DATOS IDENTIFICATIVOS 2021_22
Asignatura (*) LIDERATGE INDUSTRIAL Código 20725107
Titulación
Gestió d'Empreses Tecnològiques/Technology and Engineering Management(2017)
Ciclo 2n
Descriptores Cr.totales Tipo Curso Periodo Horarios y datos del examen
3 Obligatòria Primer 1Q
Modalidad y lengua de impartición
Departamento Enginyeria Química
Psicologia
Coordinador/a
BONASA JIMÉNEZ, MARIA DEL PILAR
Correo-e mdelpilar.bonasa@urv.cat
Profesores/as
BONASA JIMÉNEZ, MARIA DEL PILAR
Web
Descripción general e información relevante

Al curs 2021-22 aquesta assignatura s’impartirà excepcionalment en línia inclosa també l'avaluació. El sistema d’avaluació en aquest període excepcional és el que hi ha a  l’apartat ´Avaluació. "Altres comentaris i segona convocatòria´ sota el títol AVALUACIÓ DOCÈNCIA EN LÍNIA CURS 2021-22

___________________

DESCRIPCIÓ GENERAL. En aquesta assignatura aprendreu què és el lideratge i com aquest contribueix a l'èxit sostingut de les organitzacions. No és per casualitat que el lideratge sempre és el primer criteri en qualsevol model d'excel·lència organitzacional. El rendiment actual i futur de qualsevol organització depèn estretament de la qualitat del seu lideratge.


Competències
Tipo A Código Competencias Específicas
Tipo B Código Competencias Transversales
 B2.1 Liderar i definir equips multidisciplinaris capaços de resoldre canvis tècnics i necessitats directives en contextos nacionals i internacionals i entorns poc definits
 B2.2 Proporcionar propòsit i direcció. Influir i guiar a altres per millorar el rendiment i aconseguir objectius.
 B2.3 Crear un entorn adequat per al desenvolupament individual.
 B2.4 Integrar coneixements i enfrontar-se a la complexitat d'emetre judicis i presa de decisions, a partir d'informació incompleta o limitada, que incloguin reflexions sobre les responsabilitats socials i ètiques de l'exercici professional
Tipo C Código Competencias Nucleares

Resultats d'aprenentage
Tipo A Código Resultados de aprendizaje
Tipo B Código Resultados de aprendizaje
 B2.1 Identifica i explica els comportaments clau per impulsar la millora contínua i la innovació en l'organització
 B2.2 Recorda i explica els principals models de lideratge transformacional basats en comportaments.
Identifica i explica els comportaments clau per aprofitar el màxim potencial de les persones de l'organització.
 B2.3 Sap crear i potenciar un entorn estimulant i adequat per al desenvolupament individual.
 B2.4 Determina i descriu els elements que constitueixen un sistema de gestió excel·lent.
Identifica i diferencia les funcions del lideratge i del management.
Tipo C Código Resultados de aprendizaje

Continguts
tema Subtema
Introducció al lideratge: conceptes bàsics i història Què fan els líders.
Diferències entre lideratge i management.
Models de lideratge Els models de lideratge basats en comportaments.
Lideratge i Model EFQM d'Excel·lència empresarial.
Habilitats del líder i gestió d'equips Talents i fortaleses
Maximitzant els equips
Influència
Empoderament
Integritat, millora i innovació
Factors psicosocials i lideratge

Planificació
Metodologías  ::  Pruebas
  Competencias (*) Horas en clase
Horas fuera de clase
(**) Horas totales
Activitats Introductòries
1 0 1
Sessió Magistral
B2.1
B2.2
B2.3
12 12 24
Resolució de problemes, exercicis
B2.1
B2.2
12 28 40
Presentacions / exposicions
B2.1
B2.2
B2.3
B2.4
2 3 5
Atenció personalitzada
1 0 1
 
Proves mixtes
B2.1
B2.2
2 2 4
 
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor.
(**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos

Metodologies
Metodologías
  descripción
Activitats Introductòries Introducció a l'assignatura: propòsit, objectius, pla de treball i mètode d'avaluació.
Sessió Magistral Exposició dels continguts de l'assignatura a classe.
Resolució de problemes, exercicis Anàlisi i resolució d'un problema o exercici pràctic concret relacionat amb la temàtica de l'assignatura.
Presentacions / exposicions Exposició oral per part dels estudiants sobre un tema concret.
Atenció personalitzada Guia i resolució de dubtes d'acord amb l'horari d'atenció publicat oportunament.

Atenció personalitzada
descripción
Presencial en horari d'atenció a l'alumnat previa petició per e-mail o moodle, o bé virtual per les mateixes vies

Aquest curs acadèmic, les consultes es faran de forma online.

Avaluació
Metodologías Competencias descripción Peso        
Resolució de problemes, exercicis
B2.1
B2.2
Anàlisi i resolució d'un problema o exercici pràctic concret relacionat amb la temàtica de l'assignatura 25%
Presentacions / exposicions
B2.1
B2.2
B2.3
B2.4
Exposició oral per part dels estudiants sobre un tema concret (prèvia presentació escrita) 25%
Proves mixtes
B2.1
B2.2
Examen tipus test i de resolució de casos curts 50%
Otros  

Participació

 
Otros comentarios y segunda convocatoria

Per a poder calcular la mitja, cal treure un mínim de 5,0 (sobre 10) en cada prova.

L'avaluació en segona convocatòria consistirà en un examen i treball que es comunicarà al començament de l'assignatura

Durant la prova objectiva els telèfons mòbils i d'altres dispositius electrònics que no estiguin expressament autoritzats per a la prova, han d'estar apagats i fora de la vista.

AVALUACIÓ DOCÈNCIA EN LÍNIA CURS 2021-22

Aquest curs acadèmic l'avaluació serà mitjançant proves online.


Fonts d'informació

Bàsica James M. Kouzes, Barry Z. Posner, The Leadership Challenge, 3rd edition, Jossey-Bass

Complementària Tom Rath, Barry Conchie, Strengths-Based Leadership, 2008, Gallup Press
European Foundation for Quality Management, EFQM Excellence Model, 2013, EFQM Publications
D. Goleman, R. Boyatzis, A. McKee, Primal Leadership: Realizing the Power of Emotional Intelligence, 2002, Harvard Business School Press
Josep M. Costa, Gestió de la qualitat en un món de serveis, 1998, Edicions 2000
P.R. Scholtes, The Leader’s Handbook: Making Things Happen, Getting Things Done, 1998, McGraw-Hill

Recomanacions


(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente.