DATOS IDENTIFICATIVOS 2021_22
Asignatura (*) TREBALL DE FI DE MÀSTER Código 20605112
Titulación
Prevenció de Riscos Laborals (2009)
Ciclo 2n
Descriptores Cr.totales Tipo Curso Periodo Horarios y datos del examen
9 Treball fi de màster Primer AN
Modalidad y lengua de impartición
Prerrequisitos
Departamento Enginyeria Química
Psicologia
Coordinador/a
UBIEDO PEREZ, CATALINA
Correo-e magdalena.constanti@urv.cat
jordi.tous@urv.cat
catalina.ubiedo@urv.cat
lluis.balsells@urv.cat
manuel.figueiredo@urv.cat
gemma.garcia@urv.cat
beatriz.sora@urv.cat
Profesores/as
CONSTANTÍ GARRIGA, MAGDALENA
TOUS PALLARÉS, JORDI
UBIEDO PEREZ, CATALINA
BALSELLS VIRGILI, LLUÍS
FIGUEIREDO DE JESUS, MANUEL ANTONIO
GARCIA CAMPS, GEMMA
SORA MIANA, BEATRIZ
Web
Descripción general e información relevante

La URV té com a objectiu que la docència del curs acadèmic 2021-22 s’imparteixi amb el màxim de presencialitat que permetin les indicacions de les autoritats sanitàries.

DESCRIPCIÓ GENERAL: Per a l'obtenció del títol és requisit imprescindible la realització i defensa del treball final de Màster. Aquest projecte ha de respondre a una activitat empresarial real. Per això, sempre que sigui possible, es realitzarà de l'empresa en la que s'hagi dut a terme les pràctiques. Alternativament, també es pot realitzar un treball d'investigació en un grup de recerca o similar. L'objectiu de l'elaboració del Treball Final del Màster és el de realitzar un treball que permeti aplicar i integrar els coneixements, habilitats i actituds que han anat obtenint al llarg del màster. El treball inclourà un estudi bibliogràfic.

Competències
Tipo A Código Competencias Específicas
 A1 Disposar dels coneixements tècnics suficients per identificar i avaluar els riscos laborals existents en una empresa i proposar les mesures necessàries per al control i reducció dels riscos detectats tenint en compte la legislació i normativa vigent en cada un dels temes relacionats.
 A3 Desenvolupar la planificació de l'acció preventiva a l'empresa i implantar i mantenir sistemes per a la gestió i la promoció de la prevenció a l'empresa.
Tipo B Código Competencias Transversales
 CT1 Desenvolupar l’autonomia suficient per a treballar en projectes d’investigació i col·laboracions científiques o tecnològiques dins el seu àmbit temàtic.
 CT2 Formular valoracions a partir de la gestió i ús eficient de la informació.
 CT3 Resoldre problemes complexes de manera crítica, creativa i innovadora en contextos multidisciplinaris.
 CT4 Treballar en equips multidisciplinars i en contextos complexes.
 CT5 Comunicar idees complexes de manera efectiva a tot tipus d’audiències.
 CT6 Desenvolupar habilitats per gestionar la carrera professional.
 CT7 Aplicar els principis ètics i de responsabilitat social com a ciutadà o ciutadana i com a professional
Tipo C Código Competencias Nucleares

Resultats d'aprenentatge
Tipo A Código Resultados de aprendizaje
 A1 Realitza, presenta i defen, un exercici original, davant un tribunal universitari, consistent en un projecte en l'àmbit de la prevenció de riscos laborals de naturalesa professional en el que es sintetitzin i integrin les competències adquirides al màster.
Culmina l'adquisició de les competències que caracteritzen el màster e integra els coneixements i habilitats adquirides.
 A3 Coneix la legislació que aplica al projecte i sap on buscar-la.
Interpreta normes, procedimients, protocols, estàndars, manuals i els aplica en casos pràctics.
Tipo B Código Resultados de aprendizaje
 CT1 Planifica i desenvolupa de forma autònoma, organitzada i científica el projecte. (Procés)
Genera un document científic en estructura i continguts. (Memòria/Informe)
Presenta i defensa el treball (davant un tribunal, en el cas del TFM). (Defensa)
 CT2 Domina les eines per gestionar la pròpia identitat i les activitats en un entorn digital i un context científic i acadèmic. (Ser digital)
Cerca i obté informació de manera autònoma amb criteris de rellevància, fiabilitat i pertinença, que sigui útil per crear coneixement. (Cercar)
Organitza la informació amb les eines adients (en línia i presencials), per garantir-ne l’actualització, la recuperació i el tractament, a fi de reutilitzar-les en futurs projectes. (Organitzar)
Crea informació amb les eines i formats adients a la situació comunicativa, i fer-ho de manera honesta. (Crear)
Utilitza les TIC per compartir i intercanviar resultats de projectes acadèmics i científics en contextos interdisciplinaris que permetin la transferència del coneixement. (Compartir)
 CT3 Reconeix la situació plantejada com un problema en un entorn multidisciplinari, investigador o professional, i afrontar-lo de manera activa. (Comprensió)
Segueix un mètode sistemàtic amb un enfocament global per dividir un problema complex en parts i per identificar les causes aplicant el coneixement científic i professional. (Anàlisi)
Dissenya una solució nova utilitzant els recursos necessaris i disponibles per tal d’afrontar el problema. (Creativitat)
Elabora un model realista que concreti tots els aspectes de la solució proposada. (Innovació)
Avalua el model proposat contrastant-lo amb el context real d’aplicació i és capaç de trobar limitacions i proposar millores. (Avaluació)
 CT4 Coneix l’objectiu de l’equip i identificar el seu rol en contextos complexos. (Context)
Comunica i actua amb altres equips per assolir conjuntament els objectius. (Comunicació)
Es compromet i afavoreix els canvis i millores necessaris per assolir els objectius de l’equip. (Compromís)
Confia en les pròpies capacitats, respecta les diferències i les aprofitar en benefici de l’equip. (Col·laboració)
 CT5 Produeix un text de qualitat, sense errors gramaticals i ortogràfics, amb una presentació formal acurada i un ús adequat i coherent de les convencions formals i bibliogràfiques. (Qualitat)
Construeix un text estructurat, clar, cohesionat, ric i d’extensió adequada, amb capacitat per transmetre idees complexes. (Construcció del discurs)
Produeix un text adequat a la situació comunicativa, consistent i persuasiu, amb capacitat per transmetre idees complexes. (Eficàcia)
Usa els mecanismes de comunicació no verbal i els recursos expressius de la veu necessaris per fer una bona intervenció oral. (Comunicació no verbal i ús de la veu)
Construeix un discurs estructurat, clar, cohesionat, ric i d’extensió adequada, amb capacitat per transmetre idees complexes. (Construcció del discurs)
Produeix un discurs persuasiu, consistent i precís, amb capacitat per fer entenedores idees complexes i interactuar de manera efectiva amb l’auditori. (Eficàcia)
 CT6 Aprofundeix en l’autoconeixement professional. (Autoconeixement)
Desenvolupa l’actitud professional. (Actitud professional)
Analitza l’entorn professional propi de l’especialitat. (Entorn)
Dissenya itineraris professionals específics. (Itineraris)
 CT7 Incorpora la perspectiva de gènere i altres tipus de desigualtats en la seva activitat com a estudiant. (Igualtat)
Analitza els principals problemes ambientals des de la perspectiva del seu àmbit de coneixement en la seva activitat com a estudiant o professional. (Medi ambient)
Argumenta basant-se en valors socials i formular propostes compromeses en la millora de la comunitat. (Responsabilitat social com a ciutadà o ciutadana)
Aplica els conceptes ètics i deontològics de l’àrea de coneixement des d’un compromís personal i professional. (Ètica)
Tipo C Código Resultados de aprendizaje

Procediments de selecció i assignació
Procedimientos

A partir d'un document estandaritzat es formalitza la proposta del Treball de fi de màster (tema, estructura i resum del contingut).
Aquest document es troba a l'espai moodle de l'assignatura.

Els estudiants tenen dues sessions presencials per aclarir dubtes i concretar la proposta del TFM.

En base a la temàtica del treball proposat el coordinador del Treball de fi de màster, assigna el tutor segons àmbit de coneixement.

Hi hauran limitacions a la temàtica escollida pel alumne i en tot haurà de ser aceptada pel coordinador.


Planificació
Metodologías  ::  Pruebas
  Competencias (*) Horas en clase
Horas fuera de clase
(**) Horas totales
Activitats Introductòries
A1
A3
CT1
CT2
CT3
CT4
CT5
CT6
CT7
2 0 2
Mecanismes de coordinació i seguiment del treball de fi de grau/màster
A1
A3
CT1
CT2
CT3
CT4
CT5
CT6
CT7
4 4 8
Elaboració del treball de fi de grau/màster
A1
A3
CT1
CT2
CT3
CT4
CT5
CT6
CT7
0 111 111
Selecció/assignació del treball de fi de màster
A1
A3
CT1
CT2
CT3
CT4
CT5
CT6
CT7
4 10 14
Presentació i defensa del treball de fi de grau/máster
A1
A3
CT1
CT2
CT3
CT4
CT5
CT6
CT7
0.5 90 90.5
 
 
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor.
(**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos

Pla específic d'actuació
  descripción
Activitats Introductòries Activitats encaminades a pendre contacte amb els alumnes, recollir informació i preparació de grups de treball i presentació del TFM. Concretament:

Orientacions per escollir i desenvolupar el tema.
Plantejament de l'avaluació
Procés d'assignacio dels tutor i coordinació i seguiment amb aquest.
Mecanismes de coordinació i seguiment del treball de fi de grau/màster
Elaboració del treball de fi de grau/màster
Selecció/assignació del treball de fi de màster Presentació de la proposta de treball, segons indicacions i limitacions del temes a tractar.
Presentació i defensa del treball de fi de grau/máster

Mecanismes coordinació/seguiment
descripción
L'alumne es podrà dirigir al professor/tutor preferentment a través del fòrum de l'assignatura moodle o bé amb correu electrónic. S'estableixen dues tutories presencials amb el tutor del treball de fi de màster amb l'objectiu supervisar i orientar l'elaboració i defensa del TFM. Es publiquen a l'espai assignatura del moodle el calendari de reunió amb el tutor.

Criteris i procediments d’avaluació
Metodologías Competencias descripción Peso        
Elaboració del treball de fi de grau/màster
A1
A3
CT1
CT2
CT3
CT4
CT5
CT6
CT7
Elaboració de la memòria del TFM 60%
Selecció/assignació del treball de fi de màster
A1
A3
CT1
CT2
CT3
CT4
CT5
CT6
CT7
És requisit presentar la proposta de TFM en les dates estipulades Requisit
Presentació i defensa del treball de fi de grau/máster
A1
A3
CT1
CT2
CT3
CT4
CT5
CT6
CT7
Presentació oral davant de tribunal 40%
Otros
 
Otros comentarios y segunda convocatoria

Els alumnes hauran d'enviar una proposta de projecte al responsable de la matèria. El responsable de la matèria avaluarà la proposta i autoritzarà (o rebutjarà) l'alumne/a la realització del treball proposat i li assignarà un tutor. L'avaluació del treball final realitzat s'efectuarà segons normes facilitades a l'inici de la matèria i que és trobaran penjades al campus virtual de la URV. El treball final serà defensat públicament pel grup davant una Comissió Avaluadora, que el qualificarà. La Comissió Avaluadora del treball final estarà formada per tres membres: El coordinador de la matèria, que serà el president, el tutor del TFM i un professor del màster.


Fonts d'informació

Bàsica

Complementària

Recomanacions


(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente.