Type A
|
Code |
Competences Specific | | A13 |
Coneixement aplicat del càlcul numèric, la geometria analítica i diferencial i els mètodes algebraics |
Type B
|
Code |
Competences Transversal |
Type C
|
Code |
Competences Nuclear |
Type A
|
Code |
Learning outcomes |
| A13 |
Integració de coneixements per a la resolució de preguntes amb desenvolupaments de càlcul i/o amb aplicacions tècniques de profunditat
|
Type B
|
Code |
Learning outcomes |
Type C
|
Code |
Learning outcomes |
Topic |
Sub-topic |
Nombres, successions i sèries. |
Presentació del diferents conjunts de nombres. Successions. Sèries. Sèrie de Taylor. |
Equacions paramètriques i coordenades polars. |
Corbes definides per equacions paramètriques. Tangents i àrees. Longitud d'arc. Coordenades polars. Àrees i longituds en coordenades polars. |
Funcions a l'espai. |
Coordenades cilíndriques i esfèriques. Funcions. Corbes a l'espai. Derivades i integrals de funcions vectorials. |
Derivació de funcions de varies variables. |
Funcions de varies variables. Límits i continuïtat. Derivades parcials. Plans tangents i aproximacions lineals. Regla de la cadena. Derivades direccionals. Gradient. Màxims i mínims. Multiplicadors de Lagrange.
|
Integració funcions de varies variables. |
Integrals dobles sobre regions. Integració en coordenades polars. Àrea d'una superfície. Integrals triples. Canvi de variables en integral múltiples. |
Equacions diferencials. |
Introducció. Definició i propietats de les equacions diferencials. Equacions diferencials lineals de primer i segon ordre. |
Espais vectorials. |
Definició de espai vectorial. Subespais vectorials. Bases i canvis de base. Fórmula de Grassman. |
Aplicacions lineals. |
Definició d'aplicació lineal. Nucli i imatge d’una aplicació lineal. Matriu d'una aplicació lineal. |
Valors i vectors propis. |
Definició de vector i valor propi. Polinomi característic. Teorema de diagonalització. Aplicacions. |
Methodologies :: Tests |
|
Competences |
(*) Class hours
|
Hours outside the classroom
|
(**) Total hours |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Sessió Magistral |
|
29 |
37 |
66 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
30 |
46 |
76 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves de desenvolupament |
|
6 |
0 |
6 |
|
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher. (**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies
|
Description |
Activitats Introductòries |
Es descriurà en què consisteix l'assignatura i com s’organitza la mateixa. |
Sessió Magistral |
El temari serà impartit de manera magistral sobre pissarra i quan sigui necessari s’utilitzarà canó de vídeo i ordinador. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Es resoldran a l’aula ordinària problemes, exercicis i exemples d’exàmens amb els quals es treballaran el conceptes impartits en els moments d’explicació magistral. La llista dels problemes, exercicis i exàmens, es podran aconseguir en la bibliografia del professor. |
Atenció personalitzada |
Consisteix en atendre les preguntes que els alumnes estimin oportunes per al professor de manera individualitzada. |
Description |
Consisteix en atendre les preguntes que els alumnes estimin oportunes per al professor de manera individualitzada.
La manera de fixar el moment de les consultes serà amb la petició de les mateixes directament al professor en l’horari de classes. En qualsevol cas, sempre podeu contactar amb el professor via correu electrònic. |
Methodologies |
Competences
|
Description |
Weight |
|
|
|
|
Proves de desenvolupament |
|
Al llarg del curs es realitzarà avaluació contínua consistent en tres probes formades per varis problemes que aniran abarcant el temari del curs.
1er. Examen 25%
2on. Examen 25%
3er. Examen 50% |
100%
|
Others |
|
La mala actitud personal a classe contarà de manera negativa. La demostració en classe de bons coneixements matemàtics contarà de manera positiva. Per tant, la qualificació total del curs podrà ser modificada en funció de l'actitud i de la demostració a classe de bons coneixements matemàtics. |
|
|
Other comments and second exam session |
En cas de no aprovar l'assignatura amb l'avaluació continua, els alumnes disposaran d'una segona convocatòria consistent en un examen, prova de desenvolupament, i s'evaluarà el 100% de la nota del curs. En les proves de les dues convocatòries: no es faran servir telèfons mòbils ni calculadores. |
Bàsica |
Blas Herrera Gómez, Cálculo y Álgebra, breves notas. 2ª Edición., Ed. Blas Herrera, Tarragona 2013
|
|
Complementària |
J. Arvesú, F. Marcellán, J. Sanchez , Problemas Resuletos de Algebra , Ed. Thomson ,
B.P. Demidovich., Problemas y ejercicios de análisis matemàtico, Ed Paraninfo,
E. Hernández, Álgebra y geometría , Ed. Addison-Wesley Iberoamericana S.A,
R. Smith, R. Minton, Cálculo vol1., Ed. Mc Graw Hill,
T. Smith, B. Minton, Cálculo vol2. , Ed. Mc Graw Hill,
J. Stewart, Cálculo Multivariable , Ed. Thomson,
|
|
Subjects that continue the syllabus |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
|
(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation. |
|