Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A1.1 |
Aplicar efectivament el coneixement de les matèries bàsiques, científiques i tecnològiques pròpies de l'enginyeria. |
| A1.5 |
Aplicar els principis de l'enginyeria en el context de les ciències de la vida per definir condicions i estratègies que permetin dissenyar i optimitzar processos de producció de sistemes biològics. |
| A4.2 |
Capacitat per conèixer, comprendre i utilitzar els principis de la transferència de calor i la seva aplicació en el disseny d'equips i/o sistemes. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B1.5 |
Usar les TIC per gestionar eficientment la informació i el coneixement. |
| B4.1 |
Aprendre maneres eficaces per assimilar coneixements i comportaments. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A1.1 |
Coneix, comprèn i utilitza els principis d'Enginyeria del medi rural: càlcul d'estructures i construcció, hidràulica, motors i màquines, electrotècnia, projectes tècnics.
| | A1.5 |
Utilitza els coneixements adquirits en el càlcul de sistemes i equips de transferència de calor.
Calcula la càrrega tèrmica d'una cambra frigorífica.
Resol problemes de disseny en grup.
| | A4.2 |
Coneix els mecanismes de transferència de calor: conducció, convecció i radiació.
Identifica i diferencia els mecanismes que actuen en problemes de transferència de calor.
Empra les magnituds físiques, els sistemes d'unitats i les xifres significatives correctament.
Coneix l'ordre de magnitud de les variables.
Aplica els mètodes de càlcul per a cada un dels mecanismes de transferència de calor.
Coneix el funcionament dels equips de refrigeració per compressió mecànica de vapor.
Aprèn a gestionar el diagrama psicomètric i els diagrames h-p dels refrigerants.
Busca a la literatura els valors de les propietats físiques i termodinàmiques.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B1.5 |
Coneix el maquinari bàsic dels ordinadors.
Coneix el sistema operatiu com a gestor del maquinari i el programari com a eina de treball.
Utilitza programari per a comunicació: editors de textos, fulls de càlcul i presentacions digitals.
Utilitza programari per a comunicació virtual: eines interactives (web, moodle, blocs..), correu electrònic, fòrums, xat, vídeo-conferències, eines de treball col·laboratiu etc.
Localitza i accedeix a la informació de manera eficaç i eficient.
| | B4.1 |
Desenvolupa estrategies pròpies per resoldre problemes i trobar solucions.
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
Introducció: |
- Mecanismes de transmissió de calor.
- Conceptes fonamentals i modalitats bàsiques de transmissió de calor.
- Analogia elèctrica. Mecanismes de transferència de calor en sèrie i paral·lel. |
Conducció unidimensional en règim estacionari sense generació de calor: |
- Equació general de conducció.
- Geometría plana cilíndrica i esfèrica.
- Transferència de calor mitjançant aletes. |
Convecció: |
- Conceptes fonamentals en la transferència de calor per convecció.
- Números adimensionals per al càlcul de coeficients de convecció.
- Transferència de calor per convecció forçada en flux extern.
- Transferència de calor per convecció en el flux intern en tubs i conductes.
- Convecció natural.
- Transferència de calor en ebullició i condensació. |
Equips de bescanvi de calor: |
- Tipus de bescanviadors.
- Criteris de selecció. Selecció entre possibles opcions.
- Coeficient de transferència de calor global.
- Diferència de temperatura mitjana logarítmica.
- Mètode NTU per al disseny i anàlisi d'un bescanviador de calor.
- Mètode Kern per al càlcul de bescanviadors de carcassa i tubs sense canvi de fase. |
Fred Industrial: |
- Termodinàmica i principis físics de la refrigeració.
- Fluids refrigerants, nomenclatura, propietats i problemàtica ambiental.
- Refrigeració per compressió mecànica del vapor.
- Psicometría.
- Càrrega tèrmica de càmeres frigorífiques. |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Sessió Magistral |
|
36 |
48 |
84 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
14 |
38 |
52 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves objectives de tipus test |
|
2 |
4 |
6 |
Proves objectives de tipus test |
|
2 |
4 |
6 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació dels objectius i continguts de l'assignatura. |
Sessió Magistral |
Exposició dels continguts de l’assignatura. Combinació de classe magistral i estudi de casos. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Formulació, anàlisi, resolució de problemes o exercicis, relacionats amb la temàtica de l'assignatura. |
Atenció personalitzada |
Assessorament a l'alumne en el desenvolupament del seu treball en la matèria. |
Descripció |
Les tutories es realitzaran en línia, per correu electrònic o via reunions de Teams. E-mail: mahmoud.bourouis@urv.cat |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Proves objectives de tipus test |
|
Proves individuals intermèdies mitjançant preguntes curtes conceptuals i problemes sobre els continguts proporcionats fins al moment. |
40 |
Proves objectives de tipus test |
|
Prova individual al final del període lectiu que pot ser global o restringida d'acord amb el rendiment previ dels estudiants. |
45 |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
ADAPTACIÓ DE L'AVALUACIÓ PER AL CURS 2021-22 Avaluació continua: No es preveuen canvis significatius d'avaluació de l'assignatura. La nota mínima en cadascuna de les proves d'avaluació continuada ha de ser superior a 3. La nota de l'API tindrà un pes del 15%. Per als alumnes que no cursen l'API, les dues proves d'avaluació continuada tindran un pes del 50% cadascuna. Segona convocatòria: L'examen serà de la totalitat de la material de l'assignatura, i tindrà un pes del 100%. |
Bàsica |
Incropera, F.P.; DeWitt, D.P., Fundamentos de transferencia de calor, Prentice Hall; 4a Ed., Mèxic, 1999.,
Çengel, Y.A., Heat transfer: A practical approach, McGraw-Hill, 1998.,
|
|
Complementària |
|
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
COMPUTACIÓ EN ENGINYERIA DE PROCESSOS/20234002 | ENGINYERIA FLUÏDOMECÀNICA/20234110 |
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|