Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A1 |
Conèixer les bases teòriques, evolutives i socioculturals del desenvolupament humà. |
| A3 |
Conèixer les bases teòriques i epistemològiques dels processos educatius i formatius. |
| A8 |
Detectar i diagnosticar necessitats educatives. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B1 |
Aprendre a aprendre. |
| B4 |
Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa. |
| B5 |
Treballar en equip de forma cooperativa i responsabilitat compartida. |
| B6 |
Comunicar informació, idees, problemes i solucions de manera clara i efectiva en públic o en àmbits tècnics concrets. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C2 |
Utilitzar de manera avançada les tecnologies de la informació i la comunicació. |
| C3 |
Gestionar la informació i el coneixement. |
| C4 |
Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV. |
| C5 |
Comprometre’s amb l'ètica i la responsabilitat social com a ciutadà/ana i com a professional. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A1 |
Demostra els coneixements dels models teòrics proposats en l'estudi del desenvolupament en l'adolescència, maduresa i vellesa.
Demostra els coneixements dels processos i etapes de desenvolupament en les etapes de l'adolescència, maduresa i vellesa, integrant aquests estudis en una perspectiva educativa i pedagògica.
| | A3 |
És capaç d'analitzar críticamentt les seves aportacions i limitacions així com el seu impacte en la intervenció socioeducativa i els diferents àmbits de l'educació.
Demostra els coneixements dels processos i etapes de desenvolupament en les etapes de l'adolescència, maduresa i vellesa, integrant aquests estudis en una perspectiva educativa i pedagògica.
| | A8 |
Demostra els coneixements dels processos i etapes de desenvolupament en les etapes de l'adolescència, maduresa i vellesa, integrant aquests estudis en una perspectiva educativa i pedagògica.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B1 |
Posa en pràctica de forma disciplinada els enfocaments, mètodes i experiències que proposa el professor
Comprèn els elements que composen una disciplina
Té una visió de conjunt de les diferents teories o metodologies d’una assignatura
Fa aportacions significatives o certes innovacions
| | B4 |
Fa el treball previst d’acord amb els criteris de qualitat donats
Decideix com ha de fer el treball previst perquè tingui la màxima qualitat possible.
| | B5 |
Porta a terme la seva aportació individual en el temps previst i amb els recursos disponibles.
Col·labora activament en la planificació del treball en equip, en la distribució de les tasques i terminis requerits
| | B6 |
Les presentacions estan estructurades, complint amb els requisits exigits, si n’hi hagués
Es presenta voluntari per fer presentacions oportunes en públic
Fa presentacions interessants i convincents
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C2 |
Utilitza programari per a comunicació on-line: eines interactives (web, moodle, blocs..), correu electrònic, fòrums, xat, vídeo-conferències, eines de treball col·laboratiu...
| | C3 |
Avalua críticament la informació i les seves fonts i la incorpora a la pròpia base de coneixements i al seu sistema de valors
| | C4 |
Produeix un text escrit ben estructurat, clar i ric
| | C5 |
Actua des del respecte i promoció dels drets humans i els principis d'accessibilitat universal, d'igualtat d'oportunitats, no discriminació i accessibilitat universal de les
persones amb discapacitat
|
Tema |
Subtema |
Bloc 1: Introducció a l’estudi del desenvolupament adolescent, adult i gran
|
1.1. Models i teories explicatives del desenvolupament |
Bloc 2: El desenvolupament a l’adolescència |
2.1. Canvis biològics i físics
2.2. Desenvolupament cognitiu: pensament formal i pensament moral
2.3. Desenvolupament de la personalitat: la identitat adolescent
2.4. Adolescencia i relacions socials |
Bloc 3: El desenvolupament a l’adultesa i la vellesa |
3.1. Models evolutius en l'edat adulta i la vellesa
3.2. Canvis físics i biològics en l'etapa adulta
3.3. Desenvolupament cognitiu. Els processos superiors: intel·ligència, creativitat i saviesa
3.4. El desemvolpuament de la personalitat adulta, la maduració personal i el procés d'envelliment
3.5. La persona adulta i les seves relacions socials |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
1 |
3 |
Sessió Magistral |
|
20 |
25 |
45 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
28 |
56 |
84 |
Atenció personalitzada |
|
5 |
0 |
5 |
|
Proves objectives de tipus test |
|
5 |
8 |
13 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Activitats que permeten un primer apropament als continguts de l’assignatura. |
Sessió Magistral |
Sessions que tenen el objectiu de presentar als alumnes de forma ordenada i global els aspectes tèorics generals del desenvolupament físic, cognitiu i psicosocial en la adolescència, maduresa i vellesa. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Resolució i presentació de problemes pràctics individuals i en grup que representen evidències significatives del procés d’aprenentatge de l’alumne, en relació als continguts de la matèria. |
Atenció personalitzada |
Seguiment del treball de l'alumne i resolució de dubtes tant a l'aula com en sessions de tutoria. |
Descripció |
Els alumnes disposen d’hores d’atenció i tutoria pel seguiment i supervisió del treball individual i en grup. És un temps per la retroalimentació sobre les tasques i produccions a partir dels indicadors d’avaluació. Es promou també el seguiment de la dinàmica de treball en equip.
Aquesta atenció personalitzada es durà a terme de forma preferentment presencial, si l'evolució de la pandèmia per la COVID-19 ho permet. Si això no és possible, per culpa de la pandèmia, aquesta atenció personalitzada es durà a terme de forma virtual, a través del correu electrònic i del TEAMS. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
Resolució de problemes i casos pràctics, realització d’activitats pràctiques. |
40% |
Proves objectives de tipus test |
|
En aquetes proves s'avaluen els continguts teòrics impartits a les classes magistrals.
Cal superar el 50% de la prova. |
60% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
- L'avaluació és comuna per a tots els alumnes. Per tant, tots els alumnes hauran de superar les proves objectives tipus test i hauran de lliurar les diferents activitats plantejades. - Hi haurà un examen de recuperació pels alumnes que suspenguin les proves objectives tipus test, però no hi haurà una recuperació per les pràctiques. - És imprescindible superar les proves objectives tipus test per poder aprovar la matèria. Les proves objectives tipus test es superen amb una nota igual o superior a 5,0 sobre 10. D'acord amb la normativa vigent el professor podrà establir aquelles mesures que consideri oportunes per al bon desenvolupament de les activitats avaluatives. Les mesures podrien incloure limitacions pel que fa a l'ús o tinença de dispositius de comunicació i transmissió de dades durant la realització de les proves i seran d'obligat compliment per part de l'estudiantat. |
Bàsica |
Santrock, J.W., Psicología del desarrollo : el ciclo vital, 10ª, Mc Graw Hill
Triadó, C.; Villar, F., Psicología de la vejez, 1ª, Alianza
Santrock. J.W., Psicología de la educación, 6ª, Mc Graw Hill
|
|
Complementària |
Ríos, J. A., Los ciclos vitales de la familia y la pareja, 1ª, Editorial CCS
Yanguas, J. , Intervención psicosocial en gerontología: manual práctico, 2ª, Caritas Española
Delgado, B., Psicología del desarrollo. VOL. II, 1ª, Mc Graw Hill
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|