treballar en projectes d’investigació i col·laboracions científiques o tecnològiques dins el seu àmbit temàtic. |
| CT2 |
Formular valoracions a partir de la gestió i ús eficient de la informació. |
| CT3 |
Resoldre problemes complexes de manera crítica, creativa i innovadora en contextos multidisciplinars. |
| CT5 |
Comunicar idees complexes de manera efectiva a tot tipus d’audiències. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A1 |
Posar en funcionament, en un àmbit professional i de manera integrada, tota una sèrie de competències específiques, transversals i nuclears.
Ser capaç de redactar i dicutir en forma d'article científic o tècnic els resultats de la pròpia investigació
| | A2 |
Realitzar un estudi específic d'investigació o innovació dintre del camp de l'enologia o biotecnologia
Posar en funcionament, en un àmbit professional i de manera integrada, tota una sèrie de competències específiques, transversals i nuclears.
| | A3 |
Posar en funcionament, en un àmbit professional i de manera integrada, tota una sèrie de competències específiques, transversals i nuclears.
| | A4 |
Posar en funcionament, en un àmbit professional i de manera integrada, tota una sèrie de competències específiques, transversals i nuclears.
| | A5 |
Ser capaç de redactar i dicutir en forma d'article científic o tècnic els resultats de la pròpia investigació
Desenvolupar l'esperit analític, creatiu i crític en el moment de valorar la realitat professional
| | A6 |
Posar en funcionament, en un àmbit professional i de manera integrada, tota una sèrie de competències específiques, transversals i nuclears.
| | A7 |
Posar en funcionament, en un àmbit professional i de manera integrada, tota una sèrie de competències específiques, transversals i nuclears.
Realitzar un estudi específic d'investigació o innovació dintre del camp de l'enologia o biotecnologia
Conèixer institucions i organismes vinculats a l'àmbit de l'especialització escollida.
| | A8 |
Integrar els coneixements teòrics adquirits amb les realitats a les quals es poden aplicar.
Desenvolupar l'esperit analític, creatiu i crític en el moment de valorar la realitat professional.
| | A9 |
Desenvolupar l'esperit analític, creatiu i crític en el moment de valorar la realitat professional.
Ser capaç de redactar i discutir en forma d'article científic o tècnic els resultats de la pròpia investigació
Realitzar un estudi específic d'investigació o innovació dintre del camp de l'enologia o biotecnologia
Avalua críticament la informació i les seves fonts i la incorpora a la pròpia base de coneixements i al seu sistema de valors.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| CT1 |
Planificar i desenvolupar de forma autònoma, organitzada i científica el projecte. (Procés)
Generar un document científic en estructura i continguts. (Memòria / Informe)
Presentar i defensar el treball (davant un tribunal, en el cas del TFM). (Defensa)
| | CT2 |
Dominar les eines per gestionar la pròpia identitat i les activitats en un entorn digital i un context científic i acadèmic. (Ser digital)
Cercar i obtenir informació de manera autònoma amb criteris de rellevància, fiabilitat i pertinença, que sigui útil per crear coneixement. (Cercar)
Organitzar la informació amb les eines adients (en línia i presencials), per garantir-ne l’actualització, la recuperació i el tractament, a fi de reutilitzar-les en futurs projectes. (Organitzar)
Elaborar informació amb les eines i formats adients a la situació comunicativa, i fer-ho de manera honesta. (Crear)
Utilitzar les TIC per compartir i intercanviar resultats de projectes acadèmics i científics en contextos interdisciplinaris que permetin la transferència del coneixement. (Compartir)
| | CT3 |
Reconèixer la situació plantejada com un problema en un entorn multidisciplinari, investigador o professional, i afrontar-lo de manera activa. (Comprensió)
Seguir un mètode sistemàtic amb un enfocament global per dividir un problema complex en parts i per identificar les causes aplicant el coneixement científic i professional. (Anàlisi)
Dissenyar una solució nova utilitzant els recursos necessaris i disponibles per tal d’afrontar el problema. (Creativitat)
Elaborar un model realista que concreti tots els aspectes de la solució proposada. (Innovació)
Avaluar el model proposat contrastant-lo amb el context real d’aplicació i ser capaç de trobar limitacions i proposar millores. (Avaluació)
| | CT5 |
Produir un text de qualitat, sense errors gramaticals i ortogràfics, amb una presentació formal acurada i un ús adequat i coherent de les convencions formals i bibliogràfiques. (Qualitat)
Construir un text estructurat, clar, cohesionat, ric i d’extensió adequada, amb capacitat per transmetre idees complexes. (Construcció del discurs)
Produir un text adequat a la situació comunicativa, consistent i persuasiu, amb capacitat per transmetre idees complexes. (Eficàcia)
Usar els mecanismes de comunicació no verbal i els recursos expressius de la veu necessaris per fer una bona intervenció oral. (Comunicació no verbal i ús de la veu)
Construir un discurs estructurat, clar, cohesionat, ric i d’extensió adequada, amb capacitat per transmetre idees complexes. (Construcció del discurs)
Produir un discurs persuasiu, consistent i precís, amb capacitat per fer entenedores idees complexes i interactuar de manera efectiva amb l’auditori. (Eficàcia)
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Procediments de selecció i assignació |
Procediments |
El/la coordinador/a acadèmic/a del TFM del Màster, o persona en qui delegui, organitza i coordina el procediment que garanteix la realització i defensa del TFM. La proposta de temes pot provenir tant per part de l’alumne com per part del centre. L’alumne ha d’omplir el formulari de sol·licitud del TFM (Annex 1) disponible a l’espai Moodle de l’assignatura, i entregar-lo a través del mateix espai Moodle en el termini establert en el Moodle. Aquesta proposta de TFM serà revisada pel Coordinador/a acadèmic/a del TFM del Màster, o persona en qui delegui. Els comentaris es faran arribar a l’estudiant per a que pugui fer les modificacions corresponents. |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
4 |
4 |
8 |
Selecció/assignació del treball de fi de grau |
|
4 |
4 |
8 |
Mecanismes de coordinació i seguiment del treball de fi de grau/màster |
|
22 |
22 |
44 |
Elaboració del treball de fi de grau/màster |
|
10 |
250 |
260 |
Presentació i defensa del treball de fi de grau/máster |
|
5 |
50 |
55 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels estudiants i presentació de l’assignatura. |
Selecció/assignació del treball de fi de grau |
Selecció i assignació de la temàtica del treball de fi de màster a desenvolupar. |
Mecanismes de coordinació i seguiment del treball de fi de grau/màster |
Entrevistes que l’estudiant manté amb el seu tutor/s de treball de fi de màster en diferents moments del desenvolupament del treball. |
Elaboració del treball de fi de grau/màster |
Elaboració d'un treball per part de l'estudiant en el qual es plasmarà l'assoliment de les competències del màster. |
Presentació i defensa del treball de fi de grau/máster |
Defensa oral per part dels estudiants del treball de fi de màster. |
Mecanismes coordinació/seguiment |
Es durà a terme una coordinació interna (per part de la universitat) i una coordinació externa (per part del centre de pràctiques). |
Descripció
|
El/la coordinador/a acadèmic/a del TFM del Màster, o persona en qui delegui, assignarà un/a tutor/a cada estudiant. Per fer-ho es tindran en compte els interessos i preferències de l’estudiant, el tema escollit i la disponibilitat dels tutors. Els tutors seran professors dels Departaments involucrats en la docència del Màster, i les seves funcions són: ? Informar als alumnes del de com s’organitza la realització del TFM, dates i terminis de presentació i criteris d’avaluació. ? Orientar als alumnes sobre l’estructura del TFM tant de la memòria com la defensa oral. ? Seguiment de l’alumne durant el desenvolupament del Treball, actuant com dinamitzador i facilitador del procés d’aprenentatge. ? Omplir la fitxa de seguiment en cada entrevista amb l’alumne (Annex 2). S’han de realitzar un mínim de 2 entrevistes de seguiment. Quan l’estudiant hagi de dur a terme tot el TFM o una part significativa en institucions o organismes diferents de la URV, a més del professor tutor o professora tutora de la URV, ha de tenir un tutor o tutora a l’altra institució o organisme perquè li presti col·laboració en la definició del contingut del TFM i en el desenvolupament. En aquest cas, és necessari signar un conveni entre el centre i la institució o organisme. |
Criteris i procediments d’avaluació |
Es durà a terme una avaluació interna (per part de la universitat) |
Metodologies |
Competències |
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Elaboració del treball de fi de grau/màster |
|
La intruccions sobre la elaboració de la memòria de TFM estaràn disponibles en el Moodle del curs. |
40 % |
|
Presentació i defensa del treball de fi de grau/máster |
|
La defensa consistirà en una presentació del treball final de Máster (max 20 minuts). Posteriorment hi haurà un torn de preguntes i discussió amb els membres del tribunal |
60% |
|
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
En l'avaluació del TFM es tindran en compte: - l'avaluació del treball escrit - l'avaluació de la presentació oral i posterior discussió La intruccions sobre la elaboració de la memòria de TFM estaràn disponibles en el Moodle del curs. El pes específic de cada apartat estarà inclòs a la guia docent de cada màster. S'utilitzarà un sistema objectiu d'avaluació, tipus rúbrica. El President del Tribunal lliurarà al/ a la Coordinador/a acadèmic/a del TFM del Màster la nota final obtinguda per cada alumne. El/la coordinador/a acadèmic/a del TFM lliurarà als alumnes la nota final i en el cas de que no s'hagi aprovat informarà individualment a cada alumne de les correccions necessàries i si s'escau, de l'inici d'un nou procés. Per a la revisió de la qualificació final se seguirà el procediment establert a la Normativa Acadèmica de Grau i Màster. |
Bàsica |
|
|
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|