Tipo A
|
Código |
Competencias Específicas | | A1.5 |
Analitzar la complexitat de l'entorn econòmic (micro i macro) i legal de l'empresa tecnològica i de l'explotació de la innovació, en un entorn canviant i poc definit. |
Tipo B
|
Código |
Competencias Transversales | | B6.1 |
Aplicar els principis ètics i de responsabilitat social com a ciutadà o ciutadana i com a professional |
Tipo C
|
Código |
Competencias Nucleares |
Tipo A
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| A1.5 |
Coneix la legislació nacional i internacional relacionat amb l'activitat empresarial, particularment d'empreses tecnològiques i industrials.
Saber adaptar les decisions empresarials a la legislació vigent.
|
Tipo B
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| B6.1 |
Adapta les decisions empresarials al marc legal vigent seguint els principis ètics i de responsabilitat social, així com de sostenibilitat.
|
Tipo C
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
tema |
Subtema |
1 Dret de competència a Espanya i a la UE. Introducció a la Llei de propietat intel·lectual i al Dret d'Autor |
|
3. Dret de propietat Intel·lectual. Creacions Industrials i Signes distintius |
|
4. Dret de Competència: pràctiques colusòires i abús de posició dominant |
|
2. Dret de Competència i Regulació |
|
5. Control de les fusions a Espanya i la UE |
|
6. Control de l'ajut estatal |
|
Metodologías :: Pruebas |
|
Competencias |
(*) Horas en clase
|
Horas fuera de clase
|
(**) Horas totales |
Activitats Introductòries |
|
4 |
0 |
4 |
Sessió Magistral |
|
2 |
0 |
2 |
Treballs |
|
6 |
28 |
34 |
Supòsits pràctics/ estudi de casos |
|
13 |
13 |
26 |
Presentacions / exposicions |
|
4 |
4 |
8 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
|
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor. (**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos |
Metodologías
|
descripción |
Activitats Introductòries |
Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels alumnes ipresentació de l’assignatura. |
Sessió Magistral |
Exposició dels continguts de l'assignatura. |
Treballs |
Treballs que realitza l’alumne. Aplicar, a nivell pràctic, la teoria d’un àmbit de coneixement en un context determinat. |
Supòsits pràctics/ estudi de casos |
Plantejament d’una situació (real o simulada) en la que ha de treballar l’estudiant per donar una solució argumentada al tema, resoldre una sèrie de preguntes concretes o realitzar una reflexió global. |
Presentacions / exposicions |
Exposició oral per part dels estudiants sobre un tema concret. |
Atenció personalitzada |
Temps que cada professor té reservat per atendre i resoldre dubtes als alumnes. |
descripción |
Temps que cada professor té reservat per atendre i resoldre dubtes als alumnes.
Concertar l'hora per correu electrònic.
Aquest curs acadèmic, les consultes es faran de forma online.
|
Metodologías |
Competencias
|
descripción |
Peso |
|
|
|
|
Treballs |
|
Treballs que realitza l'alumne.
Aplicar, a nivell pràctic, la teoria d’un àmbit de coneixement en un context determinat. |
40% |
Supòsits pràctics/ estudi de casos |
|
Plantejament d’una situació (real o simulada) en la que ha de treballar l’estudiant
per donar una solució argumentada al tema, resoldre una sèrie de preguntes
concretes o realitzar una reflexió global. |
40% |
Presentacions / exposicions |
|
Exposició oral per part dels estudiants sobre un tema concret (prèvia presentació escrita) |
20% |
Otros |
|
|
|
|
Otros comentarios y segunda convocatoria |
Totes les avaluacions en totes les convocatòries es realitzaran en anglès. En Segona Convocatòria l'alumne s'examinarà de tot el contingut de l'assignatura pel 100% de la nota en les dates indicades al calendari oficial. AVALUACIÓ DOCÈNCIA EN LÍNIA CURS 2021-22 Aquest curs acadèmic l'avaluació serà mitjançant proves online. |
Bàsica |
Lionel Bently and Brad Sherman, Intellectual Property Law , 4th., 2014
Justine Pila and Paul Torremans, European Intellectual Property Law, 1st., 2016
Richard Whish and David Bailey, Competition Law, 8th., 2015
Ioannis Lianos, Valentine Korah, Paolo Siciliani, Competition Law Analysis, Cases and Materials , 4th., 2017
|
|
Complementària |
|
|
(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente. |
|