Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A1.1 |
Aplicar efectivament el coneixement de les matèries bàsiques, científiques i tecnològiques pròpies de l'enginyeria |
| A1.2 |
Dissenyar, executar i analitzar experiments relacionats amb l'enginyeria |
| A1.7 |
Dissenyar, planificar i interpretar els assaigs de màquines i grups mecànics |
| A3.3 |
Coneixements bàsics sobre l'ús i programació dels ordinadors, sistemes operatius, bases de dades i programes informàtics amb aplicació en enginyeria (FB3) |
| A5.2 |
Coneixements i capacitats per al càlcul, disseny i assaig de màquines (M2) |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B1.1 |
Comunicar informació de manera clara i precisa a audiències diverses.
|
| B3.3 |
Treballar en equip de forma col·laborativa, amb responsabilitat compartida i iniciativa.
|
| B5.3 |
Capacitat de resoldre problemes amb iniciativa, presa de decisions, creativitat i raonament crític i de comunicar i transmetre coneixements, habilitats i destreses en el camp de l'enginyeria industrial, especialitat en Mecànica.
|
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A1.1 |
Planifica, executa i interpreta els assaig de màquines.
| | A1.2 |
Aplica les tècniques experimentals als sistemes mecànics
| | A1.7 |
Dissenya sistemes experimentals per a l'assaig de màquines.
| | A3.3 |
Analitza un problema i dissenya un algoritme que el resolgui.
Enten i aplica les diferents estructures de control algorítmiques.
Treballa amb fitxers capaços d’emmagatzemar gran quantitat de dades.
Representa dades de forma gràfica i les manipula de forma eficaç.
Dissenya processos per a la solució numèrica de problemes amb sistemes d’equacions lineals i no lineals
| | A5.2 |
Determina amb mètodes experimentals les càrregues sobre els elements de màquines.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B1.1 |
Planifica la comunicació: genera idees, busca informacions, selecciona i ordena la informació, fa esquemes, determina el tipus de públic i els objectius de la comunicació,...
Redacta documents amb el format, contingut, estructura, correcció lingüística, registre adequats i il·lustra conceptes utilitzant correctament les convencions: formats, títols, peus, llegendes,...
| | B3.3 |
Participa de forma activa i comparteix informació, coneixement i experiències
Porta a terme la seva aportació individual en el temps previst i amb els recursos disponibles.
Accepta i compleix les normes del grup.
Col·labora activament en la planificació de la feina en equip, en la distribució de les tasques i terminis requerits.
| | B5.3 |
Recull la informació significativa que necessita per resoldre els problemes en base a criteris objectius.
Segueix un mètode lògic per identificar les causes d’un problema
Presenta diferents opcions alternatives de solució davant un mateix problema i avalua els seus possibles riscos i avantatges
Elabora una estratègia per a resoldre el problema
Obté el recolzament necessari d’altres per assolir l’èxit de les seves decisions
Té la capacitat de dirigir el procés de presa de decisions de manera participativa
Metòdicament es pregunta sobre noves formes de fer les coses, busca nous procediments i experimenta amb procediments nous
Analitza riscos i beneficis de la innovació
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
L0. Presentació |
|
L1a. Introducció a l'anàlisi de senyal en el domini del temps |
- Introducció a MATLAB per l'anàlisi de senyal
- Processat de senyal en el domini del temps amb MATLAB |
L1b. Introducció a l'anàlisi de senyal en el domini de la frequència |
- Introducció a MATLAB per l'anàlisi de senyal
- Processat de senyal en el domini de la frequència amb MATLAB |
L2. Sensors, sistemes d'adquisició de dades i caracterització experimental de sistemes |
- Sistema flexible d'adquisició de dades
- Calibració d'un sensor
- Obtenció de la incertesa associada al sensor (histeresi, linealitat, etc.) |
L3. Mostreig i reconstrucció de senyals |
- Sistema experimental basat en imatge
- Estudi del mostreig i la reconstrucció mitjançant simulació numèrica |
L4. Vibracions lliures de sistemes de 1 GDL |
- Estudi teòric (model reduït) de un diapason
- Estudi experimental (anàlisi de senyals d'àudio) del diapason
- Taula de sacsades
- Estudi teòric (model reduït) d'una serie de varilles amb diferents configuracions
- Estudi experimental (taula sacsades) d'una serie de varilles amb diferents configuracions
|
L5. Vibracions forçades de sistemes de 1 GDL |
- Anàlisi teòric (model reduït) de les vibracions forçades en una rentadora
- Anàlisi experimental de les vibracions forçades en una rentadora utilitzant acceleròmetres
- Estudi dels efectes de l'esmorteïment
- Equivalencia esmorteïment sec (Coulomb) i viscós |
L6. Vibracions de sistemes de N GDL i continus |
- Estudi teòric (model reduït de 2 GDL) de un model d'edifici de dos plantes
- Estudi experimental (taula de sacsades) del model d'edifici de dos plantes
- Estudi teòric (model unidimensional d'ona estacionaria) d'una corda vibrant
- Estudi experimental (il·luminació estroboscòpica, excitador, etc.) d'una corda vibrant |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Sessió Magistral |
|
7 |
14 |
21 |
Pràctiques a laboratoris |
|
21 |
21 |
42 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves pràctiques |
A1.1 | A1.7 | A3.3 | A5.2 | B1.1 | B3.3 | B5.3 | |
3 |
6 |
9 |
Proves objectives de tipus test |
|
1 |
0 |
1 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Exposició del temari, de la metodologia a seguir, de la avaluació i del treball que han de fer per seguir satisfactòriament el curs. |
Sessió Magistral |
Exposició dels temes i dels conceptes teòrics associats a les pràctiques a realitzar al laboratori |
Pràctiques a laboratoris |
Realització de pràctiques de laboratori ja sigui en ordinadors o en muntatges experimentals preparats previament pels professors |
Atenció personalitzada |
Horari de atenció del professor |
Descripció |
Es publicarà l'horari d'atenció del professor i les consultes es faran per video conferencia. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Proves pràctiques |
A1.1 | A1.7 | A3.3 | A5.2 | B1.1 | B3.3 | B5.3 |
|
Es realitzaran varies proves per validar els coneixements obtinguts als laboratoris.
Seran similars a algunes de les pràctiques realitzades. |
70% nota final |
Proves objectives de tipus test |
|
Test amb l'objectiu de validar els coneixements obtinguts als laboratoris.
|
30% nota final |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Avaluació continua: No es preveuen canvis significatius en el sistema d'avaluació de l'assignatura. Per aprovar l'assignatura, la nota mínima en les proves pràctiques i als tests ha de ser superior o igual a 3,5 punts. Per a tots els alumnes: L'assistència a pràctiques és obligatòria. Només es permet una falta injustificada a les pràctiques. Les faltes justificades segueixen la normativa de l'ETSEQ. En tots els casos, els alumnes que no assisteixin a una pràctica hauran de posar-se en contacte amb el professor responsable en un termini màxim de 5 dies a comptar des del dia de realització de la pràctica per a poder recuperar la pràctica segons les indicacions del professor. LA NO RECUPERACIÓ DE ALGUNA PRÀCTICA DINS DEL TERMINI ESTABLERT IMPLICA DIRECTAMENT UN SUSPENS DE L'ASSIGNATURA. Segona convocatòria: Es farà un examen en el que hi haurà proves pràctiques i/o tests en que entrarà tot el temari vist durant el curs, amb un pes del 100%. |
Bàsica |
Huera-Huarte, F.J. , Apuntes de clase: Experimental Methods for mechanical engineering, ,
Smith, S.W., The Scientist & Engineer’s Guide to Digital Signal Processing., CRC Press., 1997
|
Tots els recursos escrits que es suministraran a l'assignatura, seran en llengua anglesa. |
Complementària |
|
|
Assignatures que es recomana cursar simultàniament |
DINÀMICA DE SISTEMES MECÀNICS/20224123 |
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
FONAMENTS FÍSICS DE L'ENGINYERIA II/20224005 | FONAMENTS MATEMÀTICS DE L'ENGINYERIA I/20224006 | MÈTODES NUMÈRICS I PROGRAMACIÓ ALGORÍTMICA/20224003 | FONAMENTS FÍSICS DE L'ENGINYERIA I/20224004 | FONAMENTS MATEMÀTICS DE L'ENGINYERIA II/20224007 | MÈTODES ESTADÍSTICS DE L'ENGINYERIA/20224008 | MECÀNICA I TEORIA DE MECANISMES I/20224103 | ELASTICITAT I RESISTÈNCIA DE MATERIALS I/20224106 | ELASTICITAT I RESISTÈNCIA DE MATERIALS II/20224107 | MECÀNICA I TEORIA DE MECANISMES II/20224104 | DISSENY DE MÀQUINES/20224122 |
|
|
Altres comentaris |
Tots els recursos escrits que es suministraran a l'assignatura, seràn en llengua anglesa. |
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|