Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A1.1 |
Aplicar efectivament el coneixement de les matèries bàsiques, científiques i tecnològiques pròpies de l'enginyeria. |
| A3.2 |
Comprensió i domini dels conceptes bàsics sobre les lleis generals de la mecànica, termodinàmica, camps i ones i electromagnetisme i la seva aplicació per resoldre problemes propis de l'enginyeria. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B4.1 |
Aprendre maneres eficaces per assimilar coneixements i comportaments. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A1.1 |
Aplica correctament els conceptes bàsics sobre les lleis generals de la mecànica, termodinàmica, camps i ones i electromagnetisme i la seva aplicació per a la resolució de problemes propis de l'enginyeria.
| | A3.2 |
Enuncia la primera i la segona llei de la termodinàmica i n'explica les implicacions físiques.
Calcula treball mecànic d'expansió i compressió.
Avalua balanços d'energia i canvis d'entropia en processos senzills i sistemes ideals.
Defineix les funcions d'estat entalpia, energia lliure d'Helmholtz i de Gibbs, i en calcula les variacions en processos senzills a partir d'altres variables d'estat.
Sap definir el potencial químic i l'aplica per definir condicions d'equilibri material.
Calcula constants d'equilibri químic, i la composició d'equilibri d'una mescla reactiva de gasos ideals.
Avalua l'efecte de la temperatura i d'altres variables externes sobre l'evolució de l'equilibri en una reacció.
Defineix i calcula propietats termodinàmiques de dissolucions ideals i diluïdes ideals.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B4.1 |
Desenvolupa estrategies pròpies per resoldre problemes i trobar solucions.
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
Introducció a la Termodinàmica |
Temperatura, pressió i altres variables d’estat, propietats dels gasos ideals, equacions d’estat per a gasos ideals. |
Primera llei de la Termodinàmica |
Treball, calor i enunciat de la primera llei, capacitats calorífiques, càlcul de magnituds relacionades amb la primera llei per sistemes ideals. |
Segona i tercera llei de la Termodinàmica |
Enunciat de la segona llei, aplicació a màquines tèrmiques, entropia, càlcul de diferències d’entropia per sistemes senzills. El zero absolut |
Equilibri termodinàmic en el bescanvi de matèria |
Potencial químic i equació de Gibbs, potencials de Helmholtz i Gibbs, equilibri de fases, equilibri químic. |
Funcions termodinàmiques estàndard de reacció |
Estats estàndard, entalpies estàndard de reacció i de formació, dependència dels calors de formació amb la temperatura, energia de Gibbs estàndard de formació i reacció. |
Equilibri químic en barreges de gasos ideals |
Potencial químic per a una barreja de gasos ideals, dependència en funció de la pressió, dependència de la constant d’equilibri amb la temperatura, equilibri de reacció, desplaçament de l’equilibri en canviar les condicions de T i P. |
Dissolucions |
Composició, magnituds de barreja, dissolucions ideals i dil.luides ideals. Propietats col.ligatives. |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
2 |
3 |
Sessió Magistral |
|
37 |
62 |
99 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
13 |
22 |
35 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
2 |
3 |
|
Proves objectives de preguntes curtes |
|
2 |
3 |
5 |
Proves objectives de preguntes curtes |
|
2 |
3 |
5 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació del programa de l'assignatura, de la bibliografia i del sistema d'avaluació. |
Sessió Magistral |
Exposició dels continguts teòrics de l'assignatura amb l'ajut de la pissarra i de presentacions de Power Point. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Resolució tutelada per part dels alumnes de problemes i quëstions on es vegi la vessant més aplicada dels continguts teòrics de l'assignatura. |
Atenció personalitzada |
Discussió amb els alumnes, de manera individual o en petits grups, de diferents aspectes relacionats amb els contiguts teòrics de l'assignatura, amb l'avantprojecte o amb la resolució de problemes i/o qüestions. Els professors de l'assignatura es poden contactar directament en els seus despatxos respectius, o concertant cita a través del correu electrònic. |
Descripció |
Les qüestions sobre l'assignatura es vehicularan a través del fórum de qüestions, per a què siguin d'interès per a tots els estudiants. Si fos imprescindible contactar amb el professor fora d'aquesta modalitat, s'haurà de concertar una cita per correu electrònic. Les qüestions es respondran via Teams, de manera online, el dia i hora concertats, a menys que el professor decideixi altrament. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
Resolució de problemes a classe |
10% |
Proves objectives de preguntes curtes |
|
Resolució individual d'exercicis sobre l'assignatura |
45% |
Proves objectives de preguntes curtes |
|
Resolució individual d'exercicis sobre l'assignatua |
45% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
L'assignatura tindrà dos examens parcials, i una sèrie d'exercicis lliurables, com s'indica a sobre. Les condicions de l'examen són les següents: No es poden tenir mòbils ON durant l'examen. No es poden tenir els mòbils a la vista i l'alumne no pot manipular-los durant la prova. L'alumne no pot usar cap mitjà de comunicació externa ni pot connectar-se a la xarxa per fer quelcom que no sigui estrictament permès a l'examen. Cal obtenir una nota mitjana mínima de 4 dels dos parcials per tal que us conti la nota de problemes. Segona convocatòria: Prova individual (90%) i Problemes (10%). |
Bàsica |
I.N. LEVINE, FISICOQUIMICA, MCGRAW-HILL LATINOAMERICANA S.A.,
|
|
Complementària |
PERRY, R. H. (ed.); GREEN, D. (ed.), Perry’s Chemical Engineers Handbook, McGraw-Hill,
ATKINS, P. W., Physical Chemistry, W.H. Freeman & Co.,
SMITH, S.; VAN NESS, H.C., INTRODUCCIÓN A LA TERMODINÁMICA EN INGENIERÍA QUÍMICA, MCGRAW-HILL,
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|