Tipo A
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Código |
Competencias Específicas | | A1.1 |
Aplicar efectivamente el conocimiento de las materias básicas, científicas y tecnológicas propias de la ingeniería. |
| A5.1 |
Conocimientos sobre balances de materia y energía, biotecnología, transferencia de materia, operaciones de separación, ingeniería de la reacción química, diseño de reactores, y valorización y transformación de materias primas y recursos energéticos (QI1) |
Tipo B
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Código |
Competencias Transversales |
Tipo C
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Código |
Competencias Nucleares |
Resultados de aprendizaje |
Tipo A
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Código |
Resultados de aprendizaje |
| A1.1 |
Aplica correctamente los balances de materia y energía, biotecnología, transferencia de materia, operaciones de separación, ingeniería de la reacción química, diseño de reactores, y valorización y transformación de materias primas y recursos energéticos.
| | A5.1 |
Usa un lenguaje común con biólogos, genetistas y microbiólogos para concebir, diseñar, analizar y optimizar bioprocesos.
Evalúa la eficacia de las enzimas y microorganismos basándose en sus propiedades cinéticas, estabilidad y selectividad para su uso en bioprocesos.
Aplica conocimientos de catálisis y cinética al análisis de enzimas y microorganismos como catalizadores de bioprocesos.
Aplica conocimientos de transporte de materia, especialmente oxígeno, para analizar y predecir la operación de bioreactor en modo batch o continuo.
Aplica los principios de operación de los principales métodos de separación y purificación del producto biotecnológico.
Evalúa una secuencia de operaciones de separación para su eficacia cuando se especifica el tipo del producto biotecnológico, su uso y las características de la mezcla de partida.
Aplica conocimientos de biología molecular, bioquímica, ingeniería genética y metabólica para la predicción de propiedades y el análisis de funcionamiento de biocatalizadores.
Usa conocimientos de biología molecular, bioquímica, ingeniería genética y metabólica para evaluar la viabilidad tecnológica de un bioproceso como alternativa de producción.
Incorpora consideraciones éticas y económicas a la evaluación de soluciones biotecnológicas en procesos de producción.
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Tipo B
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Código |
Resultados de aprendizaje |
Tipo C
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Código |
Resultados de aprendizaje |
tema |
Subtema |
I. Bases de bioquímica, microbiologia, biologia molecular i enginyeria genètica |
I.1 - Les molècules de la vida: aminoàcids i proteïnes, nucleòtids i ADN, sucres i oligosacàrids. Lípids. La seva estructura i funció.
I.2 - Microbiologia bàsica. Estructura de cèl•lules. Taxonomia de microorganismes. Bases de metabolisme: glicòlisi i cicle de l'àcid cítric.
I.3 - Genètica molecular. Tecnologia de recombinació d'ADN. Enginyeria de proteïnes. Principis d'enginyeria metabòlica.
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II. Tecnologia enzimàtica |
II.1 - Producció i usos industrials d'enzims
II.2 - Cinètica enzimàtica, inhibició, selectivitat i estabilitat. Caracterització cinètica d'enzims.
II.3 - Immobilització d'enzims. Limitacions de transport de matèria externa i interna.
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III. Tecnologia microbiològica |
III.1 - Aspectes quantitatius de creixement cel•lular. Models de creixement.
III.2 - Fermentació batch i continua. Factors de rendiment de fermentació.
III.3 - Immobilització de microorganismes
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IV. Aspectes d'operació i disseny de bioprocessos
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IV.1 - Esterilització de medis i equips.
IV.2 - Transport d'oxigen en bioreactors.
IV.3 - Operacions de separació i purificació de producte en bioprocessos.
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V. Biotecnologia i societat |
V.1 - Aspectes econòmics de bioprocessos.
V.2 - Aspectes ètics, legals i socioeconòmics de la biotecnologia.
V.3 - Estudi de casos de bioemprendeduria
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Metodologías :: Pruebas |
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Competencias |
(*) Horas en clase
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Horas fuera de clase
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(**) Horas totales |
Actividades introductorias |
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1 |
0 |
1 |
Sesión magistral |
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12.5 |
18.75 |
31.25 |
Resolución de problemas/ejercicios en el aula ordinaria |
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7 |
13 |
20 |
Atención personalizada |
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0.75 |
0 |
0.75 |
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Pruebas objetivas de preguntas cortas |
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2 |
5.5 |
7.5 |
Pruebas prácticas |
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1 |
1 |
2 |
Pruebas prácticas |
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2 |
3 |
5 |
Pruebas objetivas de preguntas cortas |
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3 |
4.5 |
7.5 |
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(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor. (**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos |
Metodologías
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descripción |
Actividades introductorias |
Introducció a l'assignatura. Organització. Fonts bibliogràfiques. Tipus d'avaluació. |
Sesión magistral |
Cobinació de classe magistral i estudi de casos mitjançant la introducció dels conceptes bàsics, la discussió d'exemples i la realització conjunta d'exercicis de forma presencial. |
Resolución de problemas/ejercicios en el aula ordinaria |
Resolució de col.leccions de problemes pels estudiants, individualment o en grup. Realització de problemes oberts, essencialment en equip, independenment i supervisats pel professorat. Inclou el treball individual de l'alumne derivat d'aquesta activitat. |
Atención personalizada |
Per tal d'assessorar a l'alumne en el desenvolupament del seu treball en la matèria. |
descripción |
-Més endavant sortirà publicat l'horari d'atenció als alumnes, que es portarà a terme al despatx 219 de l'ETSEQ o telemàticament.
- Es por concertar hora d'entrevista per e-mail: magda.constanti@urv.cat
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Metodologías |
Competencias
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descripción |
Peso |
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Pruebas objetivas de preguntas cortas |
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Prova individual intermitja mitjançant preguntes curtes conceptuals i problemes d'aplicació sobre els continguts proporcionats fins el moment. |
35% |
Pruebas prácticas |
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Resolució de problemes o exercicis a l'aula (Hands out) |
15% |
Pruebas prácticas |
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Estudi de problemes oberts. |
10% |
Pruebas objetivas de preguntas cortas |
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Prova pràctica final. Prova individual al final del període lectiu que pot ser global o restringida d'acord amb el rendiment previ de l'estudiant. |
40% |
Otros |
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Otros comentarios y segunda convocatoria |
Cal obtenir la qualificació mínima d'un 4 de les proves objectives de preguntes curtes perquè faci mitjana en la nota final. Segona convocatòria: Els alumnes que no superin les proves objectives de preguntes curtes han de realitzar una prova final en la segona convocatòria. El total de les proves objectives de preguntes curtes valdrà el 75% de la nota final de l'assignatura. Cal obtenir la qualificació mínima d'un 4 de les proves objectives de preguntes curtes perquè faci mitjana en la nota final. No es poden tenir mòbils ON durant les proves pràctiques curtes, no es poden tenir els mòbils a la vista i l'alumne no pot manipular-los durant les proves. L'alumne no pot usar cap mitjà de comunicació ni pot connectar-se a la xarxa per fer quelcom que no sigui estrictament permès a l'examen. |
Básica |
, , ,
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- BAILEY JE, OLLIS DF. Biochemical Engineering Fundamentals. McGrawHill, Darrera edició.
- GODIA F. Ingeniería Bioquímica. Ed. síntesis, Darrera edició.
- MADIGAN MT. Brock Biología de los microorganismos. Pearson, Darrera edició.
- NELSON, DL. Lehninger principios de bioquímica. Omega, Darrera edició.
- SHULER M.L., KARGI F. Bioprocess Engineering. Basic concepts. Prentice Hall, Darrera edició.
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Complementaria |
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Asignaturas que continúan el temario |
INGENIERÍA DE BIOPROCESOS/20204210 | BIOQUÍMICA APLICADA/20204211 |
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Asignaturas que se recomienda haber cursado previamente |
QUÍMICA II/20204009 | QUÍMICA I/20204008 |
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(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente. |
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