Tipo A
|
Código |
Competencias Específicas | | A6 |
Adquirir els coneixements i destreses necessaris per diagnosticar i intervenir en els diferents contextos i camps d'aplicació de la Psicologia (educació, clínica i salut, treball i organitzacions i comunitari). |
| A8 |
Identificar les característiques rellevants del comportament dels individus i grups, descriure i analitzar els seus problemes i necessitats per planificar i executar les intervencions adequades, avaluant i analitzant els resultats i l'eficàcia de les pròpies actuacions. |
Tipo B
|
Código |
Competencias Transversales |
Tipo C
|
Código |
Competencias Nucleares | | C3 |
Gestionar la información y el conocimiento. |
Resultados de aprendizaje |
Tipo A
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| A6 |
Diagnosticar i intervenir en el camp específic de la Psicologia Clínica.
| | A8 |
Planificar i executar les intervencions adequades, avaluant i analitzant els resultats i l’eficàcia de les pròpies actuacions, en l’àmbit de la Psicologia de l'Educació.
|
Tipo B
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
Tipo C
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| C3 |
Evalúa críticamente la información y sus fuentes y la incorpora a la propia base de conocimientos y a su sistema de valores.
|
tema |
Subtema |
MODULO 1. La educación emocional contribuye al desarrollo integral integral |
1. Intervención psicoeducativa.
2. Concepto de educación emocional
3. Marco conceptual
4. Competencias emocionales
|
MODULO 2: Aportaciones de la neurociencia |
1. Mecanismos de las emociones
2. Neurociencia de les emociones básicas
|
MODULO 3. Ámbitos de intervención |
1. Educación emocional y familia
2. Educación emocional y educación
3. Emoción y bienestar
4. Señales de alarma
5. Programes y herramientas para trabajar
competencias emocionales.
|
Metodologías :: Pruebas |
|
Competencias |
(*) Horas en clase
|
Horas fuera de clase
|
(**) Horas totales |
Actividades introductorias |
|
3 |
3 |
6 |
Sesión magistral |
|
8 |
5 |
13 |
Seminarios |
|
16 |
32 |
48 |
Atención personalizada |
|
2 |
0 |
2 |
|
Pruebas objetivas de tipo test |
|
2 |
4 |
6 |
|
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor. (**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos |
Metodologías
|
descripción |
Actividades introductorias |
Activitats d'activació de coneixements previs. |
Sesión magistral |
Explicació dels continguts dels mòduls amb suport de materials |
Seminarios |
Elaboració i presentació de treballs individuals i de grup que representen evidències significatives de l'adquisició dels coneixements adquirits i de la capacitat d'aplicació dels nous aprenentatges. Forma part de l'avaluació continua. |
Atención personalizada |
Atenció individual o en grups de treball. |
descripción |
Les tutories es
un espai per facilitar l’orientació, el consell, el suport i l’ajuda a
l’alumne. Es corresponen amb la necessitat d’individualitzar el procés
d’aprenentatge per tal de resoldre de manera més ràpida i directa les
necessitats educatives de l’alumnat. L’horari d’atenció es pot consultar a la
pàgina web del Departament de Psicologia. Es demana a l’alumnat que contacti
per correu electrònic quan tingui la necessitat de rebre atenció
personalitzada.
En cas
que l’alumnat presenti alguna necessitat educativa es recomana contactar amb el
professorat a l’inici del curs per poder adoptar les mesures necessàries. |
Metodologías |
Competencias
|
descripción |
Peso |
|
|
|
|
Seminarios |
|
Implicació i actitud responsable en el treball personal i d’equip.
Iniciativa en la cerca d’informació.
Pertinència i rellevància del treball elaborat.
Aproximació crítica i creativa en el plantejament i resolució de tasques.
Correcció en la presentació de treballs orals i escrits.
Pensament crític i aplicació dels continguts apresos. |
50 |
Pruebas objetivas de tipo test |
|
Prova objectiva amb preguntes curtes. |
50 |
Otros |
|
|
|
|
Otros comentarios y segunda convocatoria |
L'avaluació de l'assignatura es farà mitjançant: (1) Informes i activitats realitzades a les sessions de seminari (50% de la nota final): Es proposa un model d'adquisició de coneixement a partir de la realització d'una sèrie d'activitats al llarg del curs durant les sessions de seminari. A través de la resolució d'aquestes activitats l'estudiantat demostra el grau d'adquisició de coneixements i el nivell assolit en la seva aplicació. L'alumnat haurà de realitzar els informes i activitats de les pràctiques que es plantegin durant el curs. Es donaran les indicacions pertinents sobre com s'han de realitzar aquests treballs (format, via de lliurament, data màxima, extensió permesa, etc.). No s'acceptarà cap treball lliurat fora de termini o mitjançant una via que no sigui l'especificada pel professor responsable de l'activitat. El plagi dels treballs comportarà la qualificació de suspens. Per tal de superar la part dels informes i activitats realitzades a les sessions de seminaris, la mitjana de les pràctiques haurà de ser, com a mínim, de 5 punts sobre 10. Si es decideix no entregar una pràctica, o es fa fora de termini, aquesta comptabilitzarà com un 0. (2) Prova objectiva tipus test (50% de la nota final): Es realitzarà un examen objectiu tipus test sobre els continguts tractats a l'assignatura. Per tal de superar l'examen, l'alumnat ha d'obtenir una puntuació de 5 o superior. Segona convocatòria: L'alumnat que no superi l'assignatura en primera convocatòria es podrà presentar a les proves d'avaluació de segona convocatòria que tindran unes característiques anàlogues a les de la primera convocatòria. Per aprovar l'assignatura, tant en la primera com en la segona convocatòria, l'alumnat haurà de treure una puntuació igual o superior a 5 sobre 10 tant als informes i activitats de seminari com a la prova objectiva tipus test. És a dir, és necessari aprovar tant la part pràctica com l'examen per separat per tal que es pugui calcular la nota final. Aquesta nota final de l'assignatura s'obtindrà de la suma ponderada de les puntuacions de les activitats de seminaris (50%) i la prova objectiva (50%). |
Básica |
Bisquerra, R., Educación emocional y bienestar, 2008, Wolters Kluwer
Bisquerra, R., Inteligencia emocional en educación, 2015, Editorial Síntesis
Bisquerra, R., 10 Ideas clave educación emocional, 2016, Editorial Graó
Bisquerra, R., Psicopedagogia de las emociones, 2009, Editorial Síntesis
Bisquerra, R. (coord), Educación emocional. Propuesta para educadores y familias, 2011, Desclée
Ibarrola, B., Aprendizaje emocionanate, 2013, Biblioteca innovación Educativa
|
|
Complementaria |
Darder, P (i altres), Aprendre i ensenyar amb benestar i empatia, Gener 2013, Octaedro
|
|
|
Otros comentarios |
Aquesta assignatura s'imparteix en català |
(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente. |
|