Type A
|
Code |
Competences Specific | | A1 |
Aptitud per aplicar els procediments gràfics a la representació d'espais i objectes |
| A3 |
Aptitud per dominar les tècniques de dibuix |
| A4 |
Aptitud per dominar les tècniques de dibuix informàtiques |
| A5 |
Coneixement adequat i aplicat a l'arquitectura i a l'urbanisme dels sistemes de representació espacial |
| A7 |
Coneixement adequat i aplicat a l'arquitectura i a l'urbanisme de la geometria mètrica i projectiva |
| A12 |
Coneixement adequat i aplicat a l'arquitectura i a l'urbanisme de les bases de topografia, hipsometria i cartografia i les tècniques de modificació del terreny |
Type B
|
Code |
Competences Transversal |
Type C
|
Code |
Competences Nuclear |
Type A
|
Code |
Learning outcomes |
| A1 |
Representació d'espais i objectes amb criteris de proporció i identificació dels atributs visuals per mitjà de tècniques tradicionals i informàtiques.
Representació de les superfícies topogràfiques i resolució d'intervencions de modificació del terreny.
| | A3 |
Representació d'espais i objectes amb criteris de proporció i identificació dels atributs visuals per mitjà de tècniques tradicionals i informàtiques.
| | A4 |
Representació d'espais i objectes amb criteris de proporció i identificació dels atributs visuals per mitjà de tècniques tradicionals i informàtiques.
| | A5 |
Representació d'espais i objectes amb criteris de proporció i identificació dels atributs visuals per mitjà de tècniques tradicionals i informàtiques.
| | A7 |
Representació d'espais i objectes amb criteris de proporció i identificació dels atributs visuals per mitjà de tècniques tradicionals i informàtiques.
| | A12 |
Representació de les superfícies topogràfiques i resolució d'intervencions de modificació del terreny.
|
Type B
|
Code |
Learning outcomes |
Type C
|
Code |
Learning outcomes |
Topic |
Sub-topic |
TEMA 0. PRESENTACIÓ |
0.1 Presentació de l’assignatura. Programa i seguiment del curs. Calendari. Sistema d’avaluació.
0.2 Software que utilitzarem: AutoCAD. Indicacions per a la descàrrega i instal·lació del programa.
0.3 Exemples d’exercicis i exàmens.
|
TEMA 1. INTRODUCCIÓ |
1.1 Introducció a l'AutoCAD, entorn de treball i organització del programa.
1.2 Visualització. Òrbita. Estils visuals. Presentacions.
1.3 Eixos axonomètrics. Teoria sobre projeccions i aplicació a l'AutoCAD. Isometria - DIN5.
|
TEMA 2. DIBUIX INFORMÀTIC AMB ENTITATS BÀSIQUES |
2.1 Capes. Estils de línia. Propietats dels objectes. Coordenades cartesianes - polars.
2.2 Operacions bàsiques de dibuix (línia, circumferència, arc).
2.3 Operacions d'edició 2D (selecció, desplaza, copia, desfase, recorta, alarga).
2.4 Canvi de SCP (2D).
2.5 Operacions bàsiques de dibuix (rectangle, polilínia, el·lipse).
2.6 Operacions d'edició 2D (escala i gir amb referència, simetria, matriz rectangular-polar, empalme, estira). |
TEMA 3. INICIACIÓ AL 3D |
3.1 Iniciació al 3D. Gir3D. Editpol. Polilínia 3D. Regions. Canvi de SCP (3D).
3.2 Model alàmbric amb generació de cares planes per regions.
3.3 Control de l'espai paper. Control d'escala amb Zoom XP.
|
TEMA 4. GENERACIÓ DE FORMES TRIDIMENSIONALS AMB ENTITATS SÒLIDES |
4.1 Operacions booleanes. Primitives. Concepte general d'Extrusió (directriu - generatriu). Revolució. Corte (2 punts, 3 punts, superfície).
4.2 Barrer (definició de trajectòria, opcions d'escala i rotació). Solevar (seccions transversals, guies).
4.3 Exemples i aplicacions arquitectòniques.
4.4 Arcs, voltes i cúpules. Dibuix de paràboles en AutoCAD.
|
TEMA 5. GENERACIÓ DE SUPERFÍCIES GUERXES |
5.1 Helicoide. Definició i generació. Exemples i aplicacions arquitectòniques. Escales helicoídals.
5.2 Conoide. Definició. Generació a partir d’un arc de circumferència i un segment recte. Concepte de pla director. Exemples i aplicacions arquitectòniques.
5.3 Paraboloide. Definició. Generació a partir d’un quadrilàter guerx. Exemples i aplicacions arquitectòniques.
5.4 Hiperboloide. Definició. Exemples i aplicacions arquitectòniques. |
Methodologies :: Tests |
|
Competences |
(*) Class hours
|
Hours outside the classroom
|
(**) Total hours |
Activitats Introductòries |
|
2 |
0 |
2 |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
|
20 |
40 |
60 |
Sessió Magistral |
|
15 |
30 |
45 |
Taller (arquitectura) |
|
8 |
20 |
28 |
Atenció personalitzada |
|
6 |
0 |
6 |
|
Proves pràctiques |
|
9 |
0 |
9 |
|
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher. (**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies
|
Description |
Activitats Introductòries |
Informació general sobre l'assignatura, metodologies i avaluació.
Informació sobre els programes de dibuix informàtic d'aplicació a l'assignatura. |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
Resolució d'exercicis a l'aula informàtica en base a programes de CAD |
Sessió Magistral |
Teoria de la representació informàtica i desenvolupament dels diferents blocs temàtics de l'assignatura. |
Taller (arquitectura) |
Reconeixement de la forma arquitectònica a través de croquis amb valors proporcionals i de grafisme d'elements arquitectònics. |
Atenció personalitzada |
Resolució de consultes sobre les qüestions teòriques, exercicis i proves del curs de forma personalitzada.
L'atenció personalitzada, s'acordarà entre l'estudiant i els diferents professors de l'assignatura segons els horaris establerts per cada professor. |
Description |
Resolució de consultes sobre les qüestions teòriques, exercicis i proves del curs de forma personalitzada.
L'atenció personalitzada, s'acordarà entre l'estudiant i els diferents professors de l'assignatura segons els horaris establerts per cada professor. L'atenció personalitzada es podrà fer mitjançant correu electrònic adreçat als diferents professors de l'assignatura:
Josep Ramon Domingo: joseramon.domingo@urv.cat
Albert Samper: albert.sampert@urv.cat. També s'atendran als alumnes que ho vulguin de manera presencial dins l'horari de consulta o en una situació extraordinària (estat d'alarma o confinament territorial) es podrà realitzar mitjançant video-conferències. |
Methodologies |
Competences
|
Description |
Weight |
|
|
|
|
Proves pràctiques |
|
Avaluació contínua:
3 controls (10% cadascun)
Examen 1ra convocatòria
------------------------------------------
Modalitat per lliure:
Examen 1ra convocatòria |
30%
70%
100% |
Others |
|
|
|
|
Other comments and second exam session |
PRIMERA CONVOCATÒRIA: L'assignatura permetrà que els estudiants/tes puguin triar lliurement entre dues modalitats diferents d'avaluació en primera convocatòria: . Avaluació contínua: Durant el curs es realitzaran 4 proves avaluables: 3 controls distribuïts durant el curs en les dates indicades al calendari, i un examen de primera convocatòria on s'avaluarà tot el temari de l'assignatura. La qualificació en avaluació contínua provindrà en un 10% de la nota de cadascun dels 3 controls, i en un 70% de la nota de l'examen de primera convocatòria. Per aprovar l'assignatura cal que aquesta qualificació sigui igual o superior a 5. No s'exigeix nota mínima per a la realització de la mitjana ponderada. . Modalitat per lliure: Aquells estudiants que ho desitgin, o per què la seva situació personal no els permeti fer un seguiment continuat de l'assignatura, poden acollir-se a aquesta modalitat. La qualificació de l'assignatura en aquest cas provindrà en un 100% de la nota de l'examen de primera convocatòria. Per aprovar l'assignatura cal que aquesta qualificació sigui igual o superior a 5. El requisit per poder-se acollir a aquesta modalitat és no haver realitzat cap dels 3 controls previs. A tots aquells alumnes que no hagin realitzat cap dels 3 controls, automàticament se'ls computarà al 100% la nota de l'examen de primera convocatòria. SEGONA CONVOCATÒRIA: En el cas que la qualificació obtinguda en primera convocatòria sigui inferior a 5 caldrà realitzar un examen en segona convocatòria corresponent a la recuperació de l'assignatura. Per superar l'examen en segona convocatòria la qualificació ha de ser igual o superior a 5. En aquesta segona convocatòria ja no es tindrà en compte la nota dels controls previs en cas d'haver-los realitzat. Els alumnes que ho desitgin, i que en primera convocatòria hagin obtingut una qualificació com a mínim de notable, tindran l'opció de presentar-se a l'examen en segona convocatòria per a pujar la nota. En aquest cas, la nota final de l'assignatura serà la nota més alta entre la nota obtinguda en primera convocatòria i la obtinguda en segona convocatòria. |
Bàsica |
Mc Neel, Robert, Rhinoceros. Nurbs modeling for windows, Mc Neel & Associates, Seattle, 2002
Nocito, Gustavo; Villanueva, Lluís, Representació geomètrica en arquitectura. Dibuix tècnic i modelatge arquitectònic, Edicions UPC, Barcelona, 2010
Migliari, Riccardo, Fondamenti della Rappresentazione Geometric e Informatica dell'Architettura, Kappa, Roma,2000
Migliari, Riccardo, Geometria descrittiva. Vol. II- Tecniche e applicazioni, Citta Studi, Novara, 2009
Mtchel, William J. et al., Digital Design Media, Van Nostrand Reinhold, New York, 19995
Pottman, Helmut, et al., Architectural Geometry, Bentley Institute Press, Exton, 2007
Moussavi, Farshid, Function of form, Harvard University, Barcelona, 2009
Giral Miracle, Daniel, Gaudí, la recerca de la forma. Espaiu, geometria, estructura i construcció, Lunwerg, Barcelona, 2002
|
|
Complementària |
|
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
DIBUIX ARQUITECTÒNIC II/22204002 |
|
Subjects that it is recommended to have taken before |
GEOMETRIA DESCRIPTIVA I/22204003 |
|
|
Other comments |
El temari de l'assignatura es complementa amb l'assignatura TÈCNIQUES DE REPRESENTACIÓ
|
(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation. |
|