Type A
|
Code |
Competences Specific | | A4.4 |
Adaptar-se als canvis estructurals de la societat motivats per factors o fenòmens d'índole econòmic, energètic o natural, per resoldre els problemes derivats i aportar solucions tecnològiques amb un elevat compromís de sostenibilitat (P4) |
Type B
|
Code |
Competences Transversal | | B2.1 |
Liderar i definir equips multidisciplinars capaços de resoldre canvis tècnics i necessitats directives en contextos nacionals i internacionals. |
| B2.3 |
Crear un entorn adequat per al desenvolupament individual. |
| B3.2 |
Resoldre els conflictes de manera constructiva. |
| B4.1 |
Posseïr les habilitats de l'entatge autònom per mantenir i millorar les competències pròpies de l'enginyeria química que permetin el desenvolupament continu de la professió. |
| B4.2 |
Desenvolupar habilitats per a gestionar la carrera professional. |
| B5.3 |
Aplicar tecnologies noves i avançades i altres progressos rellevants, amb iniciativa i esperit emprenedor, gestionar i usar la informació de forma eficient. |
| B6.1 |
Aplicar els principis ètics i de responsabilitat social com a ciutadà o ciutadana i com a professional |
Type C
|
Code |
Competences Nuclear |
Type A
|
Code |
Learning outcomes |
| A4.4 |
Explica la importància cabdal de la competència 'Resposta al Canvi' en els temps actuals tant per als individus com per a les organitzacions.
Comprèn els fenòmens interns i externs que impulsen el canvi en les organitzacions.
Aplica una metodologia fonamentada de gestió del canvi.
Aconsegueix el compromís amb el canvi de tots els grups d'interès rellevants i implicar-los en la definició i planificació del canvi.
Facilita el desenvolupament dels plans de canvi.
Gestiona la implantació i els riscos del conjunt de programes de canvi.
Gestiona la comunicació amb els grups d'interès en relació amb el canvi.
Identifica i explica els comportaments que demostren les persones altament resilients.
Identifica i explica les etapes de les resistències positiva i negativa als canvis.
Avalua la capacitat de resposta i el grau de confort amb el canvi de les persones a càrrec.
Facilita la transició de les persones a càrrec.
Dissenya un balanç de conseqüències que fomenti l'adopció dels nous comportaments i l'abandonament de què són inefectius.
Crea plans de desenvolupament personal efectius.
|
Type B
|
Code |
Learning outcomes |
| B2.1 |
Col · labora activament en la planificació del treball en equip, en la distribució dels rols dels membres i en la seva orientació a un rendiment elevat.
Proposa al grup fites ambicioses i clarament definides.
Concreta els objectius a llarg termini en objectius operatius.
Fomenta que tots els membres es comprometin amb la gestió i funcionament de l'equip
Desenvolupa estratègies per a involucrar a l'equipo a la consecució dels objectius.
Valora i jerarquitza les necessitats i recursos en un context real de intervenció, prioritzant les necessitats que han de ser objecte del projecte.
| | B2.3 |
Estableix les estratègies per a que cada membre de l'equip desenvolupi al màxim les seves competències.
| | B3.2 |
Facilita la gestió positiva de les diferències, desacords i conflictes que es produeixen en l'equip.
| | B4.1 |
Formula preguntes adequades per a resoldre els dubtes o qüestions obertes ,i té criteri en la recerca de la informació.
| | B4.2 |
Desenvolupa recursos i estratègies que li faciliten la transició al món laboral.
| | B5.3 |
Coneix diferent hardware d'ordinadors.
Coneix el sistema operatiu com a gestor del hardware i el software com a eina de treball.
Utilitza software per a comunicació off-line: editors de textos, fulls de càlcul i presentacions digitals.
Utilitza software per a comunicació on-line: eines interactives (web, moodle, blogs…), correu electrònico, fòrums, xat, videoconferencias, eines de treball col.laboratiu...
Localitza i accedeix a la informació de manera eficaç i eficient.
Avalúa críticament la informació i les seves fonts, i la incorpora a la seva pròpia base de coneixements i sistema de valors.
Utilitza la informació comprenent les implicacions econòmiques, legals, socials i ètiques de l'accés a la informació el seu ús.
Reflexiona, revisa i avalúa el procés de gestió de la informació.
Identifica les idees innovadores, les relaciona amb les necessitats de la societat, i determina la seva viabilitat.
| | B6.1 |
Mostra respecte pels drets fonamentals i d'igualtat entre homes i dones.
Actua des del respecte i promoció dels drets humans i els principis d'accessibilitat universal, d'igualtat d'oportunitats, no discriminació i accessibilitat universal de les persones amb discapacitat.
Mostra respecte vers els valors propis d'una cultura de la pau i de valors democràtics.
|
Type C
|
Code |
Learning outcomes |
Topic |
Sub-topic |
Introducció al lideratge i la gestió del canvi. |
La transformació del complex penitenciari de Tihar per Kiran Bedi: comportaments de lideratge altament efectius.
Una era de canvis dràstics i imprevisibles.
Connexió amb el Model EFQM d'Excel·lència. |
Metodologia de gestió del canvi de l’autor John P. Kotter. |
Visió de conjunt.
Establir un sentiment d’urgència.
Construir l’equip impulsor del canvi.
Crear la visió i les estratègies (Pla Estratègic).
Comunicar la visió del canvi.
Fomentar àmpliament l’apoderament: eliminar obstàcles i crear el Pla Anyal (procés de catchball).
Aconseguir victòries ràpides.
Consolidar assoliments: revisions, estandarització en el sistema de gestió dels guanys, i recompensa i reconeixement dels participants en el canvi.
Assegurar els nous enfocs en la cultura de l’organització.
|
Factors humans i socials. |
Reaccions al canvi.
Estratègies per ajudar a reduir l'estrès i l'ansietat. |
Methodologies :: Tests |
|
Competences |
(*) Class hours
|
Hours outside the classroom
|
(**) Total hours |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Sessió Magistral |
|
19 |
23 |
42 |
Presentacions / exposicions |
|
8 |
17 |
25 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves objectives de tipus test |
|
1 |
5 |
6 |
|
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher. (**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies
|
Description |
Activitats Introductòries |
Introducció a l'assignatura: propòsit, objectius, pla de treball i mètode d'avaluació. |
Sessió Magistral |
Exposició dels continguts de l'assignatura. |
Presentacions / exposicions |
Desenvolupament d'un tema relacionat amb l'assignatura i preparació i lliurament d'una presentació oral. |
Atenció personalitzada |
Guia i resolució de dubtes d'acord amb l'horari d'atenció publicat oportunament. |
Description |
Atenció personalitzada a l'estudiant d'acord amb l'horari d'atenció que es publicarà oportunament. |
Methodologies |
Competences
|
Description |
Weight |
|
|
|
|
Presentacions / exposicions |
|
Documentació
Presentació oral |
25%
25% |
Proves objectives de tipus test |
|
Examen tipus test |
50% |
Others |
|
|
|
|
Other comments and second exam session |
Per poder calcular la mitjana ponderada: Cal haver assistit a un mínim del 80% de les classes.Cal treure un mínim de 4,0 (sobre 10) en cada prova. Durant les proves avaluatives, els telèfons mòbils, tauletes i d'altres aparells electrònics que no estiguin expressament autoritzats per a la prova, han d'estar apagats i fora de la vista. Pel que fa a la segona convocatòria, aquesta consisteix en un examen escrit. |
Bàsica |
John P. Kotter, Leading Change, 2012, Harvard Business School Press
|
|
Complementària |
Esther Cameron, Mike Green, Making Sense of Change Management, 2nd edition, Kogan Page
Richard Luecke, Managing Change and Transition, 2003, Harvard Business School Press
Linda Hoopes, Mark Kelly, Managing Change with Personal Resilience, 2004, MK Books
Mary Lynn Pulley, Michael Wakefield, Building Resiliency: How to Thrive in Times of Change, 2001, Center for Creative Leadership
Allan Calarco, Joan Gurvis, Adaptability: Responding Effectively to Change, 2006, Center for Creative Leadership
Kerry A. Bunker, Responses to Change: Helping People Manage Transition, 2008, Center for Creative Leadership
|
|
Subjects that it is recommended to have taken before |
LIDERATGE INDUSTRIAL/20695110 |
|
(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation. |
|