DATOS IDENTIFICATIVOS 2021_22
Asignatura (*) GESTIÓ DEL CANVI I INNOVACIÓ ORGANITZACIONAL Código 20725113
Titulación
Gestió d'Empreses Tecnològiques/Technology and Engineering Management(2017)
Ciclo 2n
Descriptores Cr.totales Tipo Curso Periodo Horarios y datos del examen
3 Obligatòria Primer 2Q
Modalidad y lengua de impartición
Departamento Enginyeria Química
Psicologia
Coordinador/a
WITT , HANSJÖRG ALBERT
Correo-e hansjorg.witt@urv.cat
Profesores/as
WITT , HANSJÖRG ALBERT
Web
Descripción general e información relevante El canvi en el mon d'avui és complexe, a alta velocitat, si no exponencial, en la majoria dels casos és disruptiu i, a vegades, traumàtic. Atès això, és imperatiu que els líders actuals i futurs estiguin ben educats en gestionar el canvi, per a que puguin liderar les seves organitzacions a través del canvi amb èxit. Aquells que saben anticipar, catalitzar i administrar, trobaran que les seves carreres i les seves empreses seran més satisfactòries i exitoses. En aquest curs, s'aprendrà a gestionar el canvio (nous productes, processos, tecnologies, models comercials, etc.) de forma estructurada i efectiva, ajudant a les persones a fer front al canvio, superar la resistència i produir una transformació sostenible.

Competències
Tipo A Código Competencias Específicas
 A1.1 Aplicar coneixements en la direcció d'empreses amb contextos d'empreses tecnològiques i de les seves àrees funcionals, atès el caràcter multidisciplinari i d'indefinició del procés d'innovació tècnica i científica.
 A2.1 Dissenyar estratègies per a l'explotació de la innovació.
Tipo B Código Competencias Transversales
 B2.1 Liderar i definir equips multidisciplinaris capaços de resoldre canvis tècnics i necessitats directives en contextos nacionals i internacionals i entorns poc definits
 B2.2 Proporcionar propòsit i direcció. Influir i guiar a altres per millorar el rendiment i aconseguir objectius.
 B2.4 Integrar coneixements i enfrontar-se a la complexitat d'emetre judicis i presa de decisions, a partir d'informació incompleta o limitada, que incloguin reflexions sobre les responsabilitats socials i ètiques de l'exercici professional
Tipo C Código Competencias Nucleares

Resultats d'aprenentage
Tipo A Código Resultados de aprendizaje
 A1.1 Comprèn la importància de situar la innovació en el centre del procés empresarial en una empresa tecnològica
 A2.1 Interpreta la gestió de la innovació des de la perspectiva de procés
Estableix les estructures organitzatives que afavoreixen els processos d'innovació a l'empresa.
Tipo B Código Resultados de aprendizaje
 B2.1 Identifica i explica els comportaments clau per impulsar la millora contínua i la innovació en l'organització
 B2.2 Identifica i explica els comportaments clau per aprofitar el màxim potencial de les persones de l'organització.
 B2.4 Determina i descriu els elements que constitueixen un sistema de gestió excel·lent.
Tipo C Código Resultados de aprendizaje

Continguts
tema Subtema
Introducció al lideratge i la gestió del canvi. Lideratge al segle 21
Els rols en els processos de canvi
Disseny i comportament organitzacional
Metodologia de gestió del canvi Aspectes bàsics
Etapes
Implementació
Factors psicosocials Reaccions al canvi i possibles ressistències
Tècniques de gestió de l'estrès i l'ansietat.
Psicologia organitzacional

Planificació
Metodologías  ::  Pruebas
  Competencias (*) Horas en clase
Horas fuera de clase
(**) Horas totales
Activitats Introductòries
1 0 1
Sessió Magistral
A1.1
A2.1
B2.1
B2.2
19 23 42
Supòsits pràctics/ estudi de casos
A1.1
9 22 31
Atenció personalitzada
1 0 1
 
 
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor.
(**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos

Metodologies
Metodologías
  descripción
Activitats Introductòries Introducció a l'assignatura: propòsit, objectius, pla de treball i mètode d'avaluació.
Sessió Magistral Exposició dels continguts de l'assignatura.
Supòsits pràctics/ estudi de casos Estudi de casos y presentació oral de la seva anàlisi.
Atenció personalitzada Guia i resolució de dubtes d'acord amb l'horari d'atenció publicat oportunament.

Atenció personalitzada
descripción
Presencial en horari d'atenció a l'alumnat previa petició per e-mail o moodle, o bé virtual per les mateixes vies

Avaluació
Metodologías Competencias descripción Peso        
Supòsits pràctics/ estudi de casos
A1.1
Estudi de cas/treball en equip i presetació 80
Otros  

Presència i participació a classe

20
 
Otros comentarios y segunda convocatoria

Attendance of class is mandatory. The basis for the marks is a team presentation, hence, no second call (individual absence on the day of exam/presentation has to be absorbed by the team)

In the second call, the class presence and participation marks will be maintained (accounting for 20%), and the second call assignment a proposed case stydy will account for the remaining 80%


Fonts d'informació

Bàsica John P. Kotter, Leading Change, 2012, Harvard Business School Press

Yves Morieux: As work gets more complex, 6 rules to simplify https://archive.org/details/YvesMorieux_2013S

Complementària Dennis N. T, Leading at the Edge, , Perkins
ASIN: B0088EDNMM, Shackleton, ,
Yves Morieux, Six Simple Rules, How to Manage Complexity without Getting Complicated, ,
G.A. Rummler, A.P. Brache, Improving Performanc, ,

Recomanacions


(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente.