Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A1.1 |
Aplicar efectivament el coneixement de les matèries bàsiques, científiques i tecnològiques pròpies de l'enginyeria |
| A4.7 |
Coneixement dels principis de teoria de màquines i mecanismes (RI7) |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A1.1 |
Aplica els principis de teoria de màquines i mecanismes.
| | A4.7 |
Sap utilitzar programes de simulació de la cinemàtica i dinàmica de mecanismes així com comprendre els resultats obtinguts
Aplica l'equilibri dinàmic a l'estudi d'un sistema d'un grau de llibertat
Compren i aplica la reducció de paràmetres dinàmics en sistemes d'un grau de llibertat
Calcula correctament els paràmetres intrínsecs d'una roda dentada
Dissenya mecanismes de lleves mitjançant programes informàtics
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
1. Introducció |
Organització de l'assignatura |
2. Aceleració en mecanismes plans. |
Mètodes gràfics i analítics |
3. Equilibri dinàmic d'Alembert. Aplicació de les potencies virtuals. |
Equilibri dinàmic de màquines |
4. Reducció dinàmica |
Equilibri dinàmic en màquines |
5. Disseny de lleves |
Introducció al dissenye de lleves per ordinador |
6. Trens d'engranantge |
Trens fixos. Trens epicicloïdals. |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1.5 |
0 |
1.5 |
Sessió Magistral |
|
20 |
30 |
50 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
30 |
19 |
49 |
PBL (Problem Based Learning) / (ABP) Aprenentatge basat en problemes |
|
12 |
18 |
30 |
Presentacions / exposicions |
|
5 |
2 |
7 |
Atenció personalitzada |
|
0.5 |
0 |
0.5 |
|
Proves de desenvolupament |
|
4 |
8 |
12 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació de l'assignatura
|
Sessió Magistral |
Desenvolupament dels principals conceptes teòrics mitjançant tècniques TIC i pissarra
|
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Exposició pràctica dels conceptes adquirits a les classes magistrals mitjançant la resolució detallada de problemes pràctics
|
PBL (Problem Based Learning) / (ABP) Aprenentatge basat en problemes |
Resolució per part de l'alumne de problemes complexes aplicant el conceptes teòrics i pràctics. L'alumne lliurarà un document escrit amb la resolució del problema plantejat que serà avaluat.
Resolució d'un treball mitjançant metodologia Agile durant tot el quadrimestre i per equips de 5 alumnes.
|
Presentacions / exposicions |
L'equip d'alumnes exposarà el treball realitzat per metodologia Agile. |
Atenció personalitzada |
Resolució de dubtes i explicació de conceptes no assolits. |
Descripció |
Les consultes es realitzaran per video-conferència (Teams), i/o presencials, en horaris convinguts entre alumne i professor. Per demanar hora d'atenció personalitzada s'enviarà un mail al professor de l'assignatura. Es recorda la conveniència d'utilitzar aquestes hores per part de l'alumne. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
PBL (Problem Based Learning) / (ABP) Aprenentatge basat en problemes |
|
Resolució per part de l'alumne de problemes complexes aplicant el conceptes teòrics i pràctics. L'alumne lliurarà un document escrit amb la resolució del problema plantejat que serà avaluat. |
35 |
Presentacions / exposicions |
|
Exposició del treball realitzat |
|
Proves de desenvolupament |
|
Dos examens amb resolucio de problemes i casos pràctics amb aplicació dels conceptes teòrics apresos a les sessions magistrals
Primer examen, 25%
Segon examen, 40%
|
65 |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
La mitja de les dues notes de les proves parcials ha de ser igual o major que 4 per poder fer mitja amb la resta de notes de l'assignatura d'avaluació continua. A més, la nota mínima de la segona prova de desenvolupament ha de ser superior o igual a 3,5 per poder fer mitja amb les altres notes d'avaluació continua. El segon parcial de l'assignatura compren tot el temari. En el cas de que un alumne hagi participat activament en l'avaluació continua (resultat de PBL>6,5), els resultats obtinguts de les proves d'avaluació durant el curs comptaran, si li son favorables, en la nota final de la segona convocatòria. Durant les proves, siguin presencials o on-line, els telèfons mòbils, tablets i altres aparells electrònics que no siguin expressament autoritzats per la prova, han d'estar apagats i fora de la vista. |
Bàsica |
A. Simon, Fundamentos de Teoria de maquinas, Segona, 2005
Robert L. Norton, Diseno de maquinaria, Cuarta, 2009
R.C. Hibbeler, Dinamica, Decima, 2004
C. Urbina, La professora proporcionarà al Moodle la següent relació de documents bàsics per seguir l’assignatura. Teoria bàsica específica per a cada tema. Col•lecció de problemes a resoldre, ,
C. Urbina, Mecànica i teoria de Mecansmes, segona, 2020
Jaime Domínguez, Teoria de Màquinas y mecanismos, primera, 2017
|
|
Complementària |
|
|
Assignatures que en continuen el temari |
PROJECTE INTEGRADOR III/20224127 | DISSENY DE MÀQUINES/20224122 | DINÀMICA DE SISTEMES MECÀNICS/20224123 | LABORATORI D'ASSAIG DE MÀQUINES/20224124 |
|
Assignatures que es recomana cursar simultàniament |
LABORATORI DE MÀQUINES I MECANISMES/20224102 | ELASTICITAT I RESISTÈNCIA DE MATERIALS II/20224107 |
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
FONAMENTS FÍSICS DE L'ENGINYERIA II/20224005 | EXPRESSIÓ GRÀFICA I DISSENY ASSISTIT PER ORDINADOR II/20224002 | EXPRESSIÓ GRÀFICA I DISSENY ASSISTIT PER ORDINADOR I/20224001 | MECÀNICA I TEORIA DE MECANISMES I/20224103 | ELASTICITAT I RESISTÈNCIA DE MATERIALS I/20224106 |
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|