Tipo A
|
Código |
Competencias Específicas | | A3.4 |
Capacitat per comprendre i aplicar els principis de coneixements bàsics de la química general, química orgànica i inorgànica i les seves aplicacions en l'enginyeria (FB4) |
Tipo B
|
Código |
Competencias Transversales |
Tipo C
|
Código |
Competencias Nucleares |
Tipo A
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| A3.4 |
Demostra coneixement sobre els fonaments de les tècniques instrumentals d’anàlisis més emprades en diferents àmbits industrials.
Discuteix i avalua la importància de tots els aspectes del procediment analític prenent com a base l’estudi de problemes reals a la industria.
Reconeix la Química Analítica com la ciència metrològica que desenvolupa, optimitza i aplica processos de mesura destinats a obtenir informació química de qualitat.
|
Tipo B
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
Tipo C
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
tema |
Subtema |
Tema 1. Potenciometries |
Introducció teòrica
Aplicacions a l'àmbit industrial |
Tema 2. Espectroscopia d'infrarroig |
Introducció teòrica.
Aplicacions a l'àmbit industrial |
Tema 3. Automatització analítica |
Introducció teòrica.
Aplicacions a l'àmbit industrial |
Tema 4. Tècniques cromatogràfiques: cromatografia de gasos i cromatografia de liquids. acoblament a l'espectrometria de masses. |
Introducció teòrica.
Aplicacions a l'àmbit industrial |
Tema 5. Plasma d'acoblament inductiu i acoblament a l'espectrometria de masses. |
Introducció teòrica.
Aplicacions a l'àmbit industrial |
Metodologías :: Pruebas |
|
Competencias |
(*) Horas en clase
|
Horas fuera de clase
|
(**) Horas totales |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Sessió Magistral |
|
16 |
40 |
56 |
Seminaris |
|
3 |
5 |
8 |
Atenció personalitzada |
|
3 |
1 |
4 |
|
Proves mixtes |
|
3 |
3 |
6 |
|
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor. (**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos |
Metodologías
|
descripción |
Activitats Introductòries |
Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels alumnes i presentació de l’assignatura.
|
Sessió Magistral |
Exposició dels continguts de l'assignatura. |
Seminaris |
Treball en profunditat d'un tema (monogràfic). Ampliació i relació dels continguts donats a les sessions magistrals amb el quefer professional. |
Atenció personalitzada |
Temps que cada professor té reservat per atendre i resoldre dubtes als alumnes. |
descripción |
Els alumnes podran fer consultes en el despatx de les professores previa cita per e-mail (veure Moodle).
En el cas de docència "on-line", trobareu al Moodle de l'assignatura l'horari d'atenció personalitzada.
Encara que aquest curs no s'ofereix en anglès, els estudiants d'intercanvi rebran suport personalitzat en anglès i podrà desenvolupar les activitats d'avaluació en aquest idioma |
Metodologías |
Competencias
|
descripción |
Peso |
|
|
|
|
Seminaris |
|
Presentació escrita i oral d'un treball d'aplicació dels temes 4 i 5 |
50 |
Proves mixtes |
|
1 prova conjunta dels temes 1,2 i 3 que combina preguntes de desenvolupament, preguntes objectives curtes i/o tipus test.
|
50 |
Otros |
|
|
|
|
Otros comentarios y segunda convocatoria |
En la segona convocatòria hi haurà una unica prova amb continguts globals. |
Bàsica |
D.A. SKOOG, F.J.HOLLER, S.R. CROUCH, Principios de Anàlisis Instrumental, 6ª, Cengage Learning
K.A. BAKEER, ed. , Process Analytical Technology, 2ª, Wiley
G. RAMIS RAMOS; M. C. GARCIA ALVAREZ-COQUE., Quimiometria., 1ª, Sintesis
D.L. MASSART; B.G.M. VANDEGINSTE; L.M.C.BUYDENS, S. De JONG, P.J. LEWI, J.SMEYERS-VERBEKE, Handbook of Chemometrics and Qualimetrics. B. , 2ª, Elsevier
|
|
Complementària |
|
|
(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente. |
|