DADES IDENTIFICATIVES 2021_22
Assignatura (*) MÀRQUETING DEL TURISME I EL VI Codi 19635101
Ensenyament
Innovació en Enoturisme (Erasmus Mundus) (2016)
Cicle 2n
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
6 Obligatòria Primer 1Q
Llengua d'impartició
Anglès
Departament Geografia
Gestió d'Empreses
Coordinador/a
MARQUET , CHRISTOPHE JEAN LOUIS
Adreça electrònica jaume.salvat@urv.cat
christophe.marquet@urv.cat
Professors/es
SALVAT SALVAT, JAUME
MARQUET , CHRISTOPHE JEAN LOUIS
Web http://http://www.wintour-master.eu/en/what-is-wintour/structure-curriculum/
Descripció general i informació rellevant En el cas d’emergència sanitària que requereixi confinar la població o que impliqui restriccions de mobilitat durant aquest curs, es procurarà adaptar l'activitat docent i l'avaluació. Si es produeix aquesta situació, s'informarà d'aquestes adaptacions a l’espai Moodle de cada assignatura L'assignatura es divideix en tres parts: el marketing vitivinícola, el marketing turístic i el pla de marketing enoturístic.

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
 A4 Aprofundir sobre les tipologies, tendències i dinàmiques dels mercats enoturístics per al disseny i el desenvolupament d’un pla de màrqueting que promogui el vi i les activitats enoturístiques.
Tipus B Codi Competències Transversals
 CT1 Desenvolupar l’autonomia suficient per a treballar en projectes d’investigació i col·laboracions científiques o tecnològiques dins el seu àmbit temàtic.
 CT2 Formular valoracions a partir de la gestió i ús eficient de la informació.
 CT4 Treballar en equips multidisciplinars i en contextos complexes.
 CT5 Comunicar idees complexes de manera efectiva a tot tipus d’audiències.
Tipus C Codi Competències Nuclears

Resultats d'aprenentage
Tipus A Codi Resultats d'aprenentatge
 A4 Reconèixer els conceptes estratègics i operatius del màrqueting
Identificar i utilitzar les variables del màrqueting mix en l'àmbit de l'enoturisme
Comprendre els mètodes d'investigació per a identificar les característiques del mercat enoturístic
Tipus B Codi Resultats d'aprenentatge
 CT1 L’estudiant planifica i desenvolupa de forma autònoma, organitzada i científica el projecte. (Procés)
L’estudiant genera un document científic en estructura i continguts. (Memòria / Informe)
L’estudiant presenta i defensa el treball (davant un tribunal, en el cas del TFM). (Defensa)
 CT2 Dominar les eines per gestionar la pròpia identitat i les activitats en un entorn digital i un context científic i acadèmic. (Ser digital)
Cercar i obtenir informació de manera autònoma amb criteris de rellevància, fiabilitat i pertinença, que sigui útil per crear coneixement. (Cercar)
Organitzar la informació amb les eines adients (en línia i presencials), per garantir-ne l’actualització, la recuperació i el tractament, a fi de reutilitzar-les en futurs projectes. (Organitzar)
Crear informació amb les eines i formats adients a la situació comunicativa, i fer-ho de manera honesta. (Crear)
Utilitzar les TIC per compartir i intercanviar resultats de projectes acadèmics i científics en contextos interdisciplinaris que permetin la transferència del coneixement. (Compartir)
 CT4 Conèixer l’objectiu de l’equip i identificar el seu rol en contextos complexos. (Context)
Comunicar i actuar amb altres equips per assolir conjuntament els objectius. (Comunicació)
Comprometre’s i afavorir els canvis i millores necessaris per assolir els objectius de l’equip. (Compromís)
Confiar en les pròpies capacitats, respectar les diferències i aprofitar-les en benefici de l’equip. (Col·laboració)
 CT5 Produir un text de qualitat, sense errors gramaticals i ortogràfics, amb una presentació formal acurada i un ús adequat i coherent de les convencions formals i bibliogràfiques. (Qualitat)
Construir un text estructurat, clar, cohesionat, ric i d’extensió adequada, amb capacitat per transmetre idees complexes. (Construcció del discurs)
Produir un text adequat a la situació comunicativa, consistent i persuasiu, amb capacitat per transmetre idees complexes. (Eficàcia)
Usar els mecanismes de comunicació no verbal i els recursos expressius de la veu necessaris per fer una bona intervenció oral. (Comunicació no verbal i ús de la veu)
Construir un discurs estructurat, clar, cohesionat, ric i d’extensió adequada, amb capacitat per transmetre idees complexes. (Construcció del discurs)
Produir un discurs persuasiu, consistent i precís, amb capacitat per fer entenedores idees complexes i interactuar de manera efectiva amb l’auditori. (Eficàcia)
Tipus C Codi Resultats d'aprenentatge

Continguts
Tema Subtema
Tema 1. Principis del màrqueting Definició de Màrqueting
Diferents orientacions del màrqueting
Gestió del Màrqueting
Tema 2. Màrqueting del turisme Productes turístics
Segmentació de mercats i turisme
Posicionament i preferències del consumidor
Els canals de distribució
Eines de Comunicació Turística
Tema 3. Màrqueting del vi Consumidors de Vi: consumidor tradicional i nou consumidor de vi
Segmentació del mercat del vi
Packaging i etiquestes del vi
El preu del vi
Ventes, distribució del producte i Ratailing
El celler: vendes directes, clubs de vi, creació de marca i fidelització
Creació d'imatge de marca de vi: publicitat , accions i mitjans de comunicació.
Tema 4. El consumidor de vi i l'enoturista Procés d’Investigació de mercats del turisme del vi
Tendències en el consum del vi
Relacions que afecten el Consum del vi i el turisme
Perfil de Turisme del vi
Motivacions i estil de vida de vida

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe
Hores fora de classe
(**) Hores totals
Activitats Introductòries
2 0 2
Sessió Magistral
A4
22 33 55
Seminaris
A4
8 12 20
Pràctiques de camp/sortides
A4
20 28 48
Presentacions / exposicions
A4
CT1
CT2
CT4
CT5
8 12 20
Atenció personalitzada
3 0 3
 
Proves objectives de tipus test
A4
1 1 2
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Presentació de l'assignatura
Sessió Magistral Explicació dels continguts del curs
Seminaris Treball especialitzat amb participació de ponents externs
Pràctiques de camp/sortides Activitat de coneixement d'experiències i estratègies en l'àmbit del marquèting a diferents empreses.
Presentacions / exposicions
Atenció personalitzada Atenció individualitzada als estudiants

Atenció personalitzada
Descripció
Atenció individualitzada amb els professors: jaume.gene@urv.cat, noemi.rabassa@urv.cat

Avaluació
Metodologies Competències Descripció Pes        
Presentacions / exposicions
A4
CT1
CT2
CT4
CT5
Casos pràctics i treballs en grup a presentar a l'aula. 60 %
Proves objectives de tipus test
A4
Proves amb preguntes tipus test per la avaluació de la matèria 40 %
Altres  
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Fonts d'informació

Bàsica

Wine Marketing & Sales. Success Stragies for saturated market
 Second edition Paperback – February 22, 2016
by Janeen Olsen (Author), Liz Thach PhD (Author), Paul Wagner (Author)
978-1-935879-51-0
Board and bench publising


Wine Business Case Studies: Thirteen Cases from the Real World of Wine Business Management Paperback – January 1, 2014
by Pierre Mora (Author)
The vine appreciatin guild


Marketing for Hospitality and Tourism (7th Edition)
Apr 11, 2016
by Philip T. Kotler and John T. Bowen
SBN-13: 978-0134151922


Tourism Marketing for Cities and Towns
Mar 13, 2006
by Bonita Kolb
SBN-13: 978-0750679459
Wine Marketing 1st Edition
by C. Michael Hall (Author), Richard Mitchell (Author
ISBN-13: 978-0750654203 


Wine Brands: Success Strategies for New Markets, New Consumers and New Trends
Jul 22, 2008
by E. Resnick
ISBN-13: 978-0230554030
Market Research in Practice: An Introduction to Gaining Greater Market Insight 3rd Edition
by Paul Hague (Author), Julia Cupman (Author), Matthew Harrison (Author), Oliver Truman (Author)
ISBN-13: 978-0749475857 


Questionnaire Design: How to Plan, Structure and Write Survey Material for Effective Market Research (Market Research in Practice)
Jun 3, 2013
by Ian Brace
ISBN-13: 978-0749467791
Marketing: An Introduction (12th Edition)
Jan 17, 2014
by Gary Armstrong and Philip Kotler
ISBN-13: 978-0133451276

 

 

 

Complementària

Recomanacions


(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent