Type A
|
Code |
Competences Specific | | A56 |
Capacitat per dissenyar i executar traçats urbans i projectes d'urbanització, jardineria i paisatge. |
| A58 |
Capacitat per elaborar estudis mediambientals, paisatgístics i de correcció d'impactes ambientals |
| A63 |
Coneixement adequat de l'ecologia, la sostenibilitat i els principis de conservació de recursos energètics i mediambientals. |
Type B
|
Code |
Competences Transversal |
Type C
|
Code |
Competences Nuclear |
Type A
|
Code |
Learning outcomes |
| A56 |
Realitzar projectes territorials sobre temes de paisatge
| | A58 |
Realitzar projectes territorials sobre temes de paisatge
Analitzar de manera avançada el marc físic i cultural del paisatge
| | A63 |
Analitzar de manera avançada el marc físic i cultural del paisatge
Realitzar projectes territorials sobre temes de paisatge
|
Type B
|
Code |
Learning outcomes |
Type C
|
Code |
Learning outcomes |
Topic |
Sub-topic |
0- Introducció |
a. El concepte de paisatge.
b. Marc legal/administratiu del paisatge a Catalunya
c. Bases per a la realització d’estudis i projectes de paisatge
|
1. El marc físic del paisatge |
1.1. La geologia
1.2. El clima
1.3. La geomorfologia
1.4. La vegetació
1.5. Les aigües
|
2. El marc cultural del paisatge (I) |
2.1. La percepció del paisatge
2.2. L’expressió artística del paisatge
2.3. Els valors del paisatge
|
3. El marc cultural del paisatge (II) |
3.1. El sistema d’espais oberts (els conreus, els espais forestals, els espais fluvials,...)
3.2. El sistema d'infraestructures (de mobilitat, energètiques, de comunicació,...)
3.3. El sistema d’assentaments urbans (les ciutats, els pobles, els periurbans, els polígons d’activitat econòmica,...)
|
Methodologies :: Tests |
|
Competences |
(*) Class hours
|
Hours outside the classroom
|
(**) Total hours |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Sessió Magistral |
|
8 |
8 |
16 |
Presentacions / exposicions |
|
3 |
3 |
6 |
Pràctiques de camp/sortides |
|
6 |
0 |
6 |
Taller (arquitectura) |
|
25 |
0 |
25 |
Treballs |
|
1 |
30 |
31 |
Atenció personalitzada |
|
3 |
0 |
3 |
|
Proves objectives de tipus test |
|
3 |
9 |
12 |
|
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher. (**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies
|
Description |
Activitats Introductòries |
Presentació de l'assignatura: continguts, bibliografia bàsica, sortides de camp i treballs a realitzar. Explicació del funcionament de l'assignatura i del sistema d'avaluació. |
Sessió Magistral |
Exposició a l'aula dels continguts teòrics i pràctics. |
Presentacions / exposicions |
Presentacions a l'aula de cadascun dels treballs de l'assignatura. (en grups o individual) |
Pràctiques de camp/sortides |
Sortides per visitar els territoris sobre els que es realitzaran els treballs de l'assignatura. |
Taller (arquitectura) |
Elaboració a l'aula dels treballs de l'assignatura, amb el suport i supervisió del professor. |
Treballs |
Realització de dos treballs relacionats entre si, i basats en casos pràctics d'uns territoris que es definiran en iniciar el curs:
1. Estudi bàsic d’anàlisi i diagnosi del paisatge. (en grup)
2. Projecte per a la millora de la qualitat del paisatge. (objectius en grup/actuacions individuals) |
Atenció personalitzada |
Atenció personalitzada: en horaris de classe, o amb cita prèvia (sergi.saladie@urv.cat) i/o mitjançant reunions on line, en horaris concertats prèviament per correu electrònic. |
Description |
Atenció específica, ja sigui individualment o per grups.
L'atenció personalitzada es realitzarà normalment durant les hores de taller.
Fora d'aquest horari, també es podrà concertar atenció personalitzada amb el professor, amb cita prèvia.
També es realitzarà atenció personalitzada, a través del correu-e: sergi.saladie@urv.cat i/o mitjançant reunions on line, en horaris concertats prèviament per correu
electrònic, o mitjançant altres eines virtuals. |
Methodologies |
Competences
|
Description |
Weight |
|
|
|
|
Presentacions / exposicions |
|
Exposició i defensa a l'aula dels treballs de l'assignatura. |
10% |
Treballs |
|
Presentació, en format paper o electrònic, dels treballs de l'assignatura. |
65% |
Proves objectives de tipus test |
|
Prova sobre els continguts teòrics de l'assignatura, i que inclou preguntes amb diferents alternatives de resposta i l'alumne ha d'escollir-ne una. |
25% |
Others |
|
|
|
|
Other comments and second exam session |
Convé ser molt puntuals en els terminis de presentació i lliurament de les diferents tasques, ja que el procés d'elaboració del treball dura tot el quadrimestre, ja que el retard en una fase del treball provoca que no es pugui realitzar la següent. El lliurament amb retard (màxim 24 hores) es penalitzarà en la nota d'aquella activitat (-25%). El lliurament més enllà de les 24h. següents a la data i hora límit establerts en cada cas, implica la no avaluació de la tasca i l'alumne haurà de presentar-la en segona convocatòria. Totes les activitats avaluables han de superar-se com a mínim amb una qualificació de 5 sobre 10 per poder fer mitjana amb la resta d'activitats avaluables. Les activitats avaluables amb una qualificació per sota de 5 s'hauran de recuperar en segona convocatòria, en el format propi de cadascuna de les activitats avaluables (treball o prova tipus test). La part pràctica de l'assignatura es desenvolupa en el marc del Programa d'Aprenentatge-Servei de la URV (http://www.urv.cat/estudis/serveis_virtuals/AprenentatgeServeialaURV.html). A l'inici de l'assignatura es confirmaran els agents i els àmbits territorials on s'aplicarà l'experiència APS. A causa de l'emergència sanitària, en cas de confinament o de restriccions en la mobilitat, les activitats avaluatives, inclòs l'examen, es farien online en les dates previstes. En el cas de l'examen es podria substituir per alguna activitat alternativa. En l'espai Moodle de l'assignatura hi podreu consultar la informació actualitzada. Nota: seguint els consells del Vicerectorat de Docència i EEES, durant el desenvolupament de les proves no serà permès de dur rellotge, telèfon ni cap mena de dispositiu de comunicació i transmissió de dades. El no compliment d'aquestes mesures comportarà la immediata retirada del full d'examen i la qualificació de 0 en l'examen. |
Bàsica |
MADERUELO, Javier (dir.), Paisaje y pensamiento, Abada editores, Madrid, 2006
MADERUELO, Javier (dir.), Paisaje y territorio, Abada editores, Madrid, 2008
ROGER, Alain, Breu tractat del paisatge, Edicions La Campana, Col. Obertures, 8, Barcelona, 2000
LLOP, C., Paisatges en transformació : intervenció i gestió paisatgístiques, Diputació de Barcelona, Barcelona, 2009
TUAN, Yi-Fu, Topofilia, Editorial Melusina, Barcelona, 2007
BUSQUETS FÀBREGAS, J.; CORTINA RAMOS, A. (Coords.), Gestión del paisaje. Manual de protección, gestión y ordenación del paisaje, Ariel, Madrid, 2009
McHARG, Ian L., Proyectar con la naturaleza, Gustavo Gili, Barcelona, 2000
AAVV. , Catalogo delle buone pratiche per il paesaggio, Alinea Editrice, Regione Toscana, 2007
PINTÓ, Josep (ed.), Eines i instruments per a les polítiques de paisatge, Universitat de Griona, Col. diversitas, 65, Girona, 2010
CRUZ, L.; ESPAÑOL, I., El paisaje. De la percepción a la gestión, Ediciones Liteam, Madrid, 2009
NAVÉS F.; AROSEMENA G. (et al), Arquitectura del paisaje rural: de la Península Ibérica, Islas Baleares y Canarias, Omega, Barcelona, 2005
MATA, R.; TARROJA, À. (coords.), El paisaje y la gestión del territorio. Criterios paisajísticos en la ordenación del territorio y el urbanismo, Diputació de Barcelona, Barcelona, 2006
|
|
Complementària |
|
|
(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation. |
|