Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A3 |
Aprofundir en el funcionament dels sistemes turístics i adquirir coneixements sobre els principis de desenvolupament, gestió i governança de destinacions enoturístiques des d’una perspectiva sostenible, responsable i competitiva. |
| A5 |
Dissenyar i implantar estratègies innovadores per al desenvolupament de productes i destinacions d’enoturisme. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | CT1 |
Desenvolupar l’autonomia suficient per a treballar en projectes d’investigació i col·laboracions científiques o tecnològiques dins el seu àmbit temàtic. |
| CT7 |
Aplicar els principis ètics i de responsabilitat social com a ciutadà o ciutadana i com a professional |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A3 |
Conèixer casos d'anàlisi de les destinacions i mercats turístics (enoturisme)
Comprendre el funcionament del sistema de producció i consum enoturístic
Apendre els diferents models de desenvolupament de l'enoturisme
| | A5 |
Identificar i distingir els diferents tipus d'experiències i productes enoturístics
Conèixer els factors d'innovació en el desenvolupament de productes i activitats d'oci
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| CT1 |
L’estudiant planifica i desenvolupa de forma autònoma, organitzada i científica el projecte. (Procés)
L’estudiant genera un document científic en estructura i continguts. (Memòria / Informe)
L’estudiant presenta i defensa el treball (davant un tribunal, en el cas del TFM). (Defensa)
| | CT7 |
Analitzar els principals problemes ambientals des de la perspectiva del seu àmbit de coneixement en la seva activitat com a estudiant o professional. (Medi ambient)
Argumentar basant-se en valors socials i formular propostes compromeses en la millora de la comunitat. (Responsabilitat social com a ciutadà/ana)
Aplicar els conceptes ètics i deontològics de l’àrea de coneixement des d’un compromís personal i professional. (Ètica)
Incorporar la perspectiva de gènere en la seva activitat com a estudiant.
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
Tendències en turisme i oci. Destinacions, mercats i fluxos
|
|
Tendències en el desenvolupament de l’enoturisme. El sistema enoturístic |
|
El desenvolupament turístic de les regions vitivinícoles. Factors clau, condicions i problemes de sostenibilitat |
- El procés de desenvolupament turístic: dimensions i models espacials i econòmics
- Productes vitivinícoles i paisatges com a actius turístics
- Temes socials i sostenibilitat en el desenvolupament de l’enoturisme
- Problemes de desenvolupament regional per a les zones rurals |
Models de desenvolupament enoturístics |
- Experiències en col·laboracions públiques / privades
- La governança del sistema enoturístic |
Gestionar l’experiència i la qualitat en enoturisme: conceptes, models, bones pràctiques |
- Gestió de la qualitat i l’experiència en enoturisme
- Enoturisme arreu del món: conceptualitzacions, models, bones pràctiques de casos internacionals.
- Casos en cellers, rutes, museus i esdeveniments enoturístics |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Sessió Magistral |
|
20 |
24 |
44 |
Seminaris |
|
10 |
13 |
23 |
Pràctiques de camp/sortides |
|
25 |
30 |
55 |
Atenció personalitzada |
|
4 |
1 |
5 |
|
Proves mixtes |
|
6 |
16 |
22 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació de l'assignatura |
Sessió Magistral |
Explicació de les temàtiques fonamentals del curs |
Seminaris |
Treball especialitzat amb participació de ponents externs |
Pràctiques de camp/sortides |
Activitat de coneixement d'experiències i dinàmiques enoturístiques de referència in situ |
Atenció personalitzada |
Sessions de tutoria individuals i de grup amb els estudiants |
Descripció |
Atenció individualitzada als estudiants de l'assignatura |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Sessió Magistral |
|
Al final del curs s’organitzarà una prova test amb respostes múltiples per avaluar l’aprenentatge de tot el programa impartit a les classes frontals |
30% |
Seminaris |
|
L’assistència i la participació són una part integral del procés d’aprenentatge, que s’avalua transversalment mitjançant un “bonus” a la nota |
|
Pràctiques de camp/sortides |
|
Un quadern de camp relatiu a les activitats d'interès per a l'assignatura fetes durant les sortides serà lliurat als professors al final del període de classes. L’avaluació té en compte la profunditat, les referències creuades, el tracte personal i la integritat de les observacions |
30% |
Proves mixtes |
|
"Projecte en equip" en grups de 3-4 estudiants sobre el potencial de una destinació enoturística / el disseny d'un nou producte / les pautes per a un pla de desenvolupament, que es presentarà oralment a classe (50% d'aquesta part de la nota) i es lliurarà com a assaig escrit (50%). Temes a decidir juntament amb els professors durant el mes de novembre. |
40% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
|
Bàsica |
|
Carlsen, J. & Charters, S.
(eds.) (2006) Global wine tourism: research, management and marketing. Wallingford,
UK. CABI. Croce, E. (2010) Food and wine
tourism: integrating food, travel and territory. Wallingford, UK. CABI. Everett, Sally (2016) Food and
drink tourism. Principles and Practice.London. Sage. Getz, D. (2000) Explore wine
tourism: management, development and destinatuons. New York, Cognizant. Hall, C.M &
Sharples, L. (2008) Food and wine festivals and events around the world|b:
development, management and Markets. Oxford, UK. Butterworth-Heinemann Hall, C.M. et al (eds.) (2000)
Wine tourism around the world: development, management and Markets. . Oxford, UK. Butterworth-Heinemann |
Complementària |
|
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
ADAPTACIÓ A LA GEOGRAFIA/19635203 | ADAPTACIÓ A L'ECONOMIA/19635204 |
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|