Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A1.1 |
Aplicar efectivament el coneixement de les matèries bàsiques, científiques i tecnològiques pròpies de l'enginyeria. |
| A1.2 |
Dissenyar, executar i analitzar experiments relacionats amb l'enginyeria. |
| A4.6 |
Capacitat per conèixer, comprendre i utilitzar les bases de la producció vegetal, els sistemes de producció, de protecció i d'explotació. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B1.1 |
Comunicar informació de manera clara i precisa a audiències diverses. |
| B1.5 |
Usar les TIC per gestionar eficientment la informació i el coneixement. |
| B4.4 |
Conèixer les matèries bàsiques i tecnològiques que el capaciten per a l'aprenentatge de nous mètodes i teories, i el doten de versatilitat per adaptar-se a noves situacions. |
| B5.1 |
Treballar de forma autònoma amb responsabilitat, iniciativa i amb pensament innovador. |
| B5.3 |
Resoldre problemes de manera crítica, creativa i innovadora dins del seu àmbit professional. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A1.1 |
Coneix, comprèn i utilitza els principis de les bases de la producció vegetal, els sistemes de producció, de protecció i d'explotació.
| | A1.2 |
Comprova a través de l'experimentació i treball en grup al laboratori els fonaments teòrics explicats a l'aula.
| | A4.6 |
Reconeix els principals agents nocius dels cultius.
Adquireix les bases conceptuals i metodològiques de la protecció dels cultius.
Analitza les diferents mesures de control.
Coneix la biologia i el control de les principals malalties, plagues i males herbes.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B1.1 |
Intervé de forma efectiva i transmet informació rellevant.
Redacta documents amb el format, contingut, estructura, correcció lingüística, registre adequats i il·lustra conceptes utilitzant correctament les convencions: formats, títols, peus, llegendes,...
Les presentacions estan estructurades, complint amb els requisits exigits, si n’hi hagués.
Les seves presentacions estan degudament preparades, utilitzant estratègies per presentar i dur a terme les seves presentacions orals (ajuts audiovisuals, mirada, veu, gest, control de temps,...).
Usa un llenguatge apropiat a la situació.
| | B1.5 |
Coneix el maquinari bàsic dels ordinadors.
Coneix el sistema operatiu com a gestor del maquinari i el programari com a eina de treball.
Utilitza programari per a comunicació: editors de textos, fulls de càlcul i presentacions digitals.
Utilitza programari per a comunicació virtual: eines interactives (web, moodle, blocs..), correu electrònic, fòrums, xat, vídeo-conferències, eines de treball col·laboratiu etc.
Localitza i accedeix a la informació de manera eficaç i eficient.
| | B4.4 |
Transfereix l’aprenentatge de casos i exercicis de l’aula a situacions reals d’altres àmbits.
Fa aportacions significatives o certes innovacions.
| | B5.1 |
Decideix com gestiona i organitza el treball i el temps que necessita per dur a terme una tasca a partir d'una planificació orientativa.
Presenta resultats d’allò que s’espera en la manera adequada d’acord amb la bibliografia donada i en el temps previst.
Analitza les seves limitacions i possibilitats per desenvolupar la seva tasca/treball.
Té criteri sobre el seu procés d’aprenentatge i les necessitats d’aprenentatge.
| | B5.3 |
Recull la informació significativa que necessita per resoldre els problemes en base a criteris objectius.
Segueix un mètode lògic per identificar les causes d’ un problema.
Presenta diferents opcions alternatives de solució davant un mateix problema i avalua els possibles riscos i avantatges de cadascuna d'elles.
Elabora una estratègia per a resoldre el problema.
Mostra un criteri correcte per a prende decisions de manera encertada basant-se en dades i informació objectiva disponible.
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
1. PROTECCIÓ DE CULTIUS. ASPECTES GENERALS. |
1. Introducció: danys biòtics i abiòtics; plaga i malaltia; mala herba; paràsit i patogen. 2. Grans Grups d'organismes que causen plagues i malalties als cultius.
|
2. LA PROTECCIÓ DELS CULTIUS CONTRA ELS ORGANISMES NOCIUS. |
1. Les diferents estratègies de control en la protecció de cultius: la protecció convencional, integrada i ecològica. 2. Mesures i mètodes de protecció fitosanitària dels cultius. |
3. ELS PRODUCTES FITOSANITARIS. |
1. Els productes fitosanitaris: conceptes generals. 2. Mètodes d'aplicació de fitosanitaris, normativa i legislació. |
4. LES PLAGUES DELS CULTIUS. |
1. Principals mol•luscs i vertebrats que causen pèrdues als cultius. 2. Principals insectes que afecten els cultius. 3. Els àcars paràsits i els fitoseïds. |
5. LES MALALTIES DELS CULTIUS. |
1. Els fongs. Principals oomicots i fongs veritables que ocasionen danys als cultius. 2. Els nematodes que causen malalties. 2. Els bacteris i fitoplasmes fitopatògens. 3. Els virus. |
6. LES MALES HERBES DELS CULTIUS. |
1. Les males herbes associades als cultius. Principals caracteristiques de la flora adventícia. 2. Classificació de les males herbes. L'alel•lopatia. 3. El control de les males herbes. |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Sessió Magistral |
|
18 |
36 |
54 |
Treballs |
|
3 |
10 |
13 |
Esdeveniments científics i/o divulgatius |
|
3 |
1 |
4 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves mixtes |
A1.1 | A1.2 | A4.6 | B1.1 | B1.5 | B4.4 | B5.1 | B5.3 | |
2 |
0 |
2 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels alumnes i presentació de l’assignatura. |
Sessió Magistral |
Mitjançant classes magistrals s'explicarà la teoria dels continguts de l'assignatura |
Treballs |
Exercicis que realitza l'estudiant a partir de material i referències facilitades pel professorat. Aquesta activitat té un abast i extensió superior que la resolució de problemes. |
Esdeveniments científics i/o divulgatius |
Xerrades, taules rodones, congressos, aportacions i exposicions amb ponents de prestigi, per aprofundir en el coneixement de determinades matèries. |
Atenció personalitzada |
Temps que cada professor té reservat per atendre i resoldre dubtes als estudiants. Aquesta atenció pot fer-se presencialment, a través del fòrum de dubtes de l’assignatura i/o webconferència. |
Descripció |
Atenció als alumnes fora de les hores de classe, mitjançant entrevista
personal presencial (despatx nº 120, departament de bioquímica i biotecnologia)
o via correu electrònic (mireia.giralt@urv.cat), prèvia cita per correu
electrònic o telèfon (977558797). |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Treballs |
|
Activitats diverses relacionades amb els continguts de l'assignatura al llarg del curs. |
50% |
Proves mixtes |
A1.1 | A1.2 | A4.6 | B1.1 | B1.5 | B4.4 | B5.1 | B5.3 |
|
Dues proves al llarg del quadrimestre que combinen preguntes de desenvolupament, preguntes objectives de preguntes curtes i/o proves objectives tipus test per avaluar els continguts teòrics de l'assignatura.
|
50% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Avaluació continuada: Per tal de superar l'assignatura en primera convocatòria, l'alumne haurà d'assolir una nota superior a 4 en cadascuna de les proves avaluables. Si no és així, l'alumne anirà a segona convocatòria, on haurà de recuperar la/es part/s suspesa/es. Per altra banda, la realització de les diferents activitats/treballs és obligatòria. En cas que l'alumne no realitzi aquestes tasques, no podrà aprovar l'assignatura ni en 1ª ni en 2ª convocatòria. Segona Convocatòria: La prova per superar aquesta segona convocatòria serà també una prova tipus mixta i la nota mínima per aprovar-la serà de 5. |
Bàsica |
Diversos, Curs de nivel qualificat de manipulador i aplicador de productes fitosanitaris, DAAiAR. Gencat, 2018
VVAA, Plagues i accidents metereològics, UPV, 2013
Agrios, G.N., Plant Pathology, 5ªedició, Eleseveir Academic Press, 2005
|
Altres fonts d'informació: https://www.mapa.gob.es/es/ http://agricultura.gencat.cat/ca/inici/ Carrero, J.M.; Plana, S. 2008. Plagas de Campo. 13ªedició, Mundi-Prensa. Jacas, J.A.; Urbaneja, A. 2008. Control biológico de plagas agrícolas. 1ªedició, Phytoma-España. De Liñan, C. 2020. Vademecum de productos fitosanitarios y nutricionales. Agrotécnicas. Fernández-Quintanilla, C.; González Andújar; J.L. 2017.¿Qué sabemos de Las malas hierbas? 1ªedició, Catarata. Taberner Palou, A. 2006. Guia pel control de les males herbes, 1ªedició,
DAARiA, Gencat. |
Complementària |
|
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
FONAMENTS DE BIOQUÍMICA I BIOLOGIA/20234007 | EDAFOLOGIA I CLIMATOLOGIA/20234011 | FITOTÈCNIA/20234107 |
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|