Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A4 |
Aprofundir sobre les tipologies, tendències i dinàmiques dels mercats enoturístics per al disseny i el desenvolupament d’un pla de màrqueting que promogui el vi i les activitats enoturístiques. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | CT1 |
Desenvolupar l’autonomia suficient per a treballar en projectes d’investigació i col·laboracions científiques o tecnològiques dins el seu àmbit temàtic. |
| CT2 |
Formular valoracions a partir de la gestió i ús eficient de la informació. |
| CT4 |
Treballar en equips multidisciplinars i en contextos complexes. |
| CT5 |
Comunicar idees complexes de manera efectiva a tot tipus d’audiències. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A4 |
Reconèixer els conceptes estratègics i operatius del màrqueting
Identificar i utilitzar les variables del màrqueting mix en l'àmbit de l'enoturisme
Comprendre els mètodes d'investigació per a identificar les característiques del mercat enoturístic
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| CT1 |
L’estudiant planifica i desenvolupa de forma autònoma, organitzada i científica el projecte. (Procés)
L’estudiant genera un document científic en estructura i continguts. (Memòria / Informe)
L’estudiant presenta i defensa el treball (davant un tribunal, en el cas del TFM). (Defensa)
| | CT2 |
Dominar les eines per gestionar la pròpia identitat i les activitats en un entorn digital i un context científic i acadèmic. (Ser digital)
Cercar i obtenir informació de manera autònoma amb criteris de rellevància, fiabilitat i pertinença, que sigui útil per crear coneixement. (Cercar)
Organitzar la informació amb les eines adients (en línia i presencials), per garantir-ne l’actualització, la recuperació i el tractament, a fi de reutilitzar-les en futurs projectes. (Organitzar)
Crear informació amb les eines i formats adients a la situació comunicativa, i fer-ho de manera honesta. (Crear)
Utilitzar les TIC per compartir i intercanviar resultats de projectes acadèmics i científics en contextos interdisciplinaris que permetin la transferència del coneixement. (Compartir)
| | CT4 |
Conèixer l’objectiu de l’equip i identificar el seu rol en contextos complexos. (Context)
Comunicar i actuar amb altres equips per assolir conjuntament els objectius. (Comunicació)
Comprometre’s i afavorir els canvis i millores necessaris per assolir els objectius de l’equip. (Compromís)
Confiar en les pròpies capacitats, respectar les diferències i aprofitar-les en benefici de l’equip. (Col·laboració)
| | CT5 |
Produir un text de qualitat, sense errors gramaticals i ortogràfics, amb una presentació formal acurada i un ús adequat i coherent de les convencions formals i bibliogràfiques. (Qualitat)
Construir un text estructurat, clar, cohesionat, ric i d’extensió adequada, amb capacitat per transmetre idees complexes. (Construcció del discurs)
Produir un text adequat a la situació comunicativa, consistent i persuasiu, amb capacitat per transmetre idees complexes. (Eficàcia)
Usar els mecanismes de comunicació no verbal i els recursos expressius de la veu necessaris per fer una bona intervenció oral. (Comunicació no verbal i ús de la veu)
Construir un discurs estructurat, clar, cohesionat, ric i d’extensió adequada, amb capacitat per transmetre idees complexes. (Construcció del discurs)
Produir un discurs persuasiu, consistent i precís, amb capacitat per fer entenedores idees complexes i interactuar de manera efectiva amb l’auditori. (Eficàcia)
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
Tema 1. Principis del màrqueting |
Definició de Màrqueting
Diferents orientacions del màrqueting
Gestió del Màrqueting
|
Tema 2. Màrqueting del turisme |
Productes turístics
Segmentació de mercats i turisme
Posicionament i preferències del consumidor
Els canals de distribució
Eines de Comunicació Turística
|
Tema 3. Màrqueting del vi |
Consumidors de Vi: consumidor tradicional i nou consumidor de vi
Segmentació del mercat del vi
Packaging i etiquestes del vi
El preu del vi
Ventes, distribució del producte i Ratailing
El celler: vendes directes, clubs de vi, creació de marca i fidelització
Creació d'imatge de marca de vi: publicitat , accions i mitjans de comunicació.
|
Tema 4. El consumidor de vi i l'enoturista |
Procés d’Investigació de mercats del turisme del vi
Tendències en el consum del vi
Relacions que afecten el Consum del vi i el turisme
Perfil de Turisme del vi
Motivacions i estil de vida de vida
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
0 |
2 |
Sessió Magistral |
|
22 |
33 |
55 |
Seminaris |
|
8 |
12 |
20 |
Pràctiques de camp/sortides |
|
20 |
28 |
48 |
Presentacions / exposicions |
|
8 |
12 |
20 |
Atenció personalitzada |
|
3 |
0 |
3 |
|
Proves objectives de tipus test |
|
1 |
1 |
2 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació de l'assignatura
|
Sessió Magistral |
Explicació dels continguts del curs |
Seminaris |
Treball especialitzat amb participació de ponents externs
|
Pràctiques de camp/sortides |
Activitat de coneixement d'experiències i estratègies en l'àmbit del marquèting a diferents empreses. |
Presentacions / exposicions |
|
Atenció personalitzada |
Atenció individualitzada als estudiants |
Descripció |
Atenció individualitzada amb els professors: jaume.gene@urv.cat, noemi.rabassa@urv.cat |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Presentacions / exposicions |
|
Casos pràctics i treballs en grup a presentar a l'aula. |
60 % |
Proves objectives de tipus test |
|
Proves amb preguntes tipus test per la avaluació de la matèria |
40 % |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
|
Bàsica |
|
Wine
Marketing & Sales. Success Stragies for saturated market Second edition Paperback – February 22, 2016
by Janeen Olsen (Author),
Liz Thach PhD (Author),
Paul Wagner (Author)
978-1-935879-51-0
Board and bench publising Wine
Business Case Studies: Thirteen Cases from the Real World of Wine Business
Management Paperback – January 1,
2014
by Pierre Mora (Author)
The vine appreciatin guild
Marketing for
Hospitality and Tourism (7th Edition)
Apr 11, 2016
by Philip T. Kotler and John T. Bowen
SBN-13: 978-0134151922
Tourism Marketing for Cities and
Towns
Mar 13, 2006
by Bonita
Kolb
SBN-13: 978-0750679459 Wine Marketing 1st Edition
by C. Michael Hall (Author),
Richard Mitchell (Author
ISBN-13:
978-0750654203
Wine
Brands: Success Strategies for New Markets, New Consumers and New Trends
Jul 22, 2008
by E. Resnick
ISBN-13: 978-0230554030 Market Research in Practice: An Introduction to Gaining Greater Market
Insight 3rd Edition
by Paul Hague (Author),
Julia Cupman (Author),
Matthew Harrison (Author),
Oliver Truman (Author)
ISBN-13:
978-0749475857
Questionnaire
Design: How to Plan, Structure and Write Survey Material for Effective Market
Research (Market Research in Practice)
Jun 3, 2013
by Ian Brace
ISBN-13: 978-0749467791 Marketing: An Introduction
(12th Edition)
Jan 17, 2014
by Gary Armstrong and Philip Kotler
ISBN-13:
978-0133451276
|
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|