Tipo A
|
Código |
Competencias Específicas | | A1.4 |
Capacitat per aplicar els principis i mètodes de la qualitat (G8) |
| A2.3 |
Capacitat per a la redacció, signatura i desenvolupament de projectes en l'àmbit de l'enginyeria industrial, especialitat en Química Industrial, que tinguin per objecte la construcció, reforma, reparació, conservació, demolició, fabricació, instal·lació, muntatge o explotació d’estructures, equips mecànics, instal·lacions energètiques, instal·lacions elèctriques i electròniques, instal·lacions i plantes industrials i processos de fabricació i automatització (G1) |
| A4.11 |
Coneixements aplicats d'organització d'empreses (RI11) |
| A4.12 |
Coneixements i capacitats per organitzar i gestionar projectes. Conèixer l'estructura organitzativa i les funcions d'una oficina de projectes (RI12) |
| A5.4 |
Capacitat per dissenyar, gestionar i operar procediments (QI4) |
Tipo B
|
Código |
Competencias Transversales | | B1.1 |
Comunicar informació de manera clara i precisa a audiències diverses.
|
Tipo C
|
Código |
Competencias Nucleares |
Tipo A
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| A1.4 |
Defineix els processos de garantia de la qualitat del projecte.
| | A2.3 |
Aplica els mètodes d'organització d'empreses.
Organitza i gestiona projectes.
| | A4.11 |
Identifica organitzacions i referencials que poden ser d'ajuda per dissenyar un sistema per a la gestió de projectes.
Determina el pressupost d'un projecte.
| | A4.12 |
Defineix què és un projecte i diferència entre aquest i les operacions.
Descriu en què consisteix la gestió de projectes.
Llista i descriu les etapes en la gestió d'un projecte.
Identifica els participants clau en un projecte i explica quines són les seves funcions.
Diferència entre metodologies predictives i metodologies àgils en la gestió de projectes.
Redacta un Project Overview Statement efectiu per aconseguir l'aprovació de la Direcció.
Redacta un Project Charter per documentar formalment el projecte i vincular-lo amb el treball del dia a dia de l'organització.
Identifica i descriu les activitats necessàries per planificar un projecte.
Entén la formulació de l'abast d'un projecte com l'acord explícit entre l'equip de projecte i els clients i altres grups d'interès de què es farà i què no es farà en el projecte.
Defineix l'abast d'un projecte mitjançant la Work Breaddown Structure o diagrama d'arbre.
Identifica riscos, construeix matrius probabilitat / impacte per a l'avaluació de riscos i formula contramesures adequades.
| | A5.4 |
Programa un projecte i representa aquesta programació mitjançant diferents tipus de diagrama. Entén els avantatges i desavantatges dels diferents tipus de diagrama.
Duu a terme el seguiment d'un projecte, informes de seguiment i gestió dels canvis.
Gestiona l'etapa de tancament d'un projecte i redacta l'informe de tancament.
Interpreta normes, procediments, protocols, estàndards, manuals i els aplica en casos pràctics.
|
Tipo B
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| B1.1 |
Intervé de forma efectiva i transmet informació rellevant
Les presentacions estan estructurades, complint amb els requisits exigits, si n’hi hagués
Planifica la comunicació: genera idees, busca informacions, selecciona i ordena la informació, fa esquemes, determina el tipus de públic i els objectius de la comunicació,...
Redacta documents amb el format, contingut, estructura, correcció lingüística, registre adequats i il·lustra conceptes utilitzant correctament les convencions: formats, títols, peus, llegendes,...
Les seves presentacions estan degudament preparades, utilitzant estratègies per presentar i dur a terme les seves presentacions orals (ajuts audiovisuals, mirada, veu, gest, control de temps,...)
Usa un llenguatge apropiat a la situació
|
Tipo C
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
tema |
Subtema |
Introducció a la gestió de projectes. |
Definició de projecte. Diferències entre projectes i operacions. Definició de la gestió de projectes. Etapes en la gestió de projectes. Participants claus en la gestió d'un projecte i funcions fonamentals. Tipus de projectes. |
Posada en marxa d'un equip de projecte. |
Els ingredients bàsics per treballar en equip. Característiques dels equips d'alt rendiment. Etapes en el desenvolupament d'un equip. El Team Charter. |
Avaluació econòmica de projectes d'inversió de capital. |
Matemàtica financera. Concepte de cost d'oportunitat: la taxa de descompte. Mètodes de selecció d'inversions: VAN, TIR i període de recuperació. |
Estimació de la inversió en capital fix. |
Classificació de les estimacions de la inversió. Estimació del cost de compra dels equips. Estimació de la inversió total en capital fix d'una planta. Estimació de la inversió en capital de treball. |
Estimació del cost de producció. |
Creació del compte de resultats. Determinació del flux de caixa. |
Metodologías :: Pruebas |
|
Competencias |
(*) Horas en clase
|
Horas fuera de clase
|
(**) Horas totales |
Activitats Introductòries |
|
0.5 |
0 |
0.5 |
Sessió Magistral |
|
11 |
28 |
39 |
Resolució de problemes, exercicis |
|
10 |
9 |
19 |
Avantprojecte |
|
3 |
10 |
13 |
Atenció personalitzada |
|
0.5 |
0 |
0.5 |
|
Proves mixtes |
|
1 |
0 |
1 |
Proves mixtes |
|
2 |
0 |
2 |
|
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor. (**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos |
Metodologías
|
descripción |
Activitats Introductòries |
Presentació de l'assignatura |
Sessió Magistral |
Combinació de clase magistral i estudi de casos mitjançant la introducció de conceptes básics, la discussió d'exemples i la realització conjunta d'exercicis de forma presencial. Inclou reunions de discussió grupals o individuals per aclarir conceptes o metodologies. S'inclou la dedicació de l'alumne a les tasques d'estudi derivades d'aquesta activitat. |
Resolució de problemes, exercicis |
Resolució de col·leccions de problemes per part dels estudiants, individualment o en grup. Realització de problemes oberts, essencialment en equip, independentment i suèrvisats per el professor. Inlcou el treball individual de l'alumne dervivat d'aquesta activitat. |
Avantprojecte |
Participació en el projecte integrat de tercer curs. Els estudiants hauran de dur a terme l'avaluació econòmica del projecte en qüestió. |
Atenció personalitzada |
Sessions per assessorar l'alumne en el desenvolupmant del seu treball en la matèria. |
descripción |
Durant l'horari d'atenció als estudiants, el qual es comunicarà el primer dia de classe. |
Metodologías |
Competencias
|
descripción |
Peso |
|
|
|
|
Avantprojecte |
|
Team Charter del 2n quadrimestre. |
15% |
Proves mixtes |
|
Examen sobre el contingut de gestió de projectes i la matemàtica financera. |
35% |
Proves mixtes |
|
Examen sobre els mètodes d'avaluació econòmica de projectes d'inversió de capital. |
50% |
Otros |
|
|
|
|
Otros comentarios y segunda convocatoria |
ADAPTACIÓ DE L'AVALUACIÓ PER AL CURS 2021-22 No es preveuen canvis significatius en el sistema d'avaluació de l'assignatura en cas d'afectacions pel COVID-19. --- Avaluació continua: per a fer el còmput total de la nota, l'estudiant haurà de treure com a mínim una nota de 3,5 en cadascun d'aquest elements del mètode d'avaluació Segona convocatòria: l'estudiant farà un examen escrit, la puntuació del qual representarà el 100% de la nota. No es poden tenir mòbils ON durant l'examen. No es poden tenir els mòbils a la vista i l'alumne no pot manipular-los durant la prova. L'alumne no pot usar cap mitjà de comunicació externa ni pot connectar-se a la xarxa per fer quelcom que no sigui estrictament permès a l'examen. |
Bàsica |
Ingrid Bens, Team Launch! Strategies for new team start-ups, , GOAL/QPC
R. Turton, R.C. Bailie, W.B. Whiting; J.A. Shaeiwitz, Analysis, synthesis, and design of chemical processes, Third Edition, Prentice Hall
P. Martin, K. Tate, Project Management Memory Jogger, , GOAL/QPC
|
|
Complementària |
|
|
Asignaturas que continúan el temario |
PRÀCTIQUES DE LIDERATGE D'EQUIPS/20204201 |
|
(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente. |
|