Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | CE2 |
Conèixer, modelar i seleccionar les tecnologies de conversió energètica i d'energies renovables més adequades per a una determinada aplicació.
|
| CE3 |
Dissenyar i integrar les tecnologies de conversió d'energia tèrmica en sistemes energètics eficients i de baixes emissions de gasos d'efecte hivernacle mitjançant eines informàtiques específiques. |
| CE4 |
Modelar i analitzar la demanda energètica en edificis mitjançant eines informàtiques específiques per a la integració de sistemes eficients de conversió d'energia i d'energies renovables.
|
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | CT2 |
Formular valoracions a partir de la gestió i ús eficient de la informació. |
| CT3 |
Resoldre problemes complexes de manera crítica, creativa i innovadora en contextos multidisciplinaris. |
| CT5 |
Comunicar idees complexes de manera efectiva a tot tipus d’audiències. |
| CT7 |
Aplicar els principis ètics i de responsabilitat social com a ciutadà o ciutadana i com a professional |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| CE2 |
Coneix els problemes associats a la producció d'energia elèctrica amb tecnologies renovables per a la seva connexió a xarxes d'energia elèctrica.
| | CE3 |
Coneix les possibilitats d'integració d'energies renovables per a la producció d'energia elèctrica en xarxes elèctriques.
Analitza configuracions d'integració de tecnologies de producció d'energia elèctrica renovable incloent emmagatzematge, conversió i ús.
| | CE4 |
Dissenya i aplica models per a la integració d'energies renovables per a producció d'energia elèctrica emprant eines de càlcul.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| CT2 |
Domina les eines per gestionar la pròpia identitat i les activitats en un entorn digital i un context científic i acadèmic (ser digital).
Cerca i obté informació de manera autònoma amb criteris de rellevància, fiabilitat i pertinença, que sigui útil per crear coneixement (cercar).
Organitza la informació amb les eines adients (en línia i presencials), per garantir-ne l’actualització, la recuperació i el tractament, a fi de reutilitzar-les en futurs projectes (organitzar).
Crea informació amb les eines i formats adients a la situació comunicativa, i fer-ho de manera honesta (crear).
Utilitza les TIC per compartir i intercanviar resultats de projectes acadèmics i científics en contextos interdisciplinaris que permetin la transferència del coneixement (compartir).
| | CT3 |
Reconeix la situació plantejada com un problema en un entorn multidisciplinari, investigador o professional, i afrontar-lo de manera activa (comprensió).
Segueix un mètode sistemàtic amb un enfocament global per dividir un problema complex en parts i per identificar les causes aplicant el coneixement científic i professional (anàlisi).
Dissenya una solució nova utilitzant els recursos necessaris i disponibles per tal d’afrontar el problema (creativitat).
Elabora un model realista que concreti tots els aspectes de la solució proposada (innovació).
Avalua el model proposat contrastant-lo amb el context real d’aplicació i és capaç de trobar limitacions i proposar millores (avaluació).
| | CT5 |
Produeix un text de qualitat, sense errors gramaticals i ortogràfics, amb una presentació formal acurada i un ús adequat i coherent de les convencions formals i bibliogràfiques (qualitat).
Construeix un text estructurat, clar, cohesionat, ric i d’extensió adequada, amb capacitat per transmetre idees complexes (construcció del discurs).
Produeix un text adequat a la situació comunicativa, consistent i persuasiu, amb capacitat per transmetre idees complexes (eficàcia).
| | CT7 |
Analitza els principals problemes ambientals des de la perspectiva del seu àmbit de coneixement en la seva activitat com a estudiant o professional (Medi ambient).
Argumenta basant-se en valors socials i formula propostes compromeses en la millora de la comunitat (Responsabilitat social com a ciutadans).
Aplica els conceptes ètics i deontològics de l’àrea de coneixement des d’un compromís personal i professional (Ètica).
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
1. Revisión de tecnologías para la producción y almacenamiento de energía eléctrica con energías renovables. |
|
2. Configuraciones de sistemas eléctricos renovables y conexionado a redes inteligentes. |
|
3. Estimación de las demandas eléctricas en diversos ámbitos: comercial, residencial y terciario, incluida la de los vehículos eléctricos. |
|
4. Diseño de sistemas eléctricos renovables descentralizados |
|
5. Ejemplos prácticos. |
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Videoconferència |
|
6 |
0 |
6 |
Lectura de documentació escrita / gràfica elaborada |
|
0 |
29 |
29 |
Webcasting |
|
0 |
1 |
1 |
Resolució de problemes, exercicis |
|
0 |
35 |
35 |
Fòrums de debat |
|
0 |
1 |
1 |
Activitats d’auto seguiment |
|
0 |
5 |
5 |
Supòsits pràctics/ estudi de casos |
|
0 |
32 |
32 |
Atenció personalitzada |
|
2 |
0 |
2 |
|
Proves de validació |
|
0.5 |
0 |
0.5 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels estudiants i presentació de l'assignatura a través d'una de les webconferències. |
Videoconferència |
Exposició de continguts de l'assignatura, presentació d'activitats, resolució de problemes i dubtes mitjançant webconferència. Aquesta activitat requereix presència síncrona d'estudiants i professorat. Aquesta activitat serà enregistrada en el moment del seu desenvolupament per tal de posar-la a dispocisió dels estudiants a l'aula virtual i facilitar-ne la seva consulta posterior. |
Lectura de documentació escrita / gràfica elaborada |
Lectura i treball de documentació seleccionada o elaborada pel professorat, amb l'objectiu de facilitar a l'estudiant el deenvolupament de les competències de caire més teòric i dels coneixements necessaris pel desenvolupament d'activitats pràctiques. |
Webcasting |
Exposició d'alguns continguts de l'assignatura en format vídeo enregistrat prèviament. Aquesta activitat no requereix presència síncrona d'estudiants i professorat. |
Resolució de problemes, exercicis |
Resolució per part dels alumnes i amb l'ajut del professor de problemes i exercicis seleccionats. |
Fòrums de debat |
Els estudiants argumenten, confronten idees o exposen dubtes sobre un tema determinat proposat pel professor o pels propis estudiants, mitjançant l'ús d'eines asíncrones com el fòrum del Campus Virtual. |
Activitats d’auto seguiment |
Activitats proposades que serveixen per a que l'estudiant pugui autoregular el seu aprenentatge. Habitualment seran test d'autoseguiment o preguntes curtes. |
Supòsits pràctics/ estudi de casos |
Plantejament d'un cas pràctic obert en la que ha de treballar l'estudiant per donar una solució utilitzant coneixements adquirits durant el curs. |
Atenció personalitzada |
Resolució de dubtes de teoria i sorgits de la resolució de problemes i exercicis. |
Descripció |
Per a realitzar qualsevol consulta relacionada amb l'assignatura, contactar amb: Prof Joan Carles Bruno Dep. Enginyeria Mecànica, Despatx 112 Tel: 977 297068 juancarlos.bruno@urv.cat |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Resolució de problemes, exercicis |
|
Resolució per part dels alumnes i amb l'ajut del professor de problemes i exercicis seleccionats. |
40% |
Fòrums de debat |
|
Els estudiants argumenten, confronten idees o exposen dubtes sobre un tema determinat proposar pel professor o els propis estudiants, mitjançant l'ús d'eines asíncrones com el fòrum del Campus Virtual. |
10% |
Activitats d’auto seguiment |
|
Activitats proposades que serveixen per a que l'estudiant pugui autoregular el seu aprenentatge. Habitualment seran test d'auto seguiment o preguntes curtes. |
10% |
Supòsits pràctics/ estudi de casos |
|
Plantejament d'un cas pràctic obert en el que ha de treballar l'estudiant per donar una solució utilitzant els coneixements adquirits durant el curs. |
40% |
Proves de validació |
|
Les proves de validació consistiran en webconferències individuals en què el professorat plantejarà preguntes sobre les activitats realitzades. |
0% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
La segona convocatòria consistirà en la realització d'un examen global del continguts de l'assignatura, la nota del qual constituirà el 60% de l'avaluació final. Es mantindran les notes assolides anteriorment pel que fa a la resolució de supòsits pràctics/estudi de casos pel càlcul de la nota final. |
Bàsica |
Math H. Bollen and Fainan Hassan, Integration of distributed generation in the power system, 2011, Wiley
|
|
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|