Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A1.1 |
Aplicar efectivament el coneixement de les matèries bàsiques, científiques i tecnològiques pròpies de l'enginyeria |
| A3.3 |
Coneixements bàsics sobre l'ús i programació dels ordinadors, sistemes operatius, bases de dades i programes informàtics amb aplicació en enginyeria (FB3) |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B1.5 |
Usar les TIC per a gestionar eficientment la informació i el coneixement.
|
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A1.1 |
Aplica la programació dels ordenadors, sistemes operatius, bases de dades i programes informàtics a la enginyeria.
| | A3.3 |
Coneix els aspectes bàsics del hardware i el software
Enten el funcionament elemental dels diferents sistemes operatius.
Compren els entorns de bases de dades relacionals.
S'introdueix en el món de les xarxes d’ordenadors
Analitza un problema i dissenya un algoritme que el resolgui.
Enten i aplica les diferents estructures de control algorítmiques.
Treballa amb fitxers capaços d’emmagatzemar gran quantitat de dades.
Aconsegueix un primer pas d'abstracció a través del disseny descendent.
Representa dades de forma gràfica i les manipula de forma eficaç.
Dissenya processos per a la solució numèrica de problemes amb sistemes d’equacions lineals i no lineals
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B1.5 |
Domina les eines per gestionar la pròpia identitat i les activitats en un entorn digital. (Ser digital)
Cerca i obtè informació de manera autònoma amb criteris de fiabilitat i pertinença. (Cercar)
Organitza la informació amb eines adequades, ja sigui en línia o presencials, que permetin el desenvolupament de les seves activitats acadèmiques (Organitzar).
Elabora informació amb les eines i formats adequats a la situació comunicativa i ho fa de manera honesta (crear).
Utilitza les TIC per a compartir e intercanviar informació (compartir).
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
Introducció a un entorn de programació estructurat |
Introducció a MATLAB
Variables, operacions i funcions
Vectors i matrius
Estructures de control: bucles i bifurcacions |
Representació gràfica de dades |
Gràfics en dos dimensions
Gràfics en tres dimensions |
Errors i propagació |
|
Resolució de sistemes d'equacions lineals |
Mètodes matricials de resolució de sistemes d'equacions lineals
Mètodes iteratius de resolució de sistemes d'equacions lineals |
Resolució numèrica d'equacions i sistemes d'equacions no lineals |
Mètodes de punt fix i mètodes de localització en la resolució d'equacions no lineals
Mètode de Nerwton i de la secant en la resolució d'equacions no lineals
Mètode de Newton Raphson per a la resolució de sistemes d'equacions no lineals |
Regressió |
Regressió lineal
Regressió polinòmica |
Interpolació |
Interpolació lineal
Interpolació polinòmica |
Derivació i integració numèrica |
Diferents tipus de derivades numèriques
Mètodes d'integració numèrica |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Sessió Magistral |
|
28 |
23 |
51 |
Pràctiques a través de TIC |
|
20 |
29 |
49 |
Seminaris |
|
8 |
22 |
30 |
Resolució de problemes, exercicis |
|
7 |
7 |
14 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves mixtes |
|
2 |
0 |
2 |
Proves mixtes |
|
2 |
0 |
2 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Introducció de l'assignatura i planificació dels seus continguts.
Descripció de l'avaluació de l'assignatura |
Sessió Magistral |
Introducció a la programació computacional
Estudi dels diversos mètodes de resolució de problemes usant els mètodes numèrics.
Introducció al coneixement dels ordinadors |
Pràctiques a través de TIC |
Elaboració de programes computacionals
Resolució de problemes amb l'ús de programes informàtics |
Seminaris |
Treball en grup més reduït sobre aspectes puntuals de l'assignatura |
Resolució de problemes, exercicis |
Resolució de problemes amb l'elaboració i ús de programes informàtics |
Atenció personalitzada |
Anàlisi dels punts febles de l'alumne en la utilització dels mètodes numèrics. Aquesta atenció es farà a l'aula mentre els alumnes resolguin problemes o a les hores d'atenció als alumnes |
Descripció |
L'atenció a l'estudiant es realitzarà en el despatx 111 de l'DEM en l'horari definit en moodle, en cas d'emergència sanitària, es podrà realitzar mitjançant reunions on line, en horaris concertats prèviament per correu electrònic. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Pràctiques a través de TIC |
|
Els treballs de laboratoris es resoldran setmanalment.
Per superar l'avaluació contínua l'alumne ha de lliurar el 90% dels laboratoris en els terminis indicats a classe |
20% |
Proves mixtes |
|
Primer parcial |
35% |
Proves mixtes |
|
Segon parcial (nota mínima 3.5) |
45% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Avaluació contínua: La nota mínima en cadascuna de les proves d'avaluació continuada ha de ser superior a 3.5 i és obligatori lliurar les activitats de laboratoris dins dels terminis indicats a classe i en Moodle. Segona convocatoria: L'examen serà sobre tot el contingut de l'assignatura i tindrá un pes del 100% |
Bàsica |
Chapra, S. C., Canale, R. P., Métodos numéricos para ingenieros, McGraw Hill Education, 2015
García, J., Rodríguez, J.I., Vidal, J., Aprenda MATLAB 7.0 como si estuviera en primero, Universidad Politécnica de Madrid, 2005
|
|
Complementària |
Numerical Methods for Engineers and Scientists, Hoffman, J.D., , MacGraw Hill Inc.
Mathews, John H., Fink, Kurtis D., Métodos Numéricos con MATLAB, Prentica Hall, 20090
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|