Type A
|
Code |
Competences Specific | | A1 |
Comprendre els principis del turisme: la seva dimensió espacial, social, econòmica, empresarial, cultural, jurídica, política i laboral, medioambiental aplicant principis de responsabilitat social i sostenibilitat |
| A4 |
Comprendre el caràcter dinàmic i evolutiu del turisme i de la nova societat de l'oci, coneixent els principals productes turístics actuals, així com les eines i instruments per a la detecció i plantejament de futurs productes |
| A7 |
Analitzar i avaluar el funcionament de les destinacions, la seva governança i estructures turístiques i activitats productives del turisme en l'àmbit mundial |
Type B
|
Code |
Competences Transversal |
Type C
|
Code |
Competences Nuclear |
Type A
|
Code |
Learning outcomes |
| A1 |
Comprèn els diferents elements multiplicadors del turisme
Coneix la terminologia i instruments econòmics a l'hora de valorar els mercats
Aplica indicadors i estudis de casos específics que afecten i poden modificar l'estructura turística dels mercats
| | A4 |
Evalúa de forma crítica l'evolució experimentada pel turisme
Entén com els elements turístics s'han anat modificant en funció de circumstàncies econòmiques que han determinat una estructura de mercat
| | A7 |
Identifica el paper de l'Administració Pública en el desenvolumapent del turisme
|
Type B
|
Code |
Learning outcomes |
Type C
|
Code |
Learning outcomes |
Topic |
Sub-topic |
Tema 1: El Mercat i les empreses |
1.1. Conceptes del Mercat i Estructures de Mercat
1.2. Alguns elements de dinàmica dels mercats
|
Tema 2: La concentració del Mercat i la distribució de les empreses |
2.1. La distribució de les empreses i el seu impacte sobre els mercats
2.2. El sector turístic, subsectors i empreses |
Tema 3: Politica de Competència |
3.1. El concepte de polítiques de competència i eines
3.2. Estratègies no competitives
|
Tema 4: El sector turístic i els mercats; una mirada aplicada |
4.1. Els Mercats Turístics a Catalunya i Espanya
4.2. Els Mercats Turístics al mon
|
Methodologies :: Tests |
|
Competences |
(*) Class hours
|
Hours outside the classroom
|
(**) Total hours |
Activitats Introductòries |
|
2 |
0 |
2 |
Sessió Magistral |
|
26 |
45 |
71 |
Resolució de problemes, exercicis |
|
18 |
36 |
54 |
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària |
|
5 |
5 |
10 |
Atenció personalitzada |
|
5 |
0 |
5 |
|
Proves mixtes |
|
4 |
4 |
8 |
|
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher. (**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies
|
Description |
Activitats Introductòries |
S'introdurà a l'alumna en el contingut del curs, metodologies i avaluació |
Sessió Magistral |
Es tractaren els principals conceptes i eines de curs, que configure l'aprenentatge bàsic de l'alumne |
Resolució de problemes, exercicis |
Es farien 4 tandes d'exercicis pràctics a resoldre que es resoldran a classe a més d'altres sessions pràctiques que completaran el procés d'aprenentatge |
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària |
Es farà un anàlisi de casos pràctiques que cobreixen els principals aspectes subratllats en el curs |
Atenció personalitzada |
Es farà una atenció personalitza de l'alumne en els horaris marcats i també a convenir |
Description |
Es farà un monitoratge dels alumnes i la seva compresió dels concepts bàsics així com de la resolució dels exercicis pràctics. L'horari d'atenció general fora de classe, tant presencial com virtual, s’indicarà a l’inici del curs a l’espai moodle de l’assignatura. En aquest període d'atenció a més de les consultes habituals/presencials es podran fer consultes en línia a través de Teams per als alumnes que no puguin assistir presencialment a les classes setmanals corresponents i sempre amb cita prèvia; aquesta tutoria només és per a dubtes i en cap cas substitueix la classe. |
Methodologies |
Competences
|
Description |
Weight |
|
|
|
|
Resolució de problemes, exercicis |
|
4 tandes d'exercisis a entregar |
40% |
Proves mixtes |
|
2 examens parcials |
60%
(30%+ 30%)
|
Others |
|
|
|
|
Other comments and second exam session |
La nota mínima per seguir l'avaluació continuada és d'un 3 per cadascuna de les entregues i exàmens. És imprescindible lliurar totes les activitats avaluables. L'assistència i la participació, tant presencial com virtual, ajudarà a pujar la nota final. La segona convocatòria serà un únic examen (100% de la nota) de tot el temari. |
Bàsica |
Vogeler Ruiz C. y Hernandez Armand E., El mercado turistíco, estructura, operación y procesos de producción, Centro de Estudios Ramón Areces,
Valls, J.F., Las claves del mercado turístico. Como competir en el nuevo entorno, Ediciones Deusto,,
|
|
Complementària |
|
|
(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation. |
|