Type A
|
Code |
Competences Specific | | CE1 |
Conèixer, obtenir i modelar les propietats termodinàmiques i de transport de fluids per a sistemes i tecnologies de conversió d'energia.
|
Type B
|
Code |
Competences Transversal | | CT3 |
Resoldre problemes complexes de manera crítica, creativa i innovadora en contextos multidisciplinaris. |
| CT5 |
Comunicar idees complexes de manera efectiva a tot tipus d’audiències. |
Type C
|
Code |
Competences Nuclear |
Type A
|
Code |
Learning outcomes |
| CE1 |
Defineix les diferents propietats volumètriques, tèrmiques i de transport de fluids.
Coneix bases de dades i eines per al càlcul i modelització de propietats termofísiques de fluids.
Estima propietats termodinàmiques i de transport de fluids.
Calcula propietats volumètriques de fluids aplicant el principi d'estats corresponents i / o equacions d'estat.
Soluciona problemes d'equilibri de fases de sistemes multicomponents.
Aplica regles de mescla i de combinació per a mescles de fluids.
|
Type B
|
Code |
Learning outcomes |
| CT3 |
Reconeix la situació plantejada com un problema en un entorn multidisciplinari, investigador o professional, i afrontar-lo de manera activa (comprensió).
Segueix un mètode sistemàtic amb un enfocament global per dividir un problema complex en parts i per identificar les causes aplicant el coneixement científic i professional (anàlisi).
Dissenya una solució nova utilitzant els recursos necessaris i disponibles per tal d’afrontar el problema (creativitat).
Elabora un model realista que concreti tots els aspectes de la solució proposada (innovació).
Avalua el model proposat contrastant-lo amb el context real d’aplicació i és capaç de trobar limitacions i proposar millores (avaluació).
| | CT5 |
Produeix un text de qualitat, sense errors gramaticals i ortogràfics, amb una presentació formal acurada i un ús adequat i coherent de les convencions formals i bibliogràfiques (qualitat).
Construeix un text estructurat, clar, cohesionat, ric i d’extensió adequada, amb capacitat per transmetre idees complexes (construcció del discurs).
Produeix un text adequat a la situació comunicativa, consistent i persuasiu, amb capacitat per transmetre idees complexes (eficàcia).
|
Type C
|
Code |
Learning outcomes |
Topic |
Sub-topic |
1. Estat termodinàmic i les seves propietats |
1.1. Conceptes bàsics
1.2. Diagrames de propietats |
2. Bases de dades |
2.1. Handbooks i llibres: tables i diagrames.
2.2. Eines online
2.3. Software pel càlcul de propietats |
3. Mètodes d'estimació |
3.1. Correlacions tipiques
3.2. Correlacions de dades experimentals
3.3. Mètodes de contribució de grups
|
4. Equacions d'estat |
4.1. Principi d'estats corresponents
4.2. Equacions d'estat clàsiques
4.3. Mescles: regles de mescla i combinació
4.4. Equacions d'estat específiques per fluids d'interès |
5. Equilibri liquid-vapor |
5.1. Dissolucions ideals: llei de Raoult
5.2. Dissolucions no ideals
5.3. Solubilitats de gasos en liquids: llei d'Henry
|
Methodologies :: Tests |
|
Competences |
(*) Class hours
|
Hours outside the classroom
|
(**) Total hours |
Activitats Introductòries |
|
0.5 |
0 |
0.5 |
Videoconferència |
|
3.5 |
0 |
3.5 |
Lectura de documentació escrita / gràfica elaborada |
|
0 |
50 |
50 |
Webcasting |
|
0 |
3.5 |
3.5 |
Activitats d’auto seguiment |
|
0 |
10 |
10 |
Treballs |
|
0 |
43.5 |
43.5 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves de validació |
|
0.5 |
0 |
0.5 |
|
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher. (**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies
|
Description |
Activitats Introductòries |
Activitats dirigides a prendre contacte i recollir informació dels estudiants. També es farà una presentació de l'assignatura descrivint els objectius d'aprenentatge, continguts, metodologies, sistemes d'avaluacióció i competències que es treballaran. Aquesta sessió serà a primera a cada assignatura presencial i tindrà una durada de 30 min |
Videoconferència |
Presentació de l'assignatura i exposició de continguts i activitats per mitjà de webconferencia (Abobo Connect). Aquesta activitat requereix presència síncrona d'estudiants i professorat. Aquesta activitat serà gravada en el moment del seu desenvolupament per facilitar la consulta posterior |
Lectura de documentació escrita / gràfica elaborada |
Lectura i treball de la documentació publicada en diferents formats, elaborada pel professorat, amb l'objectiu de facilitar a l'estudiantat el desenvolupament de les competències de caràcter més teòric i aquells coneixements necessaris per al desenvolupament d'activitats pràctiques. No requereix presència síncrona d'estudiants i professorat |
Webcasting |
Exposició de continguts de l'assignatura en format vídeo gravat prèviament. Aquesta activitat no requereix presència síncrona d'estudiants i professorat i no permet la interactivitat de manera directa. Es proposaran activitats relacionades amb la temàtica del webcasting a desenvolupar per l'estudiant |
Activitats d’auto seguiment |
Activitats proposades a l'estudiant per a autoavaluar el seu progrés en l'assignatura. Es podran realitzar tantes vegades com es vulgui i ajudaran a l'estudiant a conèixer que aspectes o continguts ha de reforçar |
Treballs |
Exercicis que realitza l'estudiant a partir de material i referències facilitades pel professorat. Aquesta activitat té un abast i extensió superior que la resolució de problemes |
Atenció personalitzada |
Aquesta orientació la porta a terme el professor propi de cada assignatura amb els estudientes matriculats en la mateixa. La finalitat d'aquesta orientació és: planificar, guiar, dinamitzar, seguir i avaluar el procés d'aprenentatge de l'estudiant tenint en compte el seu perfil interessos, necessitats, coneixements previs, etc.) i les característiques / exigències del context (EEES, perfil acadèmic / professional, demanda sociolaboral, etc.). |
Description |
Aquesta orientació la porta a terme el professor propi de cada assignatura amb els estudiants matriculats en la mateixa. La finalitat d'aquesta orientació és: planificar, guiar, dinamitzar, seguir i avaluar el procés d'aprenentatge de l'estudiant tenint en compte el seu perfil interessos, necessitats, coneixements previs, etc. i les característiques o exigències del context (EEES, perfil acadèmic / professional, demanda sociolaboral, etc.).
Les accions que es duran a terme són les següents: - Benvinguda a l'assignatura
- Dinamització setmanal
- Notícies i esdeveniments
- Resolució de dubtes acadèmics
- Retroacció amb la correcció d'activitats
- Abandonament de l'assignatura
- Fi de l'assignatura
El desenvolupament d'aquestes accions es realitzarà amb el suport de les eines que ofereix el Campus Virtual Moodle, dins de l'aula virtual de cada assignatura, de manera que s'ofereixi la millor orientació i seguiment possible considerant la modalitat presencial o virtual de cada assignatura. |
Methodologies |
Competences
|
Description |
Weight |
|
|
|
|
Activitats d’auto seguiment |
|
Activitats proposades a l'estudiant per a autoavaluar el seu progrés en l'assignatura. Ajudaran a l'estudiant a conèixer que aspectes o continguts ha de reforçar |
25 |
Treballs |
|
Exercicis que realitza l'estudiant a partir de material i referències facilitades pel profesorat. |
70 |
Proves de validació |
|
|
0 |
Others |
|
|
|
|
Other comments and second exam session |
La segona convocatòria consistirà en la realització d'un examen global del continguts de l'assignatura, la nota del qual constituirà el 40% de l'avaluació final. Per al 60 % restant, es mantindran les notes assolides anteriorment pel que fa a la resolució de les activitats avaluades durant el curs. |
Bàsica |
|
|
Complementària |
Bruce E. Poling (Author), John M. Prausnitz, John P. O'Connell, The Properties of Gases and Liquids, 5th, McGraw-Hill Education, 2000
Yunus Çengel and Michael Boles, Thermodynamics: An Engineering Approach, 8th, McGraw-Hill Education, 2014
|
|
Subjects that continue the syllabus |
LABORATORI INTEGRAT DE SISTEMES DE CONVERSIÓ ENERGÈTICA/20755108 |
|
(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation. |
|